Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

z mojego doświadczenia jak masz kasę na 5,000 mil polecam z olei syntetycznych do TC96:

  1. Mobil V-Twin 20W-50 słabo z nim w Polsce baza III i baza IV
  2. RedLine 20W-50 dostępny w Polsce baza V
  3. Amsoil 20W-50 dostępny w Polsce baza IV ( i tu jest troche zamieszania bo jest jeden przedstawiciel w PL, który jest wyłącznym dystrybutorem oraz ma certyfikat AMSa i pytałem się o daty produkcji oleju i partii oleju to od dystrybutora w Polsce różnił się o rok niż u dystrybutora w USA ;))
  4. Royal Purple dostępny w Polsce baza IV
  5. SE Syn3 dostępny w Polsce baza III i baza iV ale ten na około 3000 mil widziałem analizę więc nic ciekawego
  6. Motul 7100 20W50 baza III i baza IV fajny ale mało dodatków cynku i fosforu ze względu na normy

Fajne są filtry HD Super Premium 5 ale one też na około 3000-5000 i obserwować czy kontrola się nie zapala ciśnienia oraz czy nie wytwarza się piana ze względu na użycie medium filtracyjnego 5 mikronów.

 

Jak coś to pisz.

 

 

Witam, czas sprowadzenia kontenera oleju Amsoil z USA to kilka miesięcy, więc nic dziwnego że data MCV 20W50 sprzedawanego w Polsce różni się od tego dostępnego u producenta, za oceanem.

 

Zalecenia Amsoil dla motocykli HD pdf https://chemiasamochodowa24.pl/pl/index.php?controller=attachment&id_attachment=1

 

Zamówione są filtry Amsoil do motocykli Harley Davidson m.in EAOM134 i EAOM134C. Oczekujemy na dostawę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja...

moto chodzi, oleje smarują....

 

Ale jednak mam jeden problem.... ;-(((( Pisaliście na forum, że po zalaniu dobrego oleju nie słychać "góry"..... no, qwa, jade i jade...moto warczy...a ja za diabła nie słyszę tej góry...... nawet już bez kasku jechałem...

 

Konia z rzędem temu, kto usłyszy tzw. "górę" w HD.

 

To powyżej, z tą tzw. "górą", to miało być na wesoło.... dowcip.

 

A tak na marginesie, myślałem, że jedynka się wyciszy....nic podobnego, na zimnym wali tak samo.. ;-)

 

 

Wszystkim szerokości....

Edytowane przez BubRb

Nie jedź szybciej, niż lata Twój Anioł Stróż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tylko to, że kupując motocykl, chciałbym się nim cieszyć. Tak powiedzmy 97%. A tylko 3% żeby spędzał u mechaników. Widzisz wtym coś złego?

Nie chciałbym też, aby jego stan zależał od rodzaju i ceny oleju. Oleju jak najgorszego typu, czyli mineralnego. Specjalnie piszę rodzaju. Zrozumiałeś już?

To sie nim ciesz jak go w końcu znajdziesz...

A jak chcesz sobie popitolic to jest dział przy piwie, czy jakoś tak...

 

I tak gwoli ścisłosci - Ty nie zrozumiałes tego wątku... poczytaj dokładniej... jak masz watpliwosci - zapytaj, a nie piszesz pierdoły i sie jeszcze ciskasz.

Jeszcze zebyś chociaz powachał tej marki - to bym zrozumiał.... :)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam, czas sprowadzenia kontenera oleju Amsoil z USA to kilka miesięcy, więc nic dziwnego że data MCV 20W50 sprzedawanego w Polsce różni się od tego dostępnego u producenta, za oceanem.

 

Zalecenia Amsoil dla motocykli HD pdf https://chemiasamochodowa24.pl/pl/index.php?controller=attachment&id_attachment=1

 

Zamówione są filtry Amsoil do motocykli Harley Davidson m.in EAOM134 i EAOM134C. Oczekujemy na dostawę.

 

Pozdrawiam

 

 

Przerabilem temat tego oleju wczesniej ale przeoczylem dosc ciekawe wpisy w istrukcji ktory olej do czego i tak

 

1. " W przypadku występowania znaczących wycieków, zaleca się założenie nowych uszczelek." czyli ten olej może spowodować uszkodzenie uczelniaczy ?

2 . Silnik MCV – maks. 2 razy dłuższy okres niż zalecany przez firmę HarleyDavidson lub maks. 16 100 km lub 1 rok, w zależności od tego co nastąpi wcześniej. — —

Przekładnia MCV – maks. 32 200 km lub 1 rok, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Przekładnia łańcuchowa MCV – maks. 16 100 km lub 1 rok, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

 

olej uniwersalny na ktorym mozna jedzic 2 razy dluzej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zawartość dodatków w oleju oraz sama baza PAO powoduje lub może spowodować twardnienie uszczelniaczy. Dodatkowo wysoki TBN w tych olejach oraz dodatki mogą wymywać syf po olejach Dino i tym samy na uszczelkach może być pocenie. Najlepiej to widać na Motul 7100 ;).

2. Olej MCV jak pisałem i pokazywałem w analizie zawiera dużo dodatków ZDDP i może przeżyć dłużej ale z filtrem Amsa (nie będe się rozpisywał dlaczego). Powiem tak widziałem dobre analizy na AMS do 8.000km na silniku.

3. Na temat przekładni nie będę się rozpisywał MCV ma on dodatki które są podciągnięte do normy GL1 i to wystarczy w harym. Widziałem analizę na 6.000 km na AMS MCV i AMS SVT i były bardzo podobne wiec można stosować olej silnikowy i przekładniowy i będzie robił swoją robotę. Gadałem z gościem z USA w sprawie MCV (zastosowanie jednego oleju do wszystkich dziur) powiedział, że była to odpowiedz AMSa na SYN3 harleya.

 

I najważniejsze teraz nowa formulacja AMS MCV (butelka z napisem V-Twin) to już nie to samo co w starych butelkach. Chyba księgowi zaczęli maczać palce w olejach. Nowa formuła to już nie ta bajka ;).

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry oleju Amsoil 20w50 w starej etykiecie:

 

MCV-1.png

 

Parametry oleju Amsoil 20w50 w nowej etykiecie:

 

MCV-2.png

 

Producent w sprawie zmiany formuły pisze tak:

 

Producenci środków smarnych, w tym AMSOIL, czasami dokonują niewielkich zmian w środkach smarnych, które mogą być pokazywane na kartach właściwości technicznych. Dzieje się tak, ponieważ zmienia się dostawca bazy olejowej, a dokładnie taka sama nie jest dostępna u innego dostawcy. Inna kombinacja olejów bazowych przyczyniła się powstania lepszego produktu.

 

Jeśli chodzi o specyfikacje techniczne MCV, najczęściej zmieniały się punkty zapłonu (240 C, 228 C) i zmienność (5,4% stare, 4,2% nowe).

 

Więcej o temperaturze zapłonu pod tym linkiem: http://www.machinerylubrication.com/Read/19/flash-point-test

 

Na szczęście jest standardowy test w celu dokładnego wskazania zmienności oleju silnikowego. Jest to test niestabilności NOACK. Zmienność NOACK nowego MCV jest o 20% lepsza od starej formuły. To jest dobra zmiana.

 

Pozostałe zmiany w karcie właściwości technicznych to: Four-Ball Wear, który jest nieznacznie niższy. HTHS, nieco niższy, ale wciąż bardzo wysoki. I TBN, który jest nieznacznie wyższy.

Edytowane przez MMStore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMS zawsze będzie ok. Tylko wkurza mnie to, że bardzo dobre produkty z czasem się pogarszają. W starej specyfikacji AMS miał prawie takie same parametry jak o wiele droższy RedLine 20W50. A nowa formuła widzę, że musi mieć domieszkę Grupy III bo parametry spadły. Czyli pogorszenie baz lub dodatków.

Zobacz co ważne jest dla silników HD: temp w 100 stopniach, HTHS, pienienie się oleju oraz FZG, a w nowej formulacji się pogorszyły te parametry. Dodatkowo widać, że względu na trochę słabszą bazę podnieśli TBN.

AMS jest ok robiłem analizę na 2500km i było nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tak bardzo się nie znam bo nie mam na to czasu bardziej to jako hobby ;).

 

Ten co podałem AMS to stara wersja jego nowszą odmianą jest RD60 fajny olej ale na Twoje potrzeby wystarczyłby MCS. Widziałem, że lejesz 60 u siebie. Fajne wyniki mają czytałem na forum ładnie wycisza górę. Sam się nad nim zastanawiałem ale nie wiem czy w naszej temp. otoczenia nie jest za gęsty.

U was w USA jest wiele fajnych olei do HD. Widziałem, że dużo ludzi jeździ na Mobil V-Twin 20W50 albo zalecany przez Dona Petersena Mobil 15W50 samochodowy lub oczywiście MCV. Z minerałów jak bym miał dostęp do zalałbym Kendall, Penzoil albo stary Castrol GTX 20W50 super wyniki, no i oczywiście wasz Valvoline VR1 20W50 myślałem, że w Europie jest ta sama baza ale niestety nie ;) a to fajna oliwa do HD i za 120zł. Ale ma na tapecie jeszcze jednego lidera który jest dostępny w Polsce zobaczymy co z tego będzie. Na papierze wygląda świetnie.

Cały czas szukam odpowiedzi dlaczego na MCV jest głośniejsza góra w HD to nie tylko moja opinia ale też ludzi na forum. Ogólnie synteza w HD powoduje głośniejszą pracę.

Zastanawiam się czy dobry olej mineralny zmieniany co 2-3tyś nie jest lepszy od syn zmienianego co 5tyś ;). Co do głośnej góry to goście pisali, że przejście z MCV na MCS wycisza górę, tak to możliwe ze względu na gęstość ale.

Co do RD60 nie wiem jak z pakietem inhibitor korozji w jakim stopniu jest dodany bo te oleje to polatać i zlewamy. Natomiast MCS jest z dodatkiem przeciwko rdzy.

Lubię AMSa mam go w swoich autach i ładnie się spisuje robiąc analizy.

 

Pozdrawiam, nie chcę się rozpisywać na temat olei bo to temat rzeka. Przestudiowałem prawie 4 lata na forach olejowych, więc powiem w skrócie dawniej to były oleje a teraz tylko ekologia nie liczy się maszyna tylko eko. Nawet u nas już skupują oleje używane i je przetwarzają i dalej w świat.

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Castrol GTX 20W50 jest tani jak barszcz, znalazlem za 15 baskow 4,7 litra Chcialbym sie mylic ale z amsem moze sie robi to co ze wszystkimi dobrymi firmami, buduja reputacje na dobrych produktach gdy juz osiagna jakis poziom itd tna koszta jadac na wypracowanej wczesniej marce tym samym nabijajac kabze, obym sie mylil bo lubie ta firme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już jest szkoda bo AMS fajny jest. Pamiętaj, że ten Castrol to minerał ale pisał gościu, że zrobił 150tyś mil na EVO bez remontu zmieniał co 2-3tyś. lub w zależności od pary roku czyli jak latasz w upale to zmieniasz częściej. Jak robisz Sturgis to przed i po wymiana ;).

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja go lac tego Castrola nie bede, za te pare baksow raz na pare tysiecy to zadna oszczednosc. Mi pasuje sae 60 na pogode jaka mam caly rok, zmieniam co 3-6 tys mil w zaleznosci jak sobie przypomne i znajde czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

W tamtym tygodniu wymieniłem olej w silniku na nowego AMS 20W50 moje spostrzeżenia:

  • tak jak wcześniej pisałem zmienili bazę na gorszą czuć większe wibracje na moto (zmniejszona lepkość przy 40 i 100 stopniach oraz zmniejszone HTHS- choć to może być niewyczuwalne)
  • jest troszkę ciszej na górze ale to efekt zmienionej bazy
  • co mnie wk...ia pojawił się tak zwany efekt pienienia czyli po rozgrzaniu podnosi się stan oleju na bagnecie gdzie tego nie było na starej bazie( czyli efekt Foam (ASTM D892, Sequence II - 20/0))
  • zwiększenie ciśnienia oleju przy rozruchu i na rozgrzanym około 2-3PSI, ale może to efekt świeżego oleju. Podczas przelotu trzyma około 30-32 PSI czyli książkowo.

  • ogólnie ok ale mogło być lepiej (czyli jak zwykle z dobrego produktu przechodzą na lekko gorszy ;)).

PS. Jakby był w Polsce dostępny RedLine w normalnych cenach bym go spróbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...