deyvid21 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Witam,Mój motocykl to: HondaCB5001997r. Od pewnego czasu podczas dłuższych tras motocykl gaśnie i nie można go odpalić guzikiem. Przy próbie rozruchu zachowuje się jak przy całkiem rozładowanym akumulatorze. Problem występuje po około 40-50km trasy. Przy ostatnim wyjeździe i po nocnym doładowaniu akumulatora trasę 100km pokonałem bez przeszkód ale już podczas powrotu zgasł. Dzieje się to gdy mocniej zwalniam np. przed zakrętem. Można odpalić wtedy "na popych" i po dojechaniu na miejsce odpala ze startera.Zmierzyłem dziś napięcie na akumulatorze, po krótkiej jeździe wczoraj i nocy w garażu 12,6V. Odpalony bez świateł do 14,5V(4tys), ze światłami nie przekracza 13V(4tys obr). Proszę o poradę co można jeszcze sprawdzić, co wymienić aby pozbyć się uciążliwego problemu. Pierwsze co przychodzi mi na myśl to zmiana akumulatora, choć fakt że odpala bez problemu po tygodniu wydaje się wykluczać tą możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 13V pod obciążeniem to trochę mało, wg mnie to tutaj trzeba by szukać przyczyny problemów. Albo problem z alternatorem albo z regulatorem napięcia. Przerabiałem podobny problem w RF, jak alternator padł to motocykl jeździł dopóki był prąd w akumulatorze. Gaśnięcie występowało przy słabym akumulatorze właśnie jak wciskałem sprzęgło podczas jazdy z niższymi obrotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Akumulator nie wygotowany ? Sprawdzałeś poziom elektrolitu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deyvid21 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Akumulator wygląda w porządku z zewnątrz, nie ma możliwości zajrzeć do środka. Alternator też raczej jakos pracuje bo jak wspomniałem bywa że odpadli po przyjezdzie. Czy mogę sprawdzić w jakiś sposób czy regulator dobrze pracuje, jakie mogą być objawy awarii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KulekLBN Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Hmmm.. mam bardzo podobny problem z moim: Kawasaki ZZR 600 93r. W czasie jazdy, nagle zgasł. Na początku zero reakcji, po poruszaniu kabelkami kontrolki się zaświeciły, ale rozrusznik martwy, po odpaleniu z popychu dojechałem do domu. Po naładowaniu akumulatora, bez zmian -nie pali. Z kabli po podłączeniu do do samochodowego akumulatora odpala, ale po odłączeniu kabli znowu gaśnie. wygląda na akumulator- ale czy akumulator by tak gwałtownie padł?? Dzisiaj włoże inny akumulator i dam znać co pomogło. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez KulekLBN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 ale czy akumulator by tak gwałtownie padł?? Akumulator może paść w jednej chwili :) Miałem taki przypadek, że nagle zgasł mi motocykl i po przekręceniu kluczyka żadnej reakcji. Po zdjęciu kanapy zobaczyłem akumulator tak spuchnięty, że ledwo go wyjąłem. Żadnego napięcia nie dawał. Była to 10 (!) letnia Yuasa, która siedziała w motocyklu od nowości. Najlepsze jest to, że po montażu nowego akumulatora wszystko działało, ładowanie ok, wina była tylko i wyłącznie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KulekLBN Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Acha. Mój ma niecałe 2 lata, oby to była przyczyna. myślałem też o przerwie w obwodzie, ale i przewód do rozrusznika i przewód do masy wyglądają ok, więc raczej to odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deyvid21 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 W moim przypadku, po przekręceniu kluczyka jest jakieś napięcie lampki się świecą ale nie da rady odpalić. Historii akumulatora nie znam, ma przynajmniej 3 sezony ale wygląda na starszy. Mimo wszystko jest w stanie odpalać motocykl nawet po tygodniu bez jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beasdazel Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Kiedyś miałem podobny problem ze swoim motorem... jednak nie gasł podczas jazdy tylko po zgaszeniu na gorącym silniku już nie chciał odpalić, musiałem czekać aż ostygnie. W tym przypadku wymiana aku załatwiła cały problem!! Ty piszesz ze podczas jazy Ci gaśnie... hmmm może za bardzo się grzeje? jaki masz stan oleju i płynu chłodniczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deyvid21 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Olej ostatnio wymieniony, jest go tyle ile zaleca producent. Płyn też ok,wskaźnik temperatury w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Kiedyś miałem podobny problem ze swoim motorem... jednak nie gasł podczas jazdy tylko po zgaszeniu na gorącym silniku już nie chciał odpalić, musiałem czekać aż ostygnie. W tym przypadku wymiana aku załatwiła cały problem!!Miałem to samo. jeżeli możesz, podmień aku na chwilę na jakiś inny, to sprawdzisz. Jak dla mnie aku do wymiany. za 100-120 zeta znajdziesz coś bez problemu. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 aku pada albo końcówki przewodów zaszły nalotem i po nagrzaniu nie ma kontaktu między "oczkiem" a rdzeniem Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deyvid21 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zastanawiam się dlaczego pod obciążeniem jest ładowanie poniżej 13V, akumulator jest zużyty i daje za mało prądu czy coś innego? Dodam, że na krótkich trasach problem raczej nie występuje i nie ma problemu odpalić motocykla nawet po tygodniu i dłużej od jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KulekLBN Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 U mnie problem rozwiązany, wina akumulatora, więc polecam od tego zacząć :) nawet że pozornie wygląda ze to nie jego wina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.