mateusz786 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Witam. Kolega kupił silnik Bandit 600 z 1998r z zamiarem budowy quada. Sprzedawca dał do silnika elektrykę. Niestety nie możemy znaleść iskry. czy mógłby ktoś wytłumaczyć jak podłączyć instalacje tak żeby była tylko iskra ? znajomy mechanik też próbował to podłączyć, ale niestety nie dał rady. Mam zdjęcia całej instalacji, możliwe że czegoś brakuje, ale niestety nie mogę umieścić w temacie ponieważ plik jest za duży. Gdyby był ktoś zainteresowany zdjęcie mogę podesłać na maila. Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Jak macie wszystkie potrzebne i sprawne części to raczej nie powinno być problemu bo do wszystkiego są kostki i iskra powinna być. Macie moduł, cewki, stacyjke i ako?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Wychodzą kable od silnika to kostki pasują, stacyjka jest, cewki są i tu jest problem bo nie wiadomo które kable tam mają być podpięte. Moduł jest. Brakuje jakby kabli pod które podpina się akumulator. Do silnika jest też przykręcony kabelek od masy i ten kabelek kończy się kostką, ale ta kostka nigdzie nie pasuje i to mnie zastanawia bo tak jakby czegoś tam brakuje ale właśnie nie wiadomo czego. Wydaje mi się ze tam powinien być jeszcze przekaznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 (edytowane) Nie macie schematu elektryki?? Powinien być przekaźnik rozrusznika ale na + Edytowane 12 Czerwca 2015 przez vmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Schemat elektryki jest, tyle że po angielsku i nic nie możemy z niego wyczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 A macie ten przekaźnik rozrusznika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Nie ma przekaznika, ale jest on potrzebny żeby była iskra ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Jak nie będzie akumulatora i rozrusznika to jak ma być iskra?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Rozrusznikiem kręcimy na krótko minus od akumulatora do masy a plus do rozrusznika i kręci. A wydawało mi się że do iskry nie potrzeba aqu bo np w mojej hondzie cb nie mam akumulatora i odpala bez problemu, podobnie u kolegi w quadzie smc 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Bo tam macie zapłon CDI a bandit ma bateryjny. Oprócz modułu, impulsatorów, stacyjki, aku, mas, warto aby działa kontrolka luzu, kosy i klamki sprzęgła jeśli był tam przełącznik.Bez schematu, miernika i wiedzy o elektryce to długo go nie odpalicie po tym co piszesz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Moim zdaniem nawet nie trzeba się specjalnie znać tylko umieć logicznie myśleć. Logika podpowiada żeby przełożyć CAŁĄ instalację kropka w kropkę jak jest na motocyklu, i wtedy będzie działać, a nie kombinować jak koń pod górę. Ciekawe jak gaźniki są zamontowane, żeby się nie okazało że po uporaniu się z iskrą dalej nie będzie odpalał. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Moim zdaniem nawet nie trzeba się specjalnie znać tylko umieć logicznie myśleć. Logika podpowiada żeby przełożyć CAŁĄ instalację kropka w kropkę jak jest na motocyklu,A na cholerę przekładać kropka w kropkę . razem z wyłącznikiem na kierownicy , czujnikiem otwartej kosy , lampka luzu i czujnikiem klamki sprzęgła ?Wystarczy jak popatrzy w schemat jak podłączyć sam moduł zapłonowy . Czyli które przewody do impulsatorów , które do cewek zapłonowych , a który plus i minus połączony z masą silnika . To powinno wystarczyć aby była iskra na świecach . Pozostała część instalacji na tym etapie jest zbędna .Rozrusznik już opanował jak podłączyć na krótko aby kręcił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 A ja się zgodzę z Limo. Przekładasz całą instalację i ewentualnie eliminujesz niepotrzebne rzeczy jak już silnik chodzi. W drugą stronę trwa to dłużej, wygląda mniej estetycznie (bo jak czegoś zapomniałęś to zaczyna się sztukowanie i druciarstwo) i jeszcze łatwiej o błędy i problemy. Dodatkowo pracując na kompletnej wiązsce możesz podpierać się instniejącym już schematem w diagnozowaniu takich prostych usterek jak np. niedziałające światła. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 No ja bym tak zrobił bo się średnio znam na mechanice a na elektronice to w ogóle. Pan Bruns się zna lepiej to by sobie powywalał co by chciał. Ale autor też wygląda na laika to po co sobie utrudniać życie? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Według mnie , aby sprawdzić iskrę łatwiej jest podłączyć przejrzyście kilkoma przewodami moduł z impulsatorami i cewkami niż szukanie ich w gąszczu kolorowego spagetii przewodów do oswietlenia kierunków itp. które są na tym etapie całkiem zbędne a wprowadzają tylko zamieszanie .Ale co kto woli . Mając schemat aby sprawdzić iskrę , podłączenie jest banalnie proste . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.