Skocz do zawartości

cb500 rozwalona miska olejowa..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wymieniałem dziś olej (pierwszy raz od kiedy mam cb) i byłem bardzo zdziwiony jak mocno dokręcona była śrubka spustowa przez poprzedniego właściciela.

No ale, olej wypuściłem, filtr wymieniłem, śrubkę dokręciłem (mocno ale z wyczuciem, nie na siłe), olej nalałem i zauważyłem że cieknie dość sporo (kropla na kilka sekund) spod śrubki spustowej :blush: . Jako ze nie dokręcałem jej na chama to stwierdziłem że pewnie za mało dokręcona i po przekręceniu może ćwierć obrotu usłyszałem cichy szczek po czym zaczęło się lać więcej. Przekręciłem jeszcze odrobinę i śrubka odpadła a razem z nią 2 kawałeczki miski olejowej.. :sad:

 

Najprawdopodobniej poprzedni właściciel (chooj jeden) przy wymianie oleju dokręcił śrubę tak mocno ze powstało mikropęknięcie i teraz wystarczyło wykręcić śrubkę i wkręcić żeby miska się posypała.

 

Zamieszczam zdjęcia miski i fragmentów które odpadły;

post-77996-0-11606200-1426534654_thumb.jpg

post-77996-0-13712900-1426534656_thumb.jpg

 

Co teraz? Spawać? Szukać nowej miski? Jasne ze najlepiej byłoby kupić nową ale z tego co na razie się zdążyłem zorientować to są tylko używane z "silników na części" z motocykli powypadkowych więc też niespecjalnie.. :mad:

Nie powiem, troche mnie to dziś rozwaliło :mellow:

 

I druga sprawa na marginesie; jeśli motocykl postoi bez używania kilka godzin to kierunkowskazy załączają się dopiero po kilku-kilkunastu sekundach od naciśnięcia włącznika kierunkowskazów. Jeśli tak kilka razy je powłączam to zaczynają załączac się coraz szybciej aż w końcu po kilku-kilkunastu minutach używania działaja praktycznie od razu po naciśnięciu włącznika. Motocykl zostawie na noc, rano przyjde i znowu to samo. Nie wiem, o co może chodzić? przerywacz? coś z elektronika? przełącznik zepsuty?.. :mad:

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zamiast ujować poprzedniego właściciela, wystarczyło było, założyć nową podkładkę po śrubę spustową? Przecież to nie majątek. Co do mikropęknięć, ja ich nie widzę. Widzę natomiast, uszkodzoną i zmasakrowaną podkładkę, od iluś tam dokręceń i odkręceń. Szukaj nowej/używanej miski, ponieważ tą, uwaliłeś niestety sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że to była moja pierwsza wymiana oleju i podkladke zauważyłem dopiero po incydencie bo była tak wbita w srubke ze bez przygladania sie odnosilo sie wrazenie ze to czesc srubki.. Tak jak napisales podkladka zmasakrowana ale to juz zobaczylem po fakcie niestety :dry:
I na prawde mocno tej srubki nie wkrecalem, na pewno nie na tyle zeby mialo cokolwiek pekac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyglada to zbyt dobrze(miska)

mam taka zbędną miske i moglbym sprzedac za niewielkie pieniadze,ale na te chwile jestem poza Polska,a Ty pewnie potrzebujesz na juz

a co do kierunkowskazow,to dzieje sie to z winy przerywacza

u mnie tez cos takiego miało miejsce,po dluzszym postoju cb500

lepiej bedzie poszukac uzywki,no chyba,ze znajdziesz kogos kto to dobrze pospawa i nie bedzie cieklo

Edytowane przez BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ubliżaj poprzedniemu właścicielowi bo zawiniłeś tylko i wyłącznie ty :)

Pod korek spustowy ZAWSZE dajemy nową podkładkę aluminiową, która kosztuje aż 1zł (a jak znajdziesz w jakimś sklepie z art. metalowymi pod wymiar śruby to wyjdzie parę groszy). Moment dokręcania śruby spustowej w CB500 to 35Nm czyli naprawdę bardzo mało. Domyślam się, że tym swoim dokręcaniem "na siłę" dałeś ze 100Nm. Gdybyś dał nową podkładkę to po dokręceniu książkowym momentem podkładka ładnie by się rozłożyła między śrubą a miską i nic by nie ciekło.

Szczęściem w nieszczęściu jest to, że CB500 jeździ w PL jak mrówek i rynek części używanych do tego modelu jest przesycony. Kup używaną miskę, nawet od rozbitka (akurat miski w razie wypadku rzadko kiedy ucierpią bo są tak umieszczone) i obowiązkowo nowa uszczelka miski olejowej, nie baw się w lepienie na silikon.

 

I na przyszłość, przed jakąkolwiek naprawą itp. pierwsze co to zajrzyj do serwisówki, prześledź opis danej naprawy i dopiero się za to zabieraj: ftp://212.85.127.124/Honda%20CB500%20(S)%2093-01%20Haynes%20Service%20Manual.pdf

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelki.. Nie moge znalezc do mojego modelu (cb500s '99). W sklepie powiedzieli ze zamiennik nie istanieje. :dry: W internecie sa uszczelki ale tylko do roczników starszych. Znalazłem jedna oferte gdzie rocznik nie jest okreslony wiec jutro zadzwonie i zapytam. Ale mam pytanie na wypadek gdyby okazalo sie ze ta tez nie bedzie pasowac. Gdzie szukac uszczelki? Robic samemu? Z czego?

 

Aha, jak szukalem uszczelki do pokrywy alternatora to okazalo sie ze byla na Larssonie tylko ze zle opisana i tak samo nie dalo sie nigdzie znalezc a w sklepie powiedzieli ze nie istnieje. Moze tu jest taka sama sytuacja?

Ktos? Cos?

dzieki z góry :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na pęknięcie to spawanie tego może być niemożliwe . Pękło jak porcelana . Jescze gwint i płaszczyna. Nawet jak sie jakoś pospawa to parę godzin ię narzeźbisz i nalatasz przy obrabianiu .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz kupic cos takiego

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-SUMP-GASKET-CB-500-TWIN-046-/271809368778?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3f4919d2ca

silniki Hondy CB500(TWIN) z lat 1994 - 2001 byly identyczne,moze nawet 2002 i 2003 tez(nie jestem pewien,co do tych dwoch ostatnich)

niestety nie mialem okazji kupic samej uszczelki miski, gdy robilem remont silnika w takim moto, kupilem caly komplet wtedy na ebay-u wlasnie

Edytowane przez BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, miska zamówiona. Została ta uszczelka jeszcze. Napisałem do larssona z pytaniem więc może się znajdzie.

Ale sąsiad mi mówił że ma troche tego materiału "papierowego" na uszczelki i że jak nie znajde to moge sobie sam zrobić z tego wiec zobaczymy jeszcze.

dzieki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, miska zamówiona. Została ta uszczelka jeszcze. Napisałem do larssona z pytaniem więc może się znajdzie.

Ale sąsiad mi mówił że ma troche tego materiału "papierowego" na uszczelki i że jak nie znajde to moge sobie sam zrobić z tego wiec zobaczymy jeszcze.

dzieki :wink:

taka strona,ale nie ma zdjecia uszczelki,moze zapytaj tam jeszcze?

http://sklep.olekmotocykle.pl/athena-uszczelka-miski-olejowej-honda-cb-500,441513.html

 

 

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...