enduromaster Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 jeśli nic nie haczy to wkładaj, będzie więcej mocy :Dzrób kulki z plasteliny tam gdzie może być kolizja i się wyjaśnipod cylinder zawsze można dać grubszą uszczelkę jak się boisz o dół, ja bym tak zrobił, albo iść na całość i dół też zrobić Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Mocy jest wystarczająco, chcę żeby to żyło jak najdłużej. Boję się o dół bo na korbie nie czuć luzu ale chyba jest delikatny luz na łożysku wału od strony magneta.Tutaj przychodzi metalowa uszczelka głowicy, chyba 3 warstwowa się nazywa bo ta blaszka metalowa pokryta jest z obu stron jak by cieniutką gumą. Można zrobić kanapkę z takich uszczelek ? Aha, no i na dodatek ta uszczelka ma takie jak by wypukłości które są zgniatane podczas dociągania cylindra. Nie wiem czy gdybym robił kanapkę to czy te wypukłości by idealnie na siebie weszły i czy było by to szczelne.Zawsze coś :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Wymień te łożyska na wale jeśli nie chcesz za chwilę znowu rozbierać pieca. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tloki tajwanskie sa dobre, sam na takich jezdze.Zadnych kanapek z podkladek pod glowice - gdy chcesz zmniejszyc sprezanie to podkladka grubsza pod cylinder.Tak jak poprzednicy pisali, jak jest podejrzane lozysko to oba do wymiany, podczas skladania zadajesz pytania co i jakzeby znowu jakiego babola nie strzelic. Po zlozeniu powoli obracasz silnik reka zeby sprawdzic dokladne czy zadna kolizja tloki / zawory ci nie grozi.Twoj stary tlok to zlom, jak to jezdzilo ???Daj zdjecia walka rozrzadu i jego podstaw w glowicy bo tam tez moze byc kiepsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tłoki Tajwańskie może i nie są złe ale ten jest inny niż mój i w tym jest problem. Nie mam możliwości przebierania w uszczelkach do wyboru do koloru, może gdzieś na ebay bym dostał w co wątpię ale w Polsce nie znalazłem. Wiem że zgodnie ze sztuką powinienem wymienić łożyska wału ale wiąże się to z rozpołowieniem silnika. Grzechem jest tego nie zrobić jak silnik mam w połowie rozebrany ale gdyby to pojeździło rok, dwa to bym to olał. Gdyby tłok był taki sam jak oryginał i nie podbijał by kompresji to poskładał bym tak jak jest ale teraz gdy jest realna szansa że kompresja będzie większa to dół bardziej będzie obciążony.Gdybym nie miał luzu na sworzniu to bym zregenerował stary tłok i wsadził do nowego cylindra bo nowy cylinder jest minimalnie mniejszy od starego.Ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Ręce opadają. Owszem, jak się to czyta. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Mądrować się może każdy, myślisz że nie wiem że powinienem to zrobić ?Jestem w takiej sytuacji że nie mogę już więcej inwestować ani czasu ani pieniędzy ale nie będę się tłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Pisałem, sprzedaj na części, ale teraz musisz brnąć dalej. Tylko że pacjent nie będzie się litował nad Twoją sytuacją finansową i wypluje korbę przy najbliższej okazji. W mechanice stosowanie półśrodków bardzo szybko się mści. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tu się z Tobą zgodzę. Dlatego ręce mi opadają bo wiem że powinienem to zrobić a nie mogę. Czy łożyska na wale są jakieś specjalne ? Mam koło siebie sklep z łożyskami, czy jeśli dobiorą mi taki sam wymiar dobrych jakościowo łożysk to będzie ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 (edytowane) Składam tłok i kolejna zagadka. Tak jak pisałem tłok formy RMS, Na dwóch górnych pierścieniach ( nie olejowym ) są wybite oznaczenia, na jednym jest D a na drugim DY. Pierścień D jest ciemniejszy, jak by z innego materiału. Pierścień DY ma na wewnętrznej krawędzi lekki stożek a ten ciemniejszy D jest od wewnątrz kanciasty ( nie ma stożka ). Moim zdaniem ( choć pewności nie mam ) ten ze stożkiem ma iść na samą górę tłoka bo w starym tłoku górny pierścień też miał taki stożek teraz tylko pytanie jak obrócić ten stożek, czy na dół czy na górę bo z jednej strony pierścienia widać ten stożek a po obróceniu go na "plecy" nie widać. Myślę że to ma znaczenie, nie chciał bym czegoś przeoczyć. Starałem się to jak najprościej opisać. Edytowane 1 Lipca 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Oznaczeniami literowymi w górę. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Dzięki JanuszK30 Ten skuter jest jakiś zaczarowany. Wczoraj zmontowałem wszystko z nowym cylindrem i tłokiem, nie dałem uszczelki pod cylinder natomiast dałem używaną ( zgniecioną ) uszczelkę pod głowicę. Ustawiłem mniej więcej luzy zaworowe. Obracałem wałem ręcznie i wszystko było ok, zawory nie wadziły o tłok. Dzisiaj chciałem już poskładać z uszczelkami żeby odpalić. Tak więc wleciała nowa uszczelka pod cylinder + nowa uszczelka pod głowicę. Wszystko poskładane, kręcę wałem i tłok wali w zawór wydechowy :banghead: Dopiero po ustawieniu znaaaacznego luzu zaworowego na wydechu przestaje kolidować.Wcześniej było bez uszczelki pod cylinder więc powinno jeszcze szybciej uderzać.Rozrząd ustawiony poprawnie. Zastanawiam się czy ma sens dać dwie uszczelki pod cylinder ? Jednocześnie odsunęło by zawory od tłoka i odprężyło. Mógł bym też podciąć bardziej podcięcia na zawory w tłoku ale coś mi się wydaje że ten tłok po prostu nie jest do mojego silnika i tyle chociaż sprzedawca dzwonił ponoć do firmy i potwierdzali że będzie pasować.Dawać dwie uszczelki pod cylinder, podcinać bardziej rowki na zawory w tłoku czy co polecacie ? Ps: na części nie sprzedam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Cudów nie ma,za którymś razem musiałeś coś źle złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 jezeli tlok jest dedykowany do tego modelu to nie stosuj zadnych dodatkowych uszczelek nigdzie. To, ze jest wypukly nie znaczy ze bedzie wieksze sprezanie bo producent byc moze obnizyl mocowanie sworznia, oczywiscie pod warunkiem, ze tlok dedykowany jest na 100% do Twojego silnika. Rozrząd najprawdopodobniej jednak zle ustawiony... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.