Skocz do zawartości

Jaki łańcuch i zębatki wybrać?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Adas7 - stosunki zebow przy zmianach zebatek sa jak 1 do 3 a nie do 4, zmiana 1 zeba na zdawczej zwieksza szybkosc obrotowa silnika o okolo 400 obr/min na tym samym biegu, a zbytnie zmniejszanie zebatki zdawczej nie sluzy lancuchowi i powoduje jego szybsze zuzycie.

Jezeli kupujesz pozadnej jakosci czesci to zgadzam sie ze na zebatkach mozna przejezdzic kilka lancuchow, jezeli tani aftermarket kupowany przez wiekszosc uzytkownikow np w Larsonie to potrafia zuzyc sie w tempie expresowym, mimo to jakies zuzycie w kilka tys.km musi byc bledem instalacji lub wykonania czesci.

Moja opinia w sprawie lancuchow, klockow i opon jest jednakowa - kupuj najlepsze na jakie cie stac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

 

Adas7: operujesz sloganami i skrótami ktore nie wszystkie sa czytelne dla mnie.

 

Wnioskuje:

 

mam do wymiany łańcuch i przednia zembatke. Jeden ząb niej moge kupic. Ślimak mam w przednim kole, wiec tez bedzie mi falszował ???

 

Wiec co ze spalaniem? I jak to sie odbija na silniku ??

 

Pozdrawiam wszystkich !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz w przednim kole to nie bedzie fałszował, spalanie nieznacznie wzrośnie, silnik będzie pracował torszkę lżej, ale musisz przebiegi między obsługowe zmniejszyć o około 1000km, ze względu na to ze silnik sie więcej obraca na kazdy kilometr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam stan do jakiego doprowadziłeś świadczy źle o Tobie' date=' miałeś źle dobrany łańcuch i źle napięty, Jeżeli ona ma 6 tys to była do wymiany po 2 tys, może była ołowiana, ja w głupiej jawie cały 80tys przebieg zrobiłem na jednym napędzie i tak nie wyglądał a ma troszke więcej mocy. Tylnej zębatki dobrego producenta nie poznasz czy ma 1000 km czy 10000.[/quote']

 

Zestaw napewdoy nie mogl byc zle dobrany chyba ze w fabryce sie pomylili... ( :?: ) bo był orginalny... pozatym smarowanie lancucha bylo zawsze po okolo 300km, pozatym Lancuch byl zawsze odpowiednio naciagniety i mial tak jak to jest w ksiazce fabrycznej (i na wachaczu tez... :D ) tyle luzu co trzeba... Pozatym zebatka byla ok ale zaczela sie zuzywac w STRASZLIWYM czasie jak pojechalem na płd - okolice rzeszowa... jakies 300km (w jedna strone cvzyli wsumie ponad 600) a w drodze powrotnej musialem jechac 90km/m max i zero przyspieszania bo przeskakiwal lancuch... może trafilem na jakiś trefny towar? nie wiem, teraz mam znowu standardowe zebatki (i lancuch) i po przejechaniu 5tys nie ma sladu złuzycia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

hej,

 

Aha a temat zembatek?? Jakie i czy wymieniac jez zawsze z łąńcuchem? Słyszałem ze na zembatkach mozna zajęździć 2 łąńcuchy!

 

w 99% przypadkach wymieniać komplet. Jesli łańcuch bedzie juz nawet minimalnie rozciągnięty a zebatki bedą zupełnie nowe spowoduje to przyspieszone zuzycie i łańcucha i zębatki. (nie będzie się juz układał na zebace tak jak powinien). Zresztą ja tam praktycznie zawsze szybciej zuzyje łańcuch - ale jednocylindrówki o duzym skoku i pojemnosci tak jaką :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GANER napisz coś więcej o tym urządzeniu do smarowania łańcucha bo u nas jest on totalnie nieznany. W Germanii na takim urządzeniu VFR750 RC45 przejechał 75000km. na jednym komplecie napędowym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki PBR a łańcuch RK optymalnie czyli dobre tanie lub jak kto woli tanie i przyzwoite.

Czyli uwazasz ze zle zrobilem kupujac zebatki JT do lancucha RK?Pare postow wyzej pisaliscie ze dobre zebatki przezyja 2 lancuchy-to ja kupilem troche tansze moze i gorsze ale mi wystarczy jak jeden lancuch przetrzymaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jest to takie cos

http://www.yamaha-xjr-owners-group.co.uk/g.../greg/greg5.jpg

 

które działa na zasadzie podcisnienia,które jest pobierane,albo z wezyka który uruchamia kranik lub instalujesz to tam gdzie podłanczasz wakuometry.

Czyli całe urzadzenie pracuje tylko wtedy gdy pracuje silnik.

Z drugiej strony jest wezyk który doprowadza olej na łancuch poprzez odpowiednie koncówki,

W zasadzie spotyka sie dwa czyli pojedyncza "dysza" która zapodaje olej tylko z jednej

strony zebatki

i podwójna czyli z dwóch.

Intensywnosc olejenia ustawia sie łatwo dostepnym "pokretłem"Producent zaleca 2-3 kropli na 1 min

Jednorazowe napełnienie zbiorniczka wystarcza na ok 800-1200km w zaleznosci od pogody.

Mozna tez dokupic zestaw turystyczny który zawiera podstawowe urzadzenie + zbiornik dodatkowy który działajac na zasadzie naczyn połączonych samoczynnie napełnia czesc robocza,wystarcza na około 5000-6000km.

Sa dwa rodzaje oleju niebieski i czerwony

A to jest strona producenta

http://www.scottoiler.com/

Pozdrawiam

niebieski -zimny czyli kraje chłodne,i czerwony ciepły na gorące.

Oprucz koloru róznia sie gestoscia,lepkoscia i temp.parowania.

Ja stosuje niebieski zmieszany 1do 1 z olejem przekładniowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre zebatki przezyja 2 lancuchy

to nie ja pisałem o takiej dziwnej kombinacji w/g mnie nigdy nie zakłada się nowego łańcucha na używane zębatki .

JT też nie są złe, dobrze że mała i duża od tego samego producenta a i łańcuch jest w miarę dobry.

Należy pamiętać że producent łańcuchów zaleca dobieranie typu łańcucha adekwatnie do mocy silnika i nie wolno kupować najtańszego łańcucha do motocykla o mocy 100kM

jak również najdroższego do mocy 27kM.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...