Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegow,

 

Jestem nowy wiec na wstepie sie przywitam.

 

Ostatnio, bez zadnych wczesniejszych ostrzerzen, z dnia na dzien, powstal dziwny problem elektryczny w moim bajku.
Sympromy takie jak w tym video (nagralem to przedwczoraj):


Przejrzalem juz wszelkie przewody i kostki w poszukiwaniu jakiegos przebicia na mase, ale nic nie wyglada podejrzanie.
Po przekreceniu kluczyka pompa czasem pompuje, ale po nacisnieciu startera rozrusznik nie zakreca i wydobywa sie dziwny skrzypiacy dzwiek z przekaznika w skrzynce bezpiecznikow. Czasem po przekreceniu kluczyka jest bardzo niskie napiecie, przy ktorym pompa nawet nie pompuje.
Gdzie szukac przyczyny?
Bede wzdzieczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ostatnio też mnie tak buła zaskoczyła, ale jeszcze się za to nie wziąłem. Po pierwsze naładuj aku, po drugie masa! wyczyść wszystkie połączenia masy (odkręć kabel od aku i od ramy, wyczyść papierem ściernym, ja też czyściłem kiedyś połączenie stelaża z ramą) jeszcze planuję odkręcić kabel od rozrusznika i też wyczyścić. Kiedyś maarp mi pisał żebym dodał drugą masę, więc też mam. maarp coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To objaw slabej baterii co moze byc spowodowane slabym ladowaniem lub korozja polaczen przede wszystkim z masa moto.

Tak jak Przemek napisal sprawdz polaczenia baterii i masowe polaczenia instalacji.

Sprawdz ladowanie motocykla i stan baterii miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady. Akumulator naladowalem na maksa. Jest calkiem nowy, bo zmieniony w zeszlym roku. Chcialem zmierzyc miernikiem, ale niestety jedyny jaki mialem odmowil posluszenstwa. Poszczegolne poloczenia masowe jeszcze posprawdzam, chociaz juz w ramach testu juz mostkowalem kablem mase (w roznych miejscach ramy i silnika) z minusem baterii i nic sie nie poprawilo. Musze w ksiazce zlokalizowac wszystkie polaczenia instalacji z masa, bo tak na dobra sprawe, to oprocz tego idacego od minusa akumulatora do masy nie znalazlem zadnego.

Edytowane przez PanBoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi byc co najmniej jeszcze 2, od silnika do ramy i od lampy glownej do ramy ( czasem rowniez od lampy tylnej do ramy, lub glownego punktu masowego na ramie ). Regulator alternatora tez moze byc osobno masowany jesli to regulator zewnetrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ksiazke serwisowa i postepujac zgodnie z opisem w podrozdziale 4.4 - diagnostyka przy uzyciu kontrolki "Check Engine".

W tym podrozdziale oopisane sa 4 przypadki, w zaleznosci jak zachowuje sie kontrolka:

1. nie ma aktualnych bledow ani zachowanych dawnych kodow bledow;

2. jest zapisany dawny kod bledu, ale nie ma aktualnych bledow;

3. sa aktualne kody bledow.

Robilem kilka testow i mialem wszystkie trzy przypadki.

To wskazuje, ze najbardziej prawdopodobny bedzie problem ze stykiem.

 

Oto oryginalny opis procedury:

 

1. When the ignition switch is turned ON after being OFF
for 2 seconds or more, the check engine lamp will illuminate
for approximately four seconds and then turn off.
2. See Figure 4-5. After lamp turns off after being illuminated
for the first four second period, one of three situations
may occur.
a. The lamp remains off. This indicates there are no
current fault conditions or stored functional trouble
codes currently detected by the ECM.
b. The lamp stays off for only four seconds and then
comes back on for an eight second period. This indicates
a functional error code is stored, but no current
trouble code exists.
c. If the lamp remains on beyond the eight second
period, then a current trouble code exists.

Edytowane przez PanBoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu korzystac z procedur kontrolnych "check engine" przy tak charakterystycznym uszkodzeniu.

Jego powody moga byc tylko 3 - slaba bateria, zly kontakt na klemach baterii ( no za slabe przykrecenie ich ) i walniety przekaznik

rozrusznika.

To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisząc parę postów wyżej, wyczyściłem dzisiaj wszystko, masy od aku do stelaża tylnego, połączenie stelaża z ramą, masę przedniej lampy, no i kabel na rozruszniku(był najgorszy jego nigdy nie dotykałem), poskładałem wsio i chcę odpalać i cisza... Szybko aku z Hadeka, odpalil na dotyk, aku mi padło(napompowało się), przy odpalaniu spada do 6V, miałem Motobatta... Jaki teraz kupić Unibat za 170, czy Yuase za 250? Są firmy godne polecenia poza Yuasą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzieki za odpowiedzi.

Niestety bylem na wyjezdzie i nie mialem kiedy przy tym pogrzebac.

Akumulator mam Yuasy calkiem nowy (zeszloroczny) i dobrze naladowany. Brudne klemy raczej nie sa problemem ani ich polacznie z masa bo mostkowalem kablem do innych punktow masowych bezposrednio od zacisku akumulatora i nic to nie dalo. Przekazniki w skrzyneczce bezpiecznikow sa trzy identycznie. Zamienialem je miejscami, ale nic to nie dalo (w kazdej konfiguracji byly te same objawy chorobowe jak opisalem wyzej), wiec zakladam, ze przekaznik rozrusznika tez jest OK. Zostaje sam rozrusznik, albo jego podlaczenia i tym mam zamiar zajac sie w nastepnej kolejnosci. Zanim to zrobie to podlacze jeszcze kablami akumulator samochodowy, zeby wykluczyc akumulator.

Dam znac jak cos ustale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam dalej problem :banghead: Dzisiaj odpaliłem Bułę ale z problemami, akumulator nowy, pierwsze dwa razy jest tylko tyk,tyk i pompa paliwa, za trzecim odpala, ale z trudem i kręci tak jakby się coś mieliło w rozruszniku... rozbierać, wyciągnąć rozrusznik i oddać do regenarcji? Czy to może być jeszcze czegoś wina? (masy wyczyściłem, aku nowe, kabel od rozrusznika wyczyszczony, ale podczas odkręcania nakrętki, wykręcała się do pewnego momentu śruba z rozrusznika, wyrwała coś?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...