turbogt10 Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Witam wszystkich.mam problem z moim motorkiem ,Simson sr 50, 4 biegowy skuter. Chodzi o to że jak jade po drodze która jest delikatnie z górki to v- max jest 55 km/h oczywiście na 4 biegu i na max obrotach , sprawdzane na 3 liczniki ( obok samochód , motor) gdy jade w drugą strone na 4 biegu osiąga max 40km/h. Wazę 100 kg, zębatka zdawcza i tylnia są oryginalne czyli maja tyle samo zębów co jest oryginalnie,nic nie zmieniane.koła nie blokują , sprzęgło sie nie ślizga , zapłon jest ustawiony tez dobrze , simsonek pali świetnie za pierwszym kopem wkręca sie na obroty idealnie , trzyma ładnie wolne obroty , max obroty tez są ładne płynne jednym słowem wszystko wyregulowalem. A takie osiągi to wydaje mi sie trochę słabe. Dodam jeszcze że gdy dużo nim jeżdze czuje ze na zimnym silniku jest troszkę mocniejszy na nagrzanym jak by był troszkę zmulony bardziej , ale na zimnym na v max to samo. Cylinder wygląda na oryginał DDR nie wiem co jest w środku nie rozbieralem, co poradzicie panowie?? Co zrobić aby te osiągi sie polepszyły . nie chce tez wydawać sporo pieniędzy bo motorek tego nie warty.czekam na porady ,na wszystkie pytania odpowiem , dziękuje za zainteresowanie postem .pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 kwestia jak nachylona górka :Dw pierwszej kolejnoci kompresja albo rozbiórka i pomiar zestawu tlok cylinder..... moze to byc normalne taka rozbieznosc z górki i pod górke........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbogt10 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 To powiedzcie jak rozbiore i będzie do wymiany jak to robić jak będzie cyl org to do szlifu ? Czy jakąś chinszczyzne włożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 jak cylek jest oryginalny to szlif dopasować tłok do niego chińskiego bym nie matował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbogt10 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Dobrze szlif , wiecie może gdzie na dolnymslasku robią to konkretnie? I później tłok jaki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Szlifierz Ci powie jaki albo w sklepie dobiorą pod cylinder. Wiesz, który to będzie szlif? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 moze zacznij od pomiaru kompresji -caly miernik 25 zl chyba kosztuja albo za 10 zl ci w warsztacie zrobia.... szlif i dobor tloka zostaw w rekach gramotnego speca sam nie dasz rady tego ogarnac , trzeba umiec zmierzyc srednicowka mikrometryczna cylinder ( musisz wiedziec jak ja obslugiwac i w ktorym punkcie mierzyc i jak interpretowac pomiary ) a tlok mikrometrem , w dobrym zakladzie styknie im zaniesc tlok pierscienie i cylinder i wszystko ci fachowcy powiedza........ sam mozesz zmierzycluz na zaku pierscienie -w instrukcji napraw powinien byc dopuszczalny podany , ja uwazam wymiane samych pierscieni za druciarstwo , aczkolwiek w demoludach podobno czesto tak sie robi :D jak pierscienie maja za duzy luz na zamku to najczesciej i tlok i cylinder sa zuzyte....mozesz zdjac glowice i zobaczyc czy w cylindrze jest prog u gory cylindra -prog zawsze swiadczy o zuzyciu cylindra i tloka tez.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbogt10 Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Kolego wiem jak sie mierzy czym i w jakich punktach :) ale nie będę tego i tak robił , wczoraj sciągnąłem cylinder oglądnalem , co dziwne cylinder od środka wygląda bardzo ładnie górny próg nie wyczuwalny , może delikatnie ale to jest pestka w porównaniu do innych.tłok też ładnie wygląda, powiem to nie oryginalny zestaw wiec gościu poprzedni robił remont i wstawił gówno do tego jak juz zakladalem cylka to bardzo ciężko tłok z pierścieniami wchodzi w cylinder ciężko włożyć , może chińskie gówno zostało źle spasowane ? I co mi da pomiar komprechy na zimnym BD k a na gorącym pewnie ch**nia , bo nie wierze ze kompresja będzie w miarę dobra. Jak juz wymienić to cały zestaw a nie pierścienie bo tak jak mówisz to hu nie robota :)) co polecacie?dzisiaj jeszcze gaźnik rozkrece w mak wyczyszcze zapłon ustawie i gaźnik i jak nie pomoże to zostaje wymiana cyla. Bo sprawdzalem bez filtra powietrza i bez zmian. Dziękuje wam za zainteresowanie postem i czekam na odpowiedzi. Jeszcze może przeczyszcze tłumik drgań skrętnych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 ale nie będę tego i tak robił no sory skoro wiesz jak robic lepiej to po co pytasz na forum :D ? umiesz to zmierzyc, masz narzédzia , nic cie to nie kosztuje a ci sie nie chce ? na oko to mozna ocenic czy baba sie do lozka nadaje , albo w szpitalu umrzec , masz takie oko zeby dostrzec czy cylinder nie jest wytarty na jajo okiem :D ? jak juz zakladalem cylka to bardzo ciężko tłok z pierścieniami wchodzi w cylinder ciężko włożyć , może chińskie gówno zostało źle spasowane pasowanie tlok cylinder w duzych motocyklach jest rzedu 0.06mm wiec to ma ciezko wchodzic jak wchodzi luzno to jest zle.... I co mi da pomiar komprechy na zimnym BD k a na gorącym pewnie ch**nia , bo nie wierze ze kompresja będzie w miarę dobra. odwortnie -cieply silnik sie doszczelnia ( metal sie rozszerza ) , moze byc tak ze cos jest zle spasowane i na goracym silniku jest za maly luz i calosc sie zaciera wtedy bedzie spadek mocy , ale miernik kompresji ci tego nie pokaze-zreszta jak masz srednicowke i mikrometr to pomiar kompresji jest bez sensu lepiej pomierzyc cylinder i tlok i luz zamkow na pierscieniach.... w chinskich zestawach wskutek niskiej jakosci materialu zdarza sie czasem ze np wytrze same pierscienie po niewielkiej ilosci km kiedy tlok i cylinder sa w bardzo dobrym stanie , wtedy ma sens np wymiana samego tloka bez szlifu ale to raczej sporadyczne przypadki no i zeby to ogarnac konieczne sa pomiary... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 No i zdarza się, że chińskie tłoki puchną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbogt10 Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Okej. Dziękuje za podpowiedzi.a powie mi ktoś jak ustawić pływaki jakie odległości.gaźnik z Simsona sr 50 . 4b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Podczepię się pod temat bo turbogt10 chyba już zakończył tuning :). Wziąłem się z bratem za remont simsonka, którego katowaliśmy za dzieciaka (SR50). Na początku pomiar kompresji i próba olejowa wykazały że pierścienie puszczają. Ale po demontażu góry okazało się że tłok w cylindrze bez pierścieni swobodnie opada na dno bez praktycznie żadnego oporu, czyli niedobrze. No i teraz mam zagwostkę czy robić szlif pod nowy tłok (cylinder jest oryginalny) czy kupić cały komplet. Na allegro niby sprzedają oryginalne części MZA, gdzie komplet cylinder / tłok / pierścienie / sworzeń / zabezpieczenia / uszczelki kosztują ok. 160zł. Ale jakiej to jest naprawdę jakości to cholera wie. A z drugiej strony szlif tego cylindra co mam wyjdzie pewnie drożej. A może ktoś ma sprawdzonego sprzedawcę z Allegro, który nie sprzedaje guana? Będę wdzięczny za sugestie :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 No i teraz mam zagwostkę czy robić szlif pod nowy tłok (cylinder jest oryginalny) czy kupić cały komplet. Na allegro niby sprzedają oryginalne części MZA, gdzie komplet cylinder / tłok / pierścienie / sworzeń / zabezpieczenia / uszczelki kosztują ok. 160zł. Lepsze wrogiem dobrego.Zrób szlif Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 a ja wiem czy tak szlif ? może tam już siedzi chiński garnek ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Nie siedzi bo simson miał chyba 2 lata jak został kupiony, więc jakby był remont to bym wiedział :DDobra, będzie szlif cylindra. Wie ktoś jakie tam powinno być pasowanie tłoka? Serwisówka do tego to jak biały kruk. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.