hexor97 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Witam szanownych kolegów! Mam do was pytanko, a Mianowice dziś naciągałem czyściłem i smarowałem łańcuch w moimi mini wiaderku. Co prawda uzyłem jakaś zwykła gęstawa oliwe zamiast smaru w sprayu ( mialo to bys tylko tymczasowe przed samym zimowniem). Łancuch został naciągnięty i na moje oko( nie jestem mechanikiem) kolo dobrze ustawiłem do osi motocykla. Przejechałem około 10 km i do pewnego momentu zauważyłem ze moto jest jak jak by zrywniejszy i przyspieszał lepiej. Zajechałem pod stacje paliw żeby trochu do tankowac i tu ku mojemu zdziwieniu moto stasznie opadł z mocy. Moze nie tyle co opadł co tak jak by nie do końca moc zostawała przekazywana na układ napędowy, Tzn przy obrotach wysokich na niskich biegach powinien znacznie przyspieszać natomiast on robił to nieco dławiąco bardziej skokowo. Dodam ze paliwo nie gra tu roli bo rano tankowałem to samo. A silnik i manetka pracował normalnie Czy możliwe jest to ze łańcuch się ślizga po zębatce od tej oliwy(tyle ze było by słychać jakiś przeskok lub zgrzyt)? Czy jest to możliwe iz było by jednak złe osadzonego koło tzn nie równo do osi? A może za bardzo nacinałem łańcuch? Honad wczesniej działa normalnie z tym ze łańcuch jej strasznie wisiał jak macie jakies pomysly to prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Olej/spray nie ma tu nic do rzeczy. Znam dość sporo ludzi smarujących łańcuchy olejem silnikowym i ich motocykle jakoś jeżdżą normalnie. Nie wydaje mi się też, żeby nierówne ustawienie mogło wpływać na sposób oddawania mocy czy dławienie się - już prędzej ściąganie i nierównomierne zużycie gumy.Dam Ci jednak radę - nie naciągaj łańcucha na oko. Poszukaj dokładnie w serwisówce i rób tak, jak powinieneś to robić. To żadna czarna magia. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Sprawdż zużycie przedniej zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Jakby ci łańcuch po zębatce skakał, to byś spadł ze strachu z motonga, taki byłby łomot. Brzmiałoby to jakby silnik miał się za 5 sekund rozsypać. To nie są zębatki czy łańcuch, tylko na 90% gaźniki/paliwo. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Dokładnie, ciężko to sobie w ogóle wyobrazić. Moim zdaniem jakiś zbieg okoliczności. Może nalałeś syfu, czasem to działa z opóźnieniem (to gaźniki czy wtrysk?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Zapewne macie w Polsce cuda typu Redex. Kup sobie butlę płynu do czyszczenia układu paliwowego i powinno pomóc. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Na syfiaste paliwo "cuda" nie działają.Te specyfiki pomagają na stare, zapuszczone gaźniki a nie na nagłe zdychanie. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Wiesz Buber, w domyśle tam było "i nie lej więcej tego syfu" :P. Chyba normalne, że jak czyszczę układ paliwowy, to nie będę tankował na Tesco ;).Kiedyś jeździłem na najtańszym paliwie, bo raz że stację mam pod nosem, a dwa że nie widziałem sensu turlania się po wioskach, żeby na Shell'a zajechać. Zalałem raz pełniutki zbiornik Nitro + i od tamtego momentu moja Suza nie widziała innego paliwa, i już nie zobaczy. 70 mil na godzinę pod górkę!! Umiecie to sobie wyobrazić?? :D :D :D Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hexor97 Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Dobra Panowie, Kwestia paliwa nie wchodzi w gre bo tankuje na rożnych stacjach i za każdym razem dzieje się to samo. Rozgryzłem temat dokładniej o co mu chodzi. Moto dławi się jedynie na wysokich obrotach( na każdym biegu )i raczej tylko na rozgrzanym silniku. Dzis chłodniej to sobie pojeździłem dłużej ale temat powrócił. Wczoraj katorgą było wjechać pod bardzo stromą górę na (4 się dławił a na 5 miał za mało mocy). znajomy podpowiedział mi żebym sie szlifnoł z otwartym korkiem od baku i podczas jazdy dodał mu ssania. Nic te czynności nie dały. Mam wyregulowane gaźniki, nowe filtry i płyny. Silnik nie ma raczej nigdzie wycieków, swiece sprawdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 "świece sprawdzone" - a jak? Może właśnie padają pod wpływem temperatury? Właśnie świecie i układ zapłonowy bym podejrzewał, ze coś klęka jak się robi ciepłe.....Jedyna metoda żeby sprawdzić świece to podmienić na inne.... Z drugiej strony, może to być problem z gaźnikiem. Przytkana dysza? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Świece nowe? Czy dzieje się to tylko pod obciążeeniem? Na luzie wkręca się bez problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hexor97 Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 swiece nowe , po zakupie wymienione. dysza do przegladniecia. tak na luzie wchodzi ladnie w czerwone . nawet na poczatku podczas jazdy sprzeglo i obroty ns full bo myslalem ze jakis syf wypluje wkoncu.Moj mechanik ma teraz zawalone i dał rade przegladnac mi tylko swiece, gazniki wyregulowac i tez sie przejechal ale nic nie dalo sie stwierdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 No to ciekawa sprawa. Daj znać do jakich wniosków doszedłeś. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 a zawory kiedy robione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Nowe świece.. a czy wygrzane czy tylko wymienione , wkręcone , odpalone , sprawdzone -zgaszone? Bo jeśli tak to może być stary numer : nowe , niewygrzane świece już nie są sprawne po takiej procedurze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.