Skocz do zawartości

Zmiana zachowania skrzyni biegow po serwisie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Ducati 750 Sport z 2002 roku.
Potrzebowałem w motocyklu wymienić opony oraz płyny hamulcowe w hamulcach oraz płyn w sprzęgle. A więc oddałem go do serwisu.

Przed wizytą w serwisie przy wyłączonym silniku można było wrzucić od 1 - 5 biegu i na każdym z nich bez problemu przetoczyć motocykl. Po serwisie czyli wymienieniu tych plynów jest juz inaczej. Przy wyłączonym silniku wchodzi 1,2,3 i N ale na 1 można przepchnąć motocykl za to na 2 i 3 już nie. Po chwilowym obrocie koła coś się blokuje jak by chamowało i przepchniecie nie jest możliwe i skrzypi lekko przy tym zachamowaniu. A 4 i 5 wgl wbić się nie chcą.

Z kolei gdy się odpali silnik to przy trzymanym sprzęgle wchodzą wszystkie biegi. A podczas normalnej jazdy dwójka i trójka działają normlanie tzn. nic sie nie blokuje ani nie hamuje. Wiem i rozumiem to że biegi powinno się zmieniać podczas jazdy ale zaniepokoilo mnie to ze nagle przestały z dnia na dzień wchodzić a przepchnięcie motocykla na 2 jest niemożliwe a wczesniej było.

Nie wiem czy mam się tym przejmować czy nie? Możliwe jest to że przez zmiane płynu w sprzęgle coś się nagle zmieniło ? Czy tak powinno być ? Zaniepokoiłem się trochę tym faktem stąd te pytanie.

Pozdrawiam
Dydek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za ten płyn w sprzęgle?

Płyn hamulcowy. Sprzęgło jest chyba hydrauliczne z tego co się orientuje. Nie na linke. I chyba ten płyn z tego układu został wymieniony.

 

Dołaczam zdjecie z książeczki.

http://zapodaj.net/c7e2ae8e1df1e.png.html

Edytowane przez Dydek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie przejmował, nie przyszło by mi do głowy by sprawdzać to w taki sposób:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy. Sprzęgło jest chyba hydrauliczne z tego co się orientuje. Nie na linke. I chyba ten płyn z tego układu został wymieniony.

 

Dołaczam zdjecie z książeczki.

http://zapodaj.net/c7e2ae8e1df1e.png.html

Sam nie wiesz jakie masz sprzęgło w motocyklu? :huh:

Tak, jeśli Twoje sprzęgło pracuje na płyn, to znaczy, że masz hydrauliczne.

Piszesz że wcześniej mogłeś przetoczyć motocykl na każdym biegu przy wyłączonym silniku - ale rozumiem że przy wciśniętym sprzęgle.. czy bez? Ja mojego motocykla nawet na jedynce nie przetoczę bez wciśniętego sprzęgła. Może być tak jak pisze qpa, że sprzęgło nie załączało się w pełni i dlatego mogłeś przetoczyć motocykl.

Dużo czasu minęło od ostatniej wymiany płynów?

Generalnie to założyłeś temat na zasadzie "Po odebraniu z serwisu mój motocykl lepiej chodzi". ;) Jeśli wszystko Ci ładnie działa i podczas jazdy nie masz problemów ze zmianą biegów to jest git.

W ogóle to nie lubię tych sprzęgieł hydraulicznych. Kumpel ma takie moto, sprzęgło mu się zapowietrza, motor potrafi zgasnąć na światłach jak się zatrzymuje z wciśniętym sprzęgłem i nie chce odpalić dopóki nie wrzuci się luzu. :laugh: Złooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc :) Kamień spadł mi z serca.

Włśnie wcześniej mogłem przetaczać motocykl bez trzymania sprzęgła na każdym biegu. Jedynka czy piątka nie robila znaczenia, po prostu można było go przepchnąć. W tym że motocykl nie miał długo wymienianych płynów i trochę przestał w garażu. Tak jak mówicie faktycznie mogło przez to być coś nie tak ze sprzęgłem i może dlatego to tak działało.

Szczeże powiedziawszy nie za bardzo znam się mechanice, zmartwiło mnie tylko to że nagle zaczeło coś działać inaczej. Pomyślałem że zaczerpnę rady bardziej doświadczonych użytkowników motocykli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie przejmował, nie przyszło by mi do głowy by sprawdzać to w taki sposób:)

dokładnie po co te dywagacje

 

W ogóle to nie lubię tych sprzęgieł hydraulicznych. Kumpel ma takie moto, sprzęgło mu się zapowietrza, motor potrafi zgasnąć na światłach jak się zatrzymuje z wciśniętym sprzęgłem i nie chce odpalić dopóki nie wrzuci się luzu. :laugh: Złooo

rozumiem, że jak wszystkie motocykle dostaną sprzęgło hydrauliczne to przestaniesz nimi jeździć....

zapowietrza się bo jest spieprzone, jak linka pęka to też się haczy w pancerzu... nie udzielajmy głupich porad...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc :) Kamień spadł mi z serca.

Włśnie wcześniej mogłem przetaczać motocykl bez trzymania sprzęgła na każdym biegu. Jedynka czy piątka nie robila znaczenia, po prostu można było go przepchnąć. W tym że motocykl nie miał długo wymienianych płynów i trochę przestał w garażu. Tak jak mówicie faktycznie mogło przez to być coś nie tak ze sprzęgłem i może dlatego to tak działało.

Szczeże powiedziawszy nie za bardzo znam się mechanice, zmartwiło mnie tylko to że nagle zaczeło coś działać inaczej. Pomyślałem że zaczerpnę rady bardziej doświadczonych użytkowników motocykli ;)

No to jeśli mogłeś przepychać na biegach bez wciśniętego sprzęgła to było coś nie tak.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat śmieszny a odpowiedzi jeszcze bardziej śmieszne

1. kto i po co wrzuca biegi na wyłączonym silniku?

2. jeśli przy włączonym biegu i niepracującym silniku można przepchać motocykl bez wciskania sprzęgła to tylko pasuje wypowiedz lima brak kompresji, a przyczyn może być dużo lub sprzęgło jest u kresu swojej wytrzymałości. nie zmieni tego żadna zmiana płynu ponieważ płyn odpowiada za rozłączanie sprzęgła a jeśli bez wciśniętej klamki można przepchnąć motor to coś jest uszkodzone (patrz wyżej )

Dodam jeszcze do autora tematy wymiana płynu pomaga w tym ze tarcze sprzęgła lepiej sie rozłączają ale jeśli w pierwszym poście piszesz wszystkie obiawy to moje wnioski są takie:

kompresja jest ponieważ motocykl pali wiec jest ok

na odpalonym silniku wszystkie biegi wchodzą wiec skrzynia ok

zostaje tylko skończone sprzęgło które sie ślizga i moto nie jeździ tak jak powinno

sprzęgło do roboty

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz. Autor napisał, że można było przepchnąć na każdym biegu bez wciskania sprzęgła przed wizytą w serwisie a nie teraz. Teraz podobno nie można. To znaczy, że raczej sprzęgło się nie skończyło tylko np. przed wizytą w serwisie linka sprzęgła była naciągnięta zdecydowanie za mocno. Tyle tylko, że gdyby tak było to silnik by wył a moto by nie przyspieszało przed wizytą w serwisie. Tego jednak autor nie napisał. Swoją drogą nie wpadłbym na to żeby próbować pchać moto z wyłączonym silnikiem, na biegu i bez wciśniętego sprzęgła ;)

 

Pozdr.

F.

Edytowane przez filipr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...