Skocz do zawartości

Jaki łańcuch i zębatki wybrać?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to nie ja pisałem o takiej dziwnej kombinacji w/g mnie nigdy nie zakłada się nowego łańcucha na używane zębatki .

JT też nie są złe, dobrze że mała i duża od tego samego producenta a i łańcuch jest w miarę dobry.

Należy pamiętać że producent łańcuchów zaleca dobieranie typu łańcucha adekwatnie do mocy silnika i nie wolno kupować najtańszego łańcucha do motocykla o mocy 100kM

jak również najdroższego do mocy 27kM.

 

Przepraszam,faktycznie to nie byla Twoja teoria z tymi zebatkami.Ja tez od zawsze wiedzialem ze zmienia sie caly zestaw napedowy a nie sam lancuch.Dlatego te posty troszke mnie zdziwily.Mysle ze lancuch jest dobrze dobrany,bo stosowany jest do motocykli o poj do 1000cc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałbym o najważniejszym elemencie mającym duży wpływ na żywotność łańcucha a często lekceważonym przez motocyklistów .

Na zabieraku tylnej zębatki od wewnątrz jest spory kawał gumy.

Zadnych luzów na tej gumie, zabierak ma wchodzić na mocny wcisk.

Nie wspomnę o łożysku zabieraka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no wlasnie-moja obsluga lancucha ograniczla sie zawsze do naciagania i smarowania co jakies 300 km.Nigdy go nie mylem-to moj grzech glowny.Czy najlepiej myc go tymi specyfikami w spreju czy czyms innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzis kupilem lancuch x-ringowy RK i zebatki JT sprockets' date='jak bede znowu wymienial to dam znac,oby jak najpozniej[/quote']

Ja zdecydowałem się na kupno podobnego zestawu. Zębatki JT i łańcuch RK, XW-ring. Do GSa w zupełności wystarczy. Przynajmniej mam taką nadzieję :buttrock:

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hoh ale tu jest burzliwa dyskusja :buttrock: pozwole sobie sie wlaczyc.

Lancuch zawsze nalesy wymieniac z zeatkami w komplecie (to samo dotyczy zebatek np. w skrzyni biegów) z tego wzgledu ze elementy wspolpracujace ze soba docieraja sie do siebie i ukladaja, zalozenia nowego lancucha na stare zebatki spowoduje jego bardzo szybkie zyzycie. Oszczednosc wynikajaca z faktu nie wymiany zebatek jest znikoma. Jezeli masz zamiar kupic lancuch po pierwsze porzadny sprzedawca najpierw powinien sprawdzic jaki jest zalecany lancuch do Twojego motocykla dlatego ze lancuchy maja rozna wytrzymalosc na obciazenia podana w tonach sa do tego specjalne tabelki (poszukaj na stronie DID)

Jezeli juz wybrales lancuch sprawdz najpierw jakie zebatki poleca producent lancucha ewentualnie pozniej szukaj innych. Jezeli zle dobraliscie lancuch to nie piszcie ze DID czy RK to lancuchy do d... bo sa to jedne z czolowych firm ktore stac na porzadne sprawdzenie swoich produktow. JT Sprocet (zebatki) sa fabrycznie zakladane do japonskich motocykli to swiadczy o ich klasie i nawet nie sa takie drogie :banghead: i mozna nawet sobie wybrac z jakiego materialu maja byc zrobione chodz nie do kazdego modelu ale opcja jest :lol:

Czyscic i smarowac nalezy a czym to juz inna historia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

mi wlasnie pekl DC MXC 520 z malym przebiegiem ok 1500 km - fuck co to za szmelc :/ nie wykazywal oznak rozciagniecia , ale dzis mi spadl z zebatki zdawczej kaleczac troszke karter , zalozylem go i powoli jechalem do domu , a on sobie poprostu pekl. Jade zamowic DID -a VX

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

to nie ja pisałem o takiej dziwnej kombinacji w/g mnie nigdy nie zakłada się nowego łańcucha na używane zębatki .

JT też nie są złe, dobrze że mała i duża od tego samego producenta a i łańcuch jest w miarę dobry.

Należy pamiętać że producent łańcuchów zaleca dobieranie typu łańcucha adekwatnie do mocy silnika i nie wolno kupować najtańszego łańcucha do motocykla o mocy 100kM

jak również najdroższego do mocy 27kM.

 

I w tym zdaniu ujęta została cała problematyka okołonapędowa w Polsce. Jeżeli będziecie stosowali łańcuch zgodnie z zaleceniami produenta to i DID i RK nigdy was nie zawiodą. Na codzień tłumaczę motocyklistom żeby nie oszczędzali kilku złotych, bo sa to tylko pozorne oszczędności. Ale oczywiście mądrali którzy chce do R1 założyć łańcuch który parametrami pasuje do klasy 600 jest na pęczki. "Wie Pan ja spokojnie jeżdzę, więc po co mi taki dobry lańcuch"(i to mówi facet który kupił supersporta).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tym zdaniu ujęta została cała problematyka okołonapędowa w Polsce. Jeżeli będziecie stosowali łańcuch zgodnie z zaleceniami produenta to i DID i RK nigdy was nie zawiodą. Na codzień tłumaczę motocyklistom żeby nie oszczędzali kilku złotych, bo sa to tylko pozorne oszczędności. Ale oczywiście mądrali którzy chce do R1 założyć łańcuch który parametrami pasuje do klasy 600 jest na pęczki. "Wie Pan ja spokojnie jeżdzę, więc po co mi taki dobry lańcuch"(i to mówi facet który kupił supersporta).

 

Pozdrawiam

Ale nie jest tak do konca. Ja do swojej CB 750 stosowalem lancuch RK (taki byl zakladany fabrycznie) tylko kupowalem X ring zamiast O ring. Byl to lancuch o polke wyzej niz standard. Do tego zawsze Larssonowe kola lancuchowe JT. I na kazdym z tych lancuchow zrobilem nie wiecej niz 16-18 tysiecy km(a wykonczylem takie trzy, lacznie z fabrycznym). A kazdy wyjazd do miasta, kilka ostrzejszych startow spod swiatel i lancuch wisial do ziemi.Potem mialem FZS 1000 z DID 50vm i pomimo przejechanych okolo 15 tysiecy km nadal byl w super stanie. Poprzedni wlasciciel twierdzil, ze oryginalny lancuch DID wytrzymal 30 tysiecy km. Ten pewnie dojedzie do podobnej ilosci kilometrow. Teraz mam FZ1 znowu DID VM 50 i po 10 tysiacach km od nowosci naciagalem go moze ze trzy razy. I to pomimo jazd po torze :icon_exclaim: Zestaw jest w super stanie, drugie tyle przejedzie bez zadnego problemu. Nie bede probowal ile daloby rade zrobic na RK-bo wedlug mnie to szmelc. Skoro w motocyklu 73 konnym tak szybko sie konczyl, to co dopiero w 150cio konnym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

ja wlasnie zakupilem do cb 750 RK X-ring plus oczywisce zebatki, wymieniam zawsze w komplecie nigdy inaczej i cos nie chce mi sie wierzyc,ze ten lancuch jest taki cienki jak pisze kolega dwa posty wyzej, no ale zobaczymy co bedzie sie dzialo po sezonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...