piekar85 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Witam jak w temacie jak wymienic olej w yzf426 tzn. ile wchodzi tam oleju gdy wymieniam tez filtr i o co chodzi z tym olejem w ramie gdzie ogolnie mam ostatecznie wlac olej w silnik czy w rame ?? i czy odkreca sie pozniej lekko waz i pare ruchow kopka zeby zobaczyc czy idzie do glowicy?? nie mam serwisowki wiec moze ktos pomoze?? dzieki z gory i jaki olej 10w40 moze byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piekar85 Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 witam wszystki tak jak w temacie jak wyglada wymiana oleju w yamaha yzf 426 4t tzn. ile tam wlac swierzego jak wymieniam filtr i czy trzeba odpowietrzyc pozniej uklad olejowy?? jaki najlepiej olej tam lac 10w40 i dlaczego po jakis 15 min po zgaszeniu motoru na miarce jest nadstan jakies 5 cm nad max z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piekar85 Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 jak w temacie jak sprawdzic stan oleju tzn. czy na zimnym silniku cz odpalic motor zgasic i sprawdzic dodam ze jak postoji z dwa dni to jest na polowie min a max a po odpaleniu i zgaszeniu poczekaniu chwile jest z 5cm na max?? wiec o co tu chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zawsze sprawdzasz na zimnym silniku, żeby jak najwięcej oleju spłynęło do miski. Pamiętaj, żeby motocykl był ustawiony poziomo i ustaw tak poziom oleju, żeby sięgał do poziomu MAX. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) odpalasz, 5-7min ma pracować na jałowych(bez przegazówek, bez ssania), gasisz, moto stawiasz do pionu na kołach (bez obciążenia), po ok 3min po zgaszeniu sprawdzasz poziom w ramie Edytowane 16 Lutego 2015 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piekar85 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 koledzy na zimnym silniku jak stal pare dni to nawet do min. nie doszedl olej a jak odpale pozniej wylacze silnik i odczekam jakis czas to jest gdzies z jakies 5 cm.nad max?? pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Zjawisko przypomina nalewanie piwa do kufla z pewnej wysokości: tuż po zalaniu masz pełny kufel, bo piwo jest wzburzone i napowietrzone. Jak go odstawisz, to po jakimś czasie jego poziom się stabilizuje i jest dużo niższy. Ale realnie właśnie tyle masz piwa w kuflu. Ja zawsze jak wymieniam olej, to zalewam świeży do poziomu MAX, po czym odpalam na chwilkę silnik (dosłownie na 10 sekund), żeby rozprowadzić olej po całym silniku, napełnić nowy filtr itd. Potem odstawiam moto na dość długo i dopiero uzupełniał poziom ponownie do MAX. Wtedy mam gwarancję, że olej ma rzeczywiście taki, a nie inny poziom. Nawet jeżeli byłoby go minimalnie powyżej oznaczenia MAX to nic się nie stanie, natomiast odwrotna sytuacja jest niebezpieczna (zwłaszcza, że crossówki często przepalają nieznaczną ilość oleju, co może spowodować, że po 4-5 godzinach upalania byłoby go za mało). Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piekar85 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 ok spoko podziekował kolego powodzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) U mnie w WR 250 na zimnym bagnet pokazywał że nie ma nic. Z tego co wyczytałem w serwisówce trzeba zagrzać, odstawić na pare min, wypionować, sprawdzić.Zawsze sprawdzasz na zimnym silniku, żeby jak najwięcej oleju spłynęło do miski. Pamiętaj, żeby motocykl był ustawiony poziomo i ustaw tak poziom oleju, żeby sięgał do poziomu MAX. Mnie tak na kursie uczyli a uważam że to nie prawda ;P patrz przykład wyżej :P Edit: ENGINE OIL LEVEL INSPECTION1. Start the engine, warm it up forseveral minutes, and then turnoff the engine and wait for fiveminutes.2. Place the machine on a levelplace and hold it up on uprightposition by placing the suitablestand under the engine.3. Remove:• Oil tank cap 114. Inspect:• Oil levelOil level should be betweenmaximum a and minimum bmarks.Oil level is low → Add oil toproper level.koledzy na zimnym silniku jak stal pare dni to nawet do min. nie doszedl olej a jak odpale pozniej wylacze silnik i odczekam jakis czas to jest gdzies z jakies 5 cm.nad max?? pomocy masz za duzo Edytowane 16 Lutego 2015 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Zjawisko przypomina nalewanie piwa do kufla z pewnej wysokości: tuż po zalaniu masz pełny kufel, bo piwo jest wzburzone i napowietrzone. Jak go odstawisz, to po jakimś czasie jego poziom się stabilizuje i jest dużo niższy. Ale realnie właśnie tyle masz piwa w kuflu. Ja zawsze jak wymieniam olej, to zalewam świeży do poziomu MAX, po czym odpalam na chwilkę silnik (dosłownie na 10 sekund), żeby rozprowadzić olej po całym silniku, napełnić nowy filtr itd. Potem odstawiam moto na dość długo i dopiero uzupełniał poziom ponownie do MAX. Wtedy mam gwarancję, że olej ma rzeczywiście taki, a nie inny poziom. Nawet jeżeli byłoby go minimalnie powyżej oznaczenia MAX to nic się nie stanie, natomiast odwrotna sytuacja jest niebezpieczna (zwłaszcza, że crossówki często przepalają nieznaczną ilość oleju, co może spowodować, że po 4-5 godzinach upalania byłoby go za mało). Straszne bzdury wypisujesz. Olej to nie piwo, pieni się, ale nie jak piwo. Tak sobie możesz zalewać olej do auta. Nie zdziw się jak pewnego dnia korba powie dobranoc.Olej w motorze gdzie masz SUCHĄ MISKĘ nalewa się i sprawdza tak jak napisał to 4jku. W zależności od modelu i od konkretnego silnika można robić odstępstwa, ale generalnie taka jest procedura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Miarka powinna pokazywać poziom oleju przy wyłączonym silniku ,gdy moto stoi równo w pionie . Skoro jest więcej to znaczy że przelałeś olej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 jak się olej pieni to trzeba zmienić markę, ma się nie pienićw WR i DRZ są suche miski, olej siedzi w ramie dlatego na zimnym nic nie sprawdzimy, trzeba odpalić i zagrzać silnik(olej) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 załóż jeszcze 10 tematów olej w Twoim motocyklu sprawdza się na ciepłym silniku w pionie, po kilku minutach od zgaszenia, skoro jest ponad stan to tak jest Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C z e j e n Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 piekar85 jak zatrzesz silnik to pretensje kieruj do kolegi Shermana za "świetną podpowiedź" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 autora wszystkich tych wątków proszę po pierwsze o zachowanie elementarnych zasad kulturalnego korzystania z forum. w drugiej kolejności sugeruję zamiast zadawania kolejnych banalnych pytań, o samodzielne poszukanie odpowiedzi w serwisówce. trochę pomyślunku nie bolijsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.