Skocz do zawartości

przyczyna zatarcia 125cc?


czi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Pierwszy tłok (wossner) na tulei, na mieszance 1:40 przelatane troche ponad 2l oleju (castrol 2t racing)..
Tłok zatarty w pięciu miejscach - pytanie do was - co moze byc przyczyną, bo chyba troche za wczesnie na zużycie?
Pompa wody sprawna, świeca zgodna z serwisówką z nagarem w kolorze kawy z mlekiem, filtr powietrza co pare wypadów prany i psikany smarem ipona, ranty kanałów w cylindrze zaokrąglone, zawór wydechowy sprawny.
Silnik stanał w trakcie pałowania na prostej (dystans jakieś 1-2 km), po wcześniejszym w miare spokojnym hasaniu po lesie przez parenascie kilometrow.

 

post-67034-0-94892600-1413300798_thumb.jpg

post-67034-0-50324100-1413301341_thumb.jpg

post-67034-0-62517800-1413301269_thumb.jpg

post-67034-0-92055900-1413301265_thumb.jpg

post-67034-0-97074300-1413301262_thumb.jpg

post-67034-0-62850400-1413301118_thumb.jpg

post-67034-0-07254100-1413300828_thumb.jpg

post-67034-0-94892600-1413300798_thumb.jpg

Edytowane przez czi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik stanał w trakcie pałowania na prostej (dystans jakieś 1-2 km)

 

 

To jest odpowiedź na Twoje pytanie. Na tuleji nie pałuje się crossów na takich odcinkach, to nie jest moto do jazdy na prostej na full manetce bez przerwy. Te motocykle lubią wysokie obroty, ale na torze nie na prostej.

Edytowane przez Nagaroth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się wydaje że trochę za długi dystans pałowania -jak 2 km go trzymałeś na full obrotach to trochę długo......

 

owszem docieranie polega na wchodzeniu na maks obroty i korzystaniu z nich ale myślę że agresywne przyśpieszanie ( gaz do końca przy zmianie biegów ) wystarczy i potem dać chwilę odprowadzić ciepło a 2km non stop oporu na ostatnim biegu to raczej zły pomysł.....

 

w ogóle to exc czy sx ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja to już jednak niepełnosprawny sprzęt (gorsze właściwości). Może na nicasilu by się nic nie stało.

 

To mit, jakby zatarł się na nicasilu to by był tysiąc w plecy, a tak zrobi honowanie tego cyl, nowy tłok i ogień.

wygląda jakby tuleja spuchła i zakleszczyło tłok

Też tak myślę, ale teraz to wróżenie. Może było za ciasno doszlifowany cylinder, to się zdarza, a wychodzi właśnie przy max przegrzaniu silnika.

Druga sprawa, że tłok jest suchy jak pieprz, jakbyś bo umył go benzyną. Może lej więcej oleju, 1-30.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, dzieki za zainteresowanie tematem.

 

 

Tłok był dobierany przez gościa ktory robił tuleje - ponoć spasowany jak należy ;)

 

Tłok jest suchy na zdjeciu, ale to dlatego że go wytarłem szmatą przed sesją żeby biurka nie uświnić.

 

Pierścień nie jest ukruszony.

 

 

delikatny offtop:

1) Jako że chciałem przesiaść sie na cos 4t (enduro/supermoto), rozsądniej dla mnie bedzie sprzedać go w obecnym stanie, czy po remoncie?

2) Jak to jest z tymi 4t - te silniki tez są bardzo narażone na ' takie cyrki'? - nagrzebałem sie już przy dwusuwach, i szczerze .... zbrzydło mi to... wolałbym cos bardziej bezobsługowego ;)

Edytowane przez czi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4T jest mniej wrazliwe na palowanie - ale tez ciezsze i inaczej oddaje moc , byle nie byl zajechany. Imho jak by ten slnik byl zrobiony jak fabryka kazala, to by sie nie zatarl ,a tak tuleja zeliwna + wossner to podcieranie dupy szklem ...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem soft endurasa na nicasilu - i faktycznie serducho miał nie do zajechania - nawet gdy zabrakło oleju w dozowniku i spuchł, nie odczuł tego w żaden sposób..

 

Z drugiej strony, w aktualnym sprzęcie przed nabiciem tulei też był nicasil, z tłokiem prawdopodobnie selekcji A (vertex), który pękł! Pierścien zachaczył o przegrode kanału wylotowego, który sie w jakis magiczny sposob zniekształcił/wyszczerbił/ukruszył lub pękł (niepotrzebne skreślić ;) )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do forumowych fachowców. Czy jest opcja zakatować sprzęt jakimiś marnymi dwoma kilometrami na całej rurze, zakładając że mamy w pełni sprawny piec ? Bo co chwile czytam że ktoś zakatował bo niby za długo na prostej kład. Ja mam troche inne doświadczenia :D ale bardzo bym prosił żeby to ktoś wyjaśnił raz a dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...