Adam M. Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 Adas7 - stosunki zebow przy zmianach zebatek sa jak 1 do 3 a nie do 4, zmiana 1 zeba na zdawczej zwieksza szybkosc obrotowa silnika o okolo 400 obr/min na tym samym biegu, a zbytnie zmniejszanie zebatki zdawczej nie sluzy lancuchowi i powoduje jego szybsze zuzycie.Jezeli kupujesz pozadnej jakosci czesci to zgadzam sie ze na zebatkach mozna przejezdzic kilka lancuchow, jezeli tani aftermarket kupowany przez wiekszosc uzytkownikow np w Larsonie to potrafia zuzyc sie w tempie expresowym, mimo to jakies zuzycie w kilka tys.km musi byc bledem instalacji lub wykonania czesci.Moja opinia w sprawie lancuchow, klockow i opon jest jednakowa - kupuj najlepsze na jakie cie stac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 e no stosunek jes różny dla różnych motocykli, niektóre krosy mają 1 do 4 i tylna zębatak jest wielkości koła od skutera, mozliwe ze w szosowych moocyklach jest w okolicach 1:3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 Dzieki za odpowiedzi. Adas7: operujesz sloganami i skrótami ktore nie wszystkie sa czytelne dla mnie. Wnioskuje: mam do wymiany łańcuch i przednia zembatke. Jeden ząb niej moge kupic. Ślimak mam w przednim kole, wiec tez bedzie mi falszował ??? Wiec co ze spalaniem? I jak to sie odbija na silniku ?? Pozdrawiam wszystkich !!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 jeżeli masz w przednim kole to nie bedzie fałszował, spalanie nieznacznie wzrośnie, silnik będzie pracował torszkę lżej, ale musisz przebiegi między obsługowe zmniejszyć o około 1000km, ze względu na to ze silnik sie więcej obraca na kazdy kilometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 to ciekawa teorai ze skracaniem przebiegów międzyobsługowych, bo na dobrą sprawę o ile wzrosną obroty??z tego co napisałeś wynika ze przy pałowaniu motocykla takie przebiegi powinny wynosić max. 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 Już sam stan do jakiego doprowadziłeś świadczy źle o Tobie' date=' miałeś źle dobrany łańcuch i źle napięty, Jeżeli ona ma 6 tys to była do wymiany po 2 tys, może była ołowiana, ja w głupiej jawie cały 80tys przebieg zrobiłem na jednym napędzie i tak nie wyglądał a ma troszke więcej mocy. Tylnej zębatki dobrego producenta nie poznasz czy ma 1000 km czy 10000.[/quote'] Zestaw napewdoy nie mogl byc zle dobrany chyba ze w fabryce sie pomylili... ( :?: ) bo był orginalny... pozatym smarowanie lancucha bylo zawsze po okolo 300km, pozatym Lancuch byl zawsze odpowiednio naciagniety i mial tak jak to jest w ksiazce fabrycznej (i na wachaczu tez... :D ) tyle luzu co trzeba... Pozatym zebatka byla ok ale zaczela sie zuzywac w STRASZLIWYM czasie jak pojechalem na płd - okolice rzeszowa... jakies 300km (w jedna strone cvzyli wsumie ponad 600) a w drodze powrotnej musialem jechac 90km/m max i zero przyspieszania bo przeskakiwal lancuch... może trafilem na jakiś trefny towar? nie wiem, teraz mam znowu standardowe zebatki (i lancuch) i po przejechaniu 5tys nie ma sladu złuzycia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 to musiałeś mieć pecha z poprzednią i była wadliwa od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 26 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2004 hej, Aha a temat zembatek?? Jakie i czy wymieniac jez zawsze z łąńcuchem? Słyszałem ze na zembatkach mozna zajęździć 2 łąńcuchy! w 99% przypadkach wymieniać komplet. Jesli łańcuch bedzie juz nawet minimalnie rozciągnięty a zebatki bedą zupełnie nowe spowoduje to przyspieszone zuzycie i łańcucha i zębatki. (nie będzie się juz układał na zebace tak jak powinien). Zresztą ja tam praktycznie zawsze szybciej zuzyje łańcuch - ale jednocylindrówki o duzym skoku i pojemnosci tak jaką :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 ...A ja dzis kupilem lancuch x-ringowy RK i zebatki JT sprockets,jak bede znowu wymienial to dam znac,oby jak najpozniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 Zębatki PBR a łańcuch RK optymalnie czyli dobre tanie lub jak kto woli tanie i przyzwoite. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 Witam Mam u siebie zamontowane łancuch DC 532 X-ring,zębatki Renthal Po 18000km łańcuch moze był naciągany ze 3 razy. Mysle ze jeszcze conajmniej 10 kkm przejezdzi. :buttrock: Inna sprawa ,że mam Scottoilera :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 GANER napisz coś więcej o tym urządzeniu do smarowania łańcucha bo u nas jest on totalnie nieznany. W Germanii na takim urządzeniu VFR750 RC45 przejechał 75000km. na jednym komplecie napędowym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 Zębatki PBR a łańcuch RK optymalnie czyli dobre tanie lub jak kto woli tanie i przyzwoite.Czyli uwazasz ze zle zrobilem kupujac zebatki JT do lancucha RK?Pare postow wyzej pisaliscie ze dobre zebatki przezyja 2 lancuchy-to ja kupilem troche tansze moze i gorsze ale mi wystarczy jak jeden lancuch przetrzymaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 Wiec jest to takie cos http://www.yamaha-xjr-owners-group.co.uk/g.../greg/greg5.jpg które działa na zasadzie podcisnienia,które jest pobierane,albo z wezyka który uruchamia kranik lub instalujesz to tam gdzie podłanczasz wakuometry.Czyli całe urzadzenie pracuje tylko wtedy gdy pracuje silnik.Z drugiej strony jest wezyk który doprowadza olej na łancuch poprzez odpowiednie koncówki,W zasadzie spotyka sie dwa czyli pojedyncza "dysza" która zapodaje olej tylko z jednejstrony zebatkii podwójna czyli z dwóch.Intensywnosc olejenia ustawia sie łatwo dostepnym "pokretłem"Producent zaleca 2-3 kropli na 1 minJednorazowe napełnienie zbiorniczka wystarcza na ok 800-1200km w zaleznosci od pogody.Mozna tez dokupic zestaw turystyczny który zawiera podstawowe urzadzenie + zbiornik dodatkowy który działajac na zasadzie naczyn połączonych samoczynnie napełnia czesc robocza,wystarcza na około 5000-6000km.Sa dwa rodzaje oleju niebieski i czerwonyA to jest strona producenta http://www.scottoiler.com/Pozdrawiamniebieski -zimny czyli kraje chłodne,i czerwony ciepły na gorące.Oprucz koloru róznia sie gestoscia,lepkoscia i temp.parowania.Ja stosuje niebieski zmieszany 1do 1 z olejem przekładniowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 dobre zebatki przezyja 2 lancuchyto nie ja pisałem o takiej dziwnej kombinacji w/g mnie nigdy nie zakłada się nowego łańcucha na używane zębatki .JT też nie są złe, dobrze że mała i duża od tego samego producenta a i łańcuch jest w miarę dobry.Należy pamiętać że producent łańcuchów zaleca dobieranie typu łańcucha adekwatnie do mocy silnika i nie wolno kupować najtańszego łańcucha do motocykla o mocy 100kMjak również najdroższego do mocy 27kM. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.