PanBoczek Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Witam Kolegow, Jestem nowy wiec na wstepie sie przywitam. Ostatnio, bez zadnych wczesniejszych ostrzerzen, z dnia na dzien, powstal dziwny problem elektryczny w moim bajku.Sympromy takie jak w tym video (nagralem to przedwczoraj):Przejrzalem juz wszelkie przewody i kostki w poszukiwaniu jakiegos przebicia na mase, ale nic nie wyglada podejrzanie.Po przekreceniu kluczyka pompa czasem pompuje, ale po nacisnieciu startera rozrusznik nie zakreca i wydobywa sie dziwny skrzypiacy dzwiek z przekaznika w skrzynce bezpiecznikow. Czasem po przekreceniu kluczyka jest bardzo niskie napiecie, przy ktorym pompa nawet nie pompuje.Gdzie szukac przyczyny?Bede wzdzieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Hmmm ostatnio też mnie tak buła zaskoczyła, ale jeszcze się za to nie wziąłem. Po pierwsze naładuj aku, po drugie masa! wyczyść wszystkie połączenia masy (odkręć kabel od aku i od ramy, wyczyść papierem ściernym, ja też czyściłem kiedyś połączenie stelaża z ramą) jeszcze planuję odkręcić kabel od rozrusznika i też wyczyścić. Kiedyś maarp mi pisał żebym dodał drugą masę, więc też mam. maarp coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 To objaw slabej baterii co moze byc spowodowane slabym ladowaniem lub korozja polaczen przede wszystkim z masa moto.Tak jak Przemek napisal sprawdz polaczenia baterii i masowe polaczenia instalacji.Sprawdz ladowanie motocykla i stan baterii miernikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Dzieki za rady. Akumulator naladowalem na maksa. Jest calkiem nowy, bo zmieniony w zeszlym roku. Chcialem zmierzyc miernikiem, ale niestety jedyny jaki mialem odmowil posluszenstwa. Poszczegolne poloczenia masowe jeszcze posprawdzam, chociaz juz w ramach testu juz mostkowalem kablem mase (w roznych miejscach ramy i silnika) z minusem baterii i nic sie nie poprawilo. Musze w ksiazce zlokalizowac wszystkie polaczenia instalacji z masa, bo tak na dobra sprawe, to oprocz tego idacego od minusa akumulatora do masy nie znalazlem zadnego. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez PanBoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Musi byc co najmniej jeszcze 2, od silnika do ramy i od lampy glownej do ramy ( czasem rowniez od lampy tylnej do ramy, lub glownego punktu masowego na ramie ). Regulator alternatora tez moze byc osobno masowany jesli to regulator zewnetrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Mam ksiazke serwisowa i postepujac zgodnie z opisem w podrozdziale 4.4 - diagnostyka przy uzyciu kontrolki "Check Engine".W tym podrozdziale oopisane sa 4 przypadki, w zaleznosci jak zachowuje sie kontrolka:1. nie ma aktualnych bledow ani zachowanych dawnych kodow bledow;2. jest zapisany dawny kod bledu, ale nie ma aktualnych bledow;3. sa aktualne kody bledow.Robilem kilka testow i mialem wszystkie trzy przypadki.To wskazuje, ze najbardziej prawdopodobny bedzie problem ze stykiem. Oto oryginalny opis procedury: 1. When the ignition switch is turned ON after being OFFfor 2 seconds or more, the check engine lamp will illuminatefor approximately four seconds and then turn off.2. See Figure 4-5. After lamp turns off after being illuminatedfor the first four second period, one of three situationsmay occur.a. The lamp remains off. This indicates there are nocurrent fault conditions or stored functional troublecodes currently detected by the ECM.b. The lamp stays off for only four seconds and thencomes back on for an eight second period. This indicatesa functional error code is stored, but no currenttrouble code exists.c. If the lamp remains on beyond the eight secondperiod, then a current trouble code exists. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez PanBoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Tak jak pisaliśmy mailowo. Raczej musi być to tylko problem z przekaźnikami :-)Daj znać co wyszło. Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Nie ma sensu korzystac z procedur kontrolnych "check engine" przy tak charakterystycznym uszkodzeniu.Jego powody moga byc tylko 3 - slaba bateria, zly kontakt na klemach baterii ( no za slabe przykrecenie ich ) i walniety przekaznikrozrusznika.To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 ..no i sam rozrusznik. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Tak jak pisząc parę postów wyżej, wyczyściłem dzisiaj wszystko, masy od aku do stelaża tylnego, połączenie stelaża z ramą, masę przedniej lampy, no i kabel na rozruszniku(był najgorszy jego nigdy nie dotykałem), poskładałem wsio i chcę odpalać i cisza... Szybko aku z Hadeka, odpalil na dotyk, aku mi padło(napompowało się), przy odpalaniu spada do 6V, miałem Motobatta... Jaki teraz kupić Unibat za 170, czy Yuase za 250? Są firmy godne polecenia poza Yuasą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Kazdy chinski AGM bedzie dobry na co najmniej 2 lata.Yuasa czasem dluzej a czasem nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Panowie, dzieki za odpowiedzi.Niestety bylem na wyjezdzie i nie mialem kiedy przy tym pogrzebac.Akumulator mam Yuasy calkiem nowy (zeszloroczny) i dobrze naladowany. Brudne klemy raczej nie sa problemem ani ich polacznie z masa bo mostkowalem kablem do innych punktow masowych bezposrednio od zacisku akumulatora i nic to nie dalo. Przekazniki w skrzyneczce bezpiecznikow sa trzy identycznie. Zamienialem je miejscami, ale nic to nie dalo (w kazdej konfiguracji byly te same objawy chorobowe jak opisalem wyzej), wiec zakladam, ze przekaznik rozrusznika tez jest OK. Zostaje sam rozrusznik, albo jego podlaczenia i tym mam zamiar zajac sie w nastepnej kolejnosci. Zanim to zrobie to podlacze jeszcze kablami akumulator samochodowy, zeby wykluczyc akumulator.Dam znac jak cos ustale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Sprawdź do jakiego napięcia spada przy odpalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 A ja mam dalej problem :banghead: Dzisiaj odpaliłem Bułę ale z problemami, akumulator nowy, pierwsze dwa razy jest tylko tyk,tyk i pompa paliwa, za trzecim odpala, ale z trudem i kręci tak jakby się coś mieliło w rozruszniku... rozbierać, wyciągnąć rozrusznik i oddać do regenarcji? Czy to może być jeszcze czegoś wina? (masy wyczyściłem, aku nowe, kabel od rozrusznika wyczyszczony, ale podczas odkręcania nakrętki, wykręcała się do pewnego momentu śruba z rozrusznika, wyrwała coś?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Sprobuj najpierw podlaczyc rozrusznik na krotko przewodem od aku, jesli bedzie ten sam objaw to rozrusznik do roboty jak ladnie zakreci to przekaznik do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.