Tomi72 Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Witam, Temat za pewne oklepany nie jeden raz ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi . Poprzednio latałem 3 sezony na VTX 1300 hamulce były tam w mairę poprawne co prawda szału nie było ale moto hamowało . Obecnie mam Hertige Softail z 2003 bajka w prowadzeniu w ogóle moto moje marzenie tylko ten przedni hamulec jeżeli można nazwać to w ogóle hamulcem . Raczej spowalniacz . Tył hamuje OK. Co można zrobić aby poprawić skutecznoć tych hamulców , czy wymiana samych klocków na twardsze(np.EBC HH) i nowego płynu poprawi jakość ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter 1600 Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Nie....musisz wymienić wszystko....Przewody.klocki tarczę...Zacisk też jest słaby..... Quote 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek96 Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 (edited) No właśnie, ponoć nowe już całkiem całkiem hamują(brembo), ale czy to idzie podmienić? http://www.jpcycles.com/harley-heritage-softail-brakes/front?Nao=480Jest tego troszkę ... Edited March 15, 2015 by przemek96 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi72 Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 To mnie pocieszyliście ............ :blush:A jaki to koszt i gdzie to można kupić . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
intruz Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Zastanawiam sie od ktorego rocznika poprawiono hamulce, bo u mnie (06') jakos specjalnie nie narzekam. Tomi, ja bym sie nie zalamywal i zaczal od podstawowych rzeczy jak wymiana plynu, ewentualnie klockow oraz moze dobrego przewodu w oplocie ? Quote http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/173186-softail-deluxe/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi72 Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 daniel-intruz tak też zrobię najpierw zacznę od tańszych kosztów .Kocki , płyn i przewody . Jak będzie poprawa o 40% to zostawię i nie będę kombinował . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Twarde klocki nie poprawia efektu hamowania, ale zjedza tarcze.Jakie masz objawy podczas hamowania, dokladnie to opisz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Może najpierw zacznij od ustalenia, czy pompa jest od tego modelu???? :wink: Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ https://silentgrayfellow.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
americas Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 ja chwale sobie EBC HH i sporo na nich zrobilem km w roznych HD i nie ma tu zadnych objawow nadmiernego scierania tarczy, plyn DOT5 HD i jest okiCzesto sie trafia moto z USA ze zalany jest DOT4 bo od paru lat zmienili na niego wlasnie i niekiedy wlewaja DOT4 tam gdzie powinien byc DOT5 sprawdz caly uklad wyplucz go zmien klocki zalej odpowietrz i sprawdz co i jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi72 Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 Obiawy hamowania przodem są bardzo słabe . Na moje oko wszytko jest w oryginale w moto (sygnowane i nie przerabiane) . Płyn dziś zmieniłem na ATF DOT 5.1 , stary był bardzo gęsy jak kisiel ten co wlałem to prawie jak woda . Odpowietrzyłem wszystko pięknie ale efektu nie ma . Klocki mają jeszcze ok 60% tarcza tez oryginał bez znaczących obiaw zużycia . Zamówię nowe klocki i zobaczę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek96 Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 (edited) Wylej ten płyn!! Ma być DOT 5 a nie DOT5.1 - sam się też w to wkopałem. Ostatnie dwie strony tematu - Problemy porady techniczne str 76-77 Edited March 16, 2015 by przemek96 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Ale niezaleznie od plynu jak wyglada to hamowanie ?Czy mozesz dotknac klamka do kierownicy w trakcie hamowania ?Czy sa odczuwalne jakies uderzenia na klamce ?Czy klamka twardnieje gdy mocniej ja naciskasz, bez efektu na hamowanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LanyHD Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 sprawdz caly uklad wyplucz go zmien klocki zalej odpowietrz i sprawdz co i jakmozesz podac jakies specyfikacje tel "plukanki" ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
americas Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 należy rozebrać na części układ hamulcowy - czyścić używając break cleaner - neutralny dla oringów i uszczelek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LanyHD Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 należy rozebrać na części układ hamulcowy - czyścić używając break cleaner - neutralny dla oringów i uszczelekjak jest "przypadkowo" zalany mixem dot4/dot5 tez dziala ??bo ze do samego czyszczenia hamulcow to wiem. czytalem niedawno ze klient w big dogu zalal dot4 i przepuszczal tam jakis alkohol bo mu sie silikon w przewodach zrobil ponoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.