Skocz do zawartości

Dziwny problem z ładowaniem CBR f4


rogigor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Doprowadź obcą masę do przewodu z regulatora napięcia. Możliwe, że coś się poprawi.

W sensie zastąpić tę z przewodu z regulatora jakąś z innej wiązki ?

Dokładnie jak Kiki prawi i jeszcze zapytam na jakim poziomie są obroty jałowe i przy jakich zaczyna wzrastać napięcie.

 

Jałowe są przy około 1,5tys obrotów. Zaczyna wzrastać jak tylko dodam gaz, więc można powiedzieć, że od ~2,5 tys.

 

 

 

A ile byś chciał żeby było?

 

Ja wiem, co najmniej 14? Przykładowo w GSX-R kumpla przy jałowych jest bite 14,3V. Nie powinno być jak tutaj ? ->

 

Dlatego te 12V to chyba zdecydowanie za mało.

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moga byc spadki napiecia w instalacji.

Przejrzyj i oczysc wszystkie zlaczki instalacji a przede wszystkim lacza masowe na ramie i silniku.

Mozesz dodac masowanie regla bezposrednio do aku jak mowia koledzy.

Jednk tak jak jest jest OK, nie powinno rozladowywac akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie pomyślał że akumulator może być już po prostu do wymiany? Zejście do 12V na wolnych obrotach jest spowodowane spadkami napięcia, tak jak Adam napisał. To jest normalne, 90% motocykli tak ma. Chcesz to poprawić to zamontuj przekaźniki świateł. Ważne jest jakie masz ładowanie w roboczym zakresie obrotów bo przecież jak jedziesz to masz co najmniej te 4-5 tys. a nie 1200 (a propos, 1500 na jałowych to chyba troszkę za dużo, patrzyłeś w serwisówce ile ma być?).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie to, że nie pomyślał ale założyłem, że jeśli ktoś czyta poradnik do się zastosuje albo przynajmniej poinformuje.

Faktycznie to wygląda również na aku ze zwarciem celi albo już wysłużonym.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak radzicie, zacznę od podłączenia innej masy do wtyczki od regulatora. Może faktycznie coś jest z masą.

 

A nikt nie pomyślał że akumulator może być już po prostu do wymiany?

 

To nie to, że nie pomyślał ale założyłem, że jeśli ktoś czyta poradnik do się zastosuje albo przynajmniej poinformuje.
Faktycznie to wygląda również na aku ze zwarciem celi albo już wysłużonym.

 

Szczerze mówiąc nie pomyślałem nawet o aku skoro problem jest z ładowaniem. Nie połączyłem jednego z drugim. Wolałbym unikać kupowania nowego, bo jeśli się okaże, że to nie to to skończę z dwoma sprawnymi akumulatorami. Ale może ktoś z kolegów ma taki - popytam i sprawdzę.

 

Chcesz to poprawić to zamontuj przekaźniki świateł.

 

Tzn ?

 

A propos, 1500 na jałowych to chyba troszkę za dużo, patrzyłeś w serwisówce ile ma być?).

 

Już zmieniłem na ~1250 :)



Podlacz miernik do aku, tak zeby pokazal napiecie na klemach potem wlacz swiatla glowne na minute.

Jaki miales poziom napiecia przed wlaczeniem swiatel i po minucie z wlaczonymi swiatlami ?

 

Postaram się to zrobić dziś/jutro i dam znać, ale o ile dobrze pamiętam to nie wzrasta względem 1 filmiku w moich poprzednich postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria, muszę się temu przyjrzeć.



eee, coś chrzanisz...

Przekaźniki nie mają wpływu na napięcie na klemach akumulatora. Coś ci gdzieś zadzwoniło, ale nie do końca wiedziałeś, gdzie ;)

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klemach to ja rozumiem bez obciążenia. Spadki występują po drodze do odbiorników prądu, więc przykładowo po włączeniu świateł ładowanie na obrotach jałowych spadnie. Dlatego "w instalacji" ładowanie jest słabsze. Przekaźniki zmniejszają te spadki.

 

Ale tak szczerze to całą tą dyskusję można o kant d... potłuc bo ładowanie na jałowych nie ma większego znaczenia. Ważne jest żeby podczas jazdy było 14.4 i nie więcej a od tego jest regulator.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo, te przekaźniki co dałeś sznurek, to dają tylko tyle, że masz wyższe napięcie (bez spadków) na żarówce.

Z napięciem ładowania mają tyle wspólnego, co.. Nie wiem, nie chce mi się porównań szukać - chu*a mają wspólnego.

 

A dyskusja nie do końca o kant dupy, bo ładowanie na jałowych ma znaczenie. Nie może być tak, że na wolnych ci doi akumulator i kropka.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...