martini1404 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Witam wszystkich :) i proszę o pomoc gdyż wyczerpały mi się już pomysły co mógłbym zrobić by przywrócić życie w cylindrach.... :( W mojej maszynce przestały działać dwa cylindry 1 i 2. O tyle jest to dziwne bo iskra jest prawidłowa na obydwu. Odrazu jak to się stało to wyjąłem na warsztat gaźniki które w ogóle nie były zasyfione no ale tak czy inaczej gruntownie je wyczyściłem Dodam że w zeszłym roku we wrześniu zmieniałem głowice bo się odkręciła jedna z zębatek od łańcuszka rozrządu (serwis yamahy się popisał) i efektem było parę zaworów do wymiany itp.... Po wymianie motor działał fantastycznie. W ciągu zimy też uruchamiałem żeby sobie podziałał parenaście minut i wszystko było ok.Dwa tygodnie temu wysłałem motocykl do siebie (mieszkam za granicą) i podczas pierwszej przejażdzki w sezonie zaczął świrować i po szybkim powrocie do domu nie dało się ukryć że cylindry nie działąją.... Proszę was. Pomóżcie biednemu człowiekowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Zacznij od wymiany świec na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Dokładnie, swoim zimowym "przepalaniem" załatwiłeś świece. Po wyminie wszystko powinno działać prawidłowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martini1404 Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 witam ponownie. jak zwykle okazalo sie ze to totalna pierdoła! serwis tak czy inaczej sie przydal... Otóż jakis zartownis przy transporcie pozamieniał kable od swiec :( teraz jest wszystko w miare okej tylko musze cos zrobić bo jak dodam gazu to w momencie opadania obrotów od 2,5 tys opada strasznie wolno... ? jakies sugestie ? dziekuje za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Wszystko z gumy w dolocie do sprawdzenia , króćce , membrany , elementy airboxa etc. Chodzi o lewe powietrze .No i gaźniki do roboty , poziom paliwa , drożności kanałów , skłądy mieszanki na jałowych , luzy na ośkach przepustnic etc .. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martini1404 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 cały serwis jak wyżej napisał janosikk zrobiony + synchro. wszystko działało ok przez 2dni i wyglądało by na super gdyby nie biały dym który wydobywa się przy przygazówce z tłumika :( wracajac dzisiaj do domu wszystko było super az motor zaczął dziwnie chodzic tzn, jakby jeden cylinder wysiadł... Po wykreceniu świec okazało się ze elektroda pierwszej świecy jest totalnie czarna a świeca generalnie się pobłyskiwała od oleju :( Od wymiany pierścieni nie nakręciłem zbyt wielu kilometrów... a głowica była niedawno robiona i tez po tym zabiegu było wszystko ok... Macie jakieś pomysły ??? :(para wodna odpada bo po przejechaniu przez 2dni ok 80km już by dawno wyparowała.... Załączam zdjęcie świecy z pierwszego cylindra (świeca troche została wyczyszczona zanim pomyślałem o zdjeciu). Przykładając palec do gniazda świecy i krecąc rozrusznikiem na palcu zostaje ślad gęstej mazi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 No to masz olej w komorze spalania. Jeśli dymi cały czas to pierścienie, jeśli tylko podczas schodzenia z obrotów to uszczelniacze zaworowe. Tak czy siak głowica do zrzutu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Zlamales pierscien przy zakladaniu ich na tlok, albo ulozyly sie pierscienie tak ze wszystkie zamki sa w jednej linii.Tak czy owak trzeba tam zajrzec, najlepiej ze zdjeciami :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martini1404 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Zlamales pierscien przy zakladaniu ich na tlok, albo ulozyly sie pierscienie tak ze wszystkie zamki sa w jednej linii.Tak czy owak trzeba tam zajrzec, najlepiej ze zdjeciami :).po remoncie głowicy było wszystko wporzadku... jakos po zimie sie to wydarzyło... motor stał u znajomego który go odpalał od czasu do czasu.... będę mieć jakoś w weekend zegar do pomiaru ciśnienia w cylindrze to też chyba powinno rozjaśnić sytuację. co do kopcenia to bardziej dymił przy zchodzeniu z obrotów... jak tylko zmierzę kompresje to napisze co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martini1404 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Załamka na całego. Dzisiaj chcąc zmierzyć ciśnienie odpaliłem na ssaniu z trudem, po jako takim rozgrzaniu nie mogłem w ogóle dodać gazu ani wyłączyć ssania bo momentalnie gaśnie. Po wkreceniu zegara do pomiaru ciśnienia - rozczarowanie na wszystkich cylindrach. W 90% nie ma ciśnienia. ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Mierzyles cisnienie z otwartym gazem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martini1404 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 4 bary przy odkreconej manetce.... i to nie całe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Sprawdź kompresję w innym silniku żeby mieć pewnośc co do miernika .Zrób próbę olejową . Potem sprawdż (powtórnie) ustawienie rozrządu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martini1404 Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Sprawdź kompresję w innym silniku żeby mieć pewnośc co do miernika .Zrób próbę olejową . Potem sprawdż (powtórnie) ustawienie rozrządu . Witam ponownie, luz zaworowy sprawdzony tj. : ssace: 0,08 / 0,08 / 0,13 / 0,08 wydechowe: 0,15 / 0,15 / 0,15 / 0,15 na ssących powinno być pomiedzy 0,11 - 0,15 na wydechowych 0,16 - 0,20 głowica zdjęta. uszczelka jak nówka była. czyli olej najprawdopodobniej cieknie przez uszczelniacz. apropo tych masakrycznych luzów co mogę w tym temacie zrobić?(dokupić cieńsze płytki itp? ). ten nagar z tłoków i głowicy jakoś wyczyścić? jak tak to jak/czym ?? pierwszy raz robię taką operację to proszę o wyrozumiałość :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Jeśli kompresja pozostaje bez zmian (czyli jej nie ma ) to musisz się zastanowic dlaczego tak szybko gniazda siadły (chyba coś było mówione o robionej głowicy ) .Dokładnymi regulacjami zajmiesz się później. jeden gar zalany oliwą - jeśłi dym był na schodzeniu z obrotów to uszczelniacz zaworowy lub wyrobiona prowadnica , jeśli dymi mniej więcej non-stop (zobacz kolanko wydechowe - powinno byc usmarowane tak jak wnętrze komory spalania ) to za luźny tłok - cylinder lub uszkodzone pierścienie . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.