Arturo43 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Witam , mam pytanie odnośnie spawów na ramie . Dokladnie chodzi mi glowke ramy i jej dospawanie do reszty ramy. Czy powinien to być ladny slaw powiedzmy fabryczny czy może wyglądać tak jak powiedzmy " osmarkany". Pytam dlatego ze ogladam już kolejny motocykl gdzie slrzedawca zapewnia iż jest bezwypadkowy a te slawy są poprostu niechlujne. Dotyczy zarowno cebuli jak i cbf500. Moze ktoś zerknie u siebie , nie mam niestety zdjęć ale czasem jak ogladam to sam bym ladniej pospawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 W cebulach akurat te spawy wyglądają tak sobie. Naprawdę aż nowy temat w mechanice musiałeś do tego zakładać? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 W cebulach akurat te spawy wyglądają tak sobie. Naprawdę aż nowy temat w mechanice musiałeś do tego zakładać?Nie musiałem ale akurat jestem na kupnie i zawsze lepiej się upewnić , w koncu do tego myślę jest forum zeby pytać nawet o pierxxły. Szukalem wcześniej ale akurat nic na ten temat nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 rama to nie jest ebel do salonu i spawy powinny mieć swoją założoną wytrzymałość a nie wygląd Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Dzięki Kolego :-) wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaycobe Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 rama to nie jest ebel do salonu i spawy powinny mieć swoją założoną wytrzymałość a nie wyglądŻeby spaw miał wytrzymałość to i wygląd musi mieć w szczególności na aluminium to widać. Niestety jak obserwuję spawy na ramach aluminiowych te spawy nie są godne podziwu. Na swojej sv widzę od razu że spoiny są wykonane bez przetopowo można to zauważyć w szczególności w motocyklach po dzwonach gdzie rama nie pęka obok spawu tylko centralnie na nim, a świadczy to tylko o tym co napisałem- widocznie muszą tak być ale przy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji musi być z przetopem i kontrolowane, jeszcze raz pisze nie wiem jak to japończycy wymyślili ... Jak jest dobrze wykonana spoina, spaw nie ma prawa pęknąć, ewentualne pękniecia mogą wystąpić tylko obok spawu tj. w strefie wpływu ciepła ( oczywiście mówie że w przypadku np. dzwona...). Taki luźny mój wywód gdyż siędzę w spawalnictwie już parę lat i tak to wygląda jak opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Ja tez troszku siedzę w tej dziedzinie. Tak jak pisakem wcześniej nie jest to pierwszy motocykl z ramą stalową gdzie spawy właśnie przy główce ramy wygladają jak by ktoś je zasmarkał . Może i spaw jest z przetopem tylko wykonany niechlujnie , w koncu jak kolega Piotr napisał to ma mieć swoją wytrzymałość a nie wygląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 spawy na Hondach czasami budzą zażenowanie i tak jest z fabryki. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Żeby spaw miał wytrzymałość to i wygląd musi mieć w szczególności na aluminium to widać. Niestety jak obserwuję spawy na ramach aluminiowych te spawy nie są godne podziwu. Na swojej sv widzę od razu że spoiny są wykonane bez przetopowo można to zauważyć w szczególności w motocyklach po dzwonach gdzie rama nie pęka obok spawu tylko centralnie na nim, a świadczy to tylko o tym co napisałem- widocznie muszą tak być ale przy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji musi być z przetopem i kontrolowane, jeszcze raz pisze nie wiem jak to japończycy wymyślili ... Jak jest dobrze wykonana spoina, spaw nie ma prawa pęknąć, ewentualne pękniecia mogą wystąpić tylko obok spawu tj. w strefie wpływu ciepła ( oczywiście mówie że w przypadku np. dzwona...). Taki luźny mój wywód gdyż siędzę w spawalnictwie już parę lat i tak to wygląda jak opisałem. ramy nawet w takich bajecznie drogich motocyklach (kawasaki H2R) spawane są głównie metodą MAG 4:00 to samo tyczy się ram z lekkich stopów gdzie spawając półautomatem bardzo trudno jest uzyskać równe lico.Kształt lica jest ważny, ale nie zgodzę z teorią że można po nim poznać głębokość lub brak wtopienia, gdyby tak było po co łamano by próbki?? Co do pękania ram na spawach, to jeszcze z taki zjawiskiem się nie spotkałem, poza super odelżonymi ramami ze stopów alu w motocyklach sportowych gdzie po X latach na skutek zmęczenia materiałowego następuje pęknięcie w najsztywniejszym miejscu (czyli na spoinie), ale tutaj technologia i jakość spawania mają już niewielkie znaczenie, bo na etapie projektowania ktoś założył że rama nie będzie wieczna, ma wykonać swoją pracę i do huty. EDIT:jeżeli ktoś ma zdjęcia ramy która na skutek uderzenie pękła na spoinie chętnie zobaczę. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez bonhart88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Moim idolem wśród niezbyt dobrej estetyki spawów jest Suzuki GS500, sprzedałem takich 3 sztuki i przy sprzedaży KAŻDEGO kupujący dokładnie oglądali ramy "bo chyba ktoś to niedawno spawał" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Problemu tego nie ma z tego co widze fz6 , rama skręcona śrubami :-) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ale za to jak ładnie pęka :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ale za to jak ładnie pęka :)Toś mnie pocieszył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 A to już kupiłeś? Myślałem że jeszcze oglądasz. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Nie kupiłem ogladam , ale ma dwa swoje typy oczywiscie fz6 , a dla drugiej polowy cbf :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.