Skocz do zawartości

główka ramy


Arturo43
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam pytanie odnośnie spawów na ramie . Dokladnie chodzi mi glowke ramy i jej dospawanie do reszty ramy. Czy powinien to być ladny slaw powiedzmy fabryczny czy może wyglądać tak jak powiedzmy " osmarkany". Pytam dlatego ze ogladam już kolejny motocykl gdzie slrzedawca zapewnia iż jest bezwypadkowy a te slawy są poprostu niechlujne. Dotyczy zarowno cebuli jak i cbf500. Moze ktoś zerknie u siebie , nie mam niestety zdjęć ale czasem jak ogladam to sam bym ladniej pospawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cebulach akurat te spawy wyglądają tak sobie. Naprawdę aż nowy temat w mechanice musiałeś do tego zakładać?

Nie musiałem ale akurat jestem na kupnie i zawsze lepiej się upewnić , w koncu do tego myślę jest forum zeby pytać nawet o pierxxły. Szukalem wcześniej ale akurat nic na ten temat nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama to nie jest ebel do salonu i spawy powinny mieć swoją założoną wytrzymałość a nie wygląd

Żeby spaw miał wytrzymałość to i wygląd musi mieć w szczególności na aluminium to widać. Niestety jak obserwuję spawy na ramach aluminiowych te spawy nie są godne podziwu. Na swojej sv widzę od razu że spoiny są wykonane bez przetopowo można to zauważyć w szczególności w motocyklach po dzwonach gdzie rama nie pęka obok spawu tylko centralnie na nim, a świadczy to tylko o tym co napisałem- widocznie muszą tak być ale przy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji musi być z przetopem i kontrolowane, jeszcze raz pisze nie wiem jak to japończycy wymyślili ... Jak jest dobrze wykonana spoina, spaw nie ma prawa pęknąć, ewentualne pękniecia mogą wystąpić tylko obok spawu tj. w strefie wpływu ciepła ( oczywiście mówie że w przypadku np. dzwona...). Taki luźny mój wywód gdyż siędzę w spawalnictwie już parę lat i tak to wygląda jak opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez troszku siedzę w tej dziedzinie. Tak jak pisakem wcześniej nie jest to pierwszy motocykl z ramą stalową gdzie spawy właśnie przy główce ramy wygladają jak by ktoś je zasmarkał . Może i spaw jest z przetopem tylko wykonany niechlujnie , w koncu jak kolega Piotr napisał to ma mieć swoją wytrzymałość a nie wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spawy na Hondach czasami budzą zażenowanie i tak jest z fabryki.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby spaw miał wytrzymałość to i wygląd musi mieć w szczególności na aluminium to widać. Niestety jak obserwuję spawy na ramach aluminiowych te spawy nie są godne podziwu. Na swojej sv widzę od razu że spoiny są wykonane bez przetopowo można to zauważyć w szczególności w motocyklach po dzwonach gdzie rama nie pęka obok spawu tylko centralnie na nim, a świadczy to tylko o tym co napisałem- widocznie muszą tak być ale przy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji musi być z przetopem i kontrolowane, jeszcze raz pisze nie wiem jak to japończycy wymyślili ... Jak jest dobrze wykonana spoina, spaw nie ma prawa pęknąć, ewentualne pękniecia mogą wystąpić tylko obok spawu tj. w strefie wpływu ciepła ( oczywiście mówie że w przypadku np. dzwona...). Taki luźny mój wywód gdyż siędzę w spawalnictwie już parę lat i tak to wygląda jak opisałem.

 

ramy nawet w takich bajecznie drogich motocyklach (kawasaki H2R) spawane są głównie metodą MAG

 

4:00

 

to samo tyczy się ram z lekkich stopów gdzie spawając półautomatem bardzo trudno jest uzyskać równe lico.

Kształt lica jest ważny, ale nie zgodzę z teorią że można po nim poznać głębokość lub brak wtopienia, gdyby tak było po co łamano by próbki??

 

Co do pękania ram na spawach, to jeszcze z taki zjawiskiem się nie spotkałem, poza super odelżonymi ramami ze stopów alu w motocyklach sportowych gdzie po X latach na skutek zmęczenia materiałowego następuje pęknięcie w najsztywniejszym miejscu (czyli na spoinie), ale tutaj technologia i jakość spawania mają już niewielkie znaczenie, bo na etapie projektowania ktoś założył że rama nie będzie wieczna, ma wykonać swoją pracę i do huty.

 

EDIT:

jeżeli ktoś ma zdjęcia ramy która na skutek uderzenie pękła na spoinie chętnie zobaczę.

Edytowane przez bonhart88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...