Skocz do zawartości

Zużycie opony na torze - co jest nie tak?


filipr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Nie kupuje i nie bede kupować Pirelli - to syf i tyle.

 

 

Też tak chciałem im napisać za podejście z tego maila. Jednak do K1300S założyłem Pirelli Angel GT i wg mnie ten kapeć jest po prostu genialny :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie Pirelli sa jakos strasznie wrazliwe na takie akcje z temperatura ,nie slyszalem zeby takie rzeczy dzialy sie z innymi oponami.

Dlatego zastanawiam sie na przesiadka na te nowe Bridgestone V02 przegrzebawlem internet dosyc mocno i nawet szybcy zawodnicy twierdza ze opona jest na poziomie Diablo Superbike a cena duuuzo nizsza .I chyba to bedzie moj wybor na przyszly rok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Sprawdziłem przed chwilą i tył ma DOT2814. Czyli kapeć wyprodukowany w połowie tego roku. Może jeszcze za ciepły? Za świeży? :)

Już próbuję wrzucić jego fotę, chociaż wg mnie wygląda tak jak poprzednio :)

 

Pozdr.

F.



Proszę:

U góry ta poprzednia (z początku wątku), na dole nowa z przedwczoraj.

http://pokazywarka.pl/63popb/

 

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak jak Jacek twierdzi związane jest to ze zbyt późnym odwijaniem manety to nie powinno to się dziać po obu stronach opony ? Ja wiem że więcej jest prawych ale na lewych kolega też odwija ale na zdjęciu jest tylko prawa strona. Dla mnie jest to ewidentna wina wadliwej opony ale tak jak pisałem tego nie udowodni Pireli.

Żeby trochę podsumować ten ciekawy temat, czy warto kupować opony np. we wrześniu na następny sezon? Nagle okaże się po zimie, wiosną że kupiłem szit i 1200zł idzie do kosza. Czy nie warto dorzucić 100 i kupić przed treningiem w Poznaniu na SD ? W tym roku chyba były V01 za 1250zł przełożenie gratis nie wiem może potem były V02. Jak coś się dzieje niedobrego po dwóch sesjach to lecisz do nich od razu i pytasz co jest grane. Możesz pierwszą sesję jechać na swoich i w razie „W” powiedzieć im że to nie wina moto czy techniki bo z poprzednią było ok. Nie wiem tak pytam żeby na przyszłość być mądrzejszy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo - oczywiście masz rację - tak to wygląda. Przyczyną zimnego rozdarcia teoretycznie jest zbyt wysokie ciśnienie. Ale jeśli na ciepło opona miała 1,65-1,7 to do jakiego powinienem zredukować ciśnienia na ciepło?


Theodor w podobnych warunkach atmosferycznych jeździł na SP z ciśnieniem 1,7-1,8 i nie działo mu się coś takiego.


Ehhh - muszę jeszcze coś skończyć, ale jak skończę postaram się wkleić co znalazłem. Nie wierzę żeby to mogła być przyczyna, ale... zapytać warto,



Pozdr.


F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

Jeszcze z jednym pomysłem. Mianowicie zauważyłem, że śruba mocująca lewy set (dokładniej podnóżek do seta) przyciera o osłonę carbonową na wahaczu. Teraz pytanie czy takie coś może jakoś zakłócić pracę zawieszenia a to z kolei być przyczyną takich uszkodzeń opony?

Pisałem wcześniej, że w mojej ocenie to raczej na pewno nie jest przyczyna, ale wolę spytać dla pewności. Wyryta w osłonie bruzda jest właściwie głębokości takiej jak osłona carbonowa ma grubość. Czyli prawie na wylot ją przetarło.

Załączam foty, ale nie wiem co z tego będzie widać.

http://pokazywarka.pl/w1rd6i/

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby przycierajacy podnozek mogl tak zaklocic prace zawieszenie zeby odbilo to sie na oponie,musialby calkowicie blokowac prace wahacza co raczej czesciej sie zdarza poprzez zbyt mocno naciagniety lancuch ktory blokuje prace zawieszenia ale jesli jak pisales nie masz za ciasno to raczej nie to.

 

W pracy tylnego wahacza sa dwie sily PRO SQUAD i ANTY SQUAD (tak zwa amerykanie:))

Na skutek dodawania gazu i przenoszenia masy na tyl nastepuje sciskanie tylnego amortyzatora ale druga przeciwna sila powstaje na skutek sil dzilajacych poprzez lancuch na kolo zebate ktore powoduje ze tyl motocykla sie podnosi.Dlatego bardzo wazny w motocyklach wyscigowych jest kat tylnego wahacza.Jak sie oprze przod motocykla o sciane i doda gazu to widac ze tyl motocykla sie unosi a nie przysiada.

 

Oba slady na zdjeciach wygladaja chyba troche inaczej ,chyba ze juz mam slaby wzrok ze wzgledu na wiek :)

jak jest za duze cisnienie w oponie to kawalki gumy sa powyrywane dosc gleboko i blizej kata prostego w stosunku do opony,jak jest za malo to guma jest bardziej jakby zwalkowana,mniej glebokie sa slady i sa pod katem 45st ze wzgledu na przegrzanie i slizganie.

Jakie cisnienie miales w jednym przypadku a jakie w drugim i czy warunki pogodowe byly rozne ,bo rzeczywiscie dziwna sprawa.

Edytowane przez Niesmiertelny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesmiertelny:

Pierwsza opona: Ciśnienie - około 1,6-1,65 na zimno i odpowiednio około 1,8-1,85 na ciepło. Temperatura powietrza około 25 stopni, słoneczny dzień.

Druga opona: Pierwsza sesja na ciepło 1,9, druga sesja na ciepło 1,65-1,7 (wtedy zaczęło mocno żreć kapcia) i podniosłem z powrotem, 3 i 4 sesja na ciepło 1,9. temperatura powietrza ok 14 stopni, częściowo zachmurzone, dość mocny wiatr.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg tabelki jakie cisnienie powinnienes miec na tor bo nie chce mi sie szukac

 

I jak wg. ciebie odkrecasz manetke ,starasz sie juz od srodka zakretu czy raczej na koncu ,bo mimo ze roznica w cisnieniach na moje oko spora to slad bardzo podobny .

Czasem bym sie raczej nie sugerowal bo mozna jechac wcale nie tak szybko a mocno odwijac juz na odprostowanym moto jak napisal Sherman i wlasnie takie sa efety .Mowie to z wlasnego doswiadczenia bo tez mialem podobna sytuacje i gdy nawet nie dotknalem cisnienia a zaczalem odkrecac juz w zlozeniu problem zniknal.

Pisales ze z BSB nie miales tego problemu ale moze teraz jest poprostu troche inna mieszanka i inaczej reaguje.

Nie mowie za tak musi byc ale kombinuje ;)

Edytowane przez Niesmiertelny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesmiertelny. Wg tabelki to jest 1.93 (28PSI), ale takie samo podawane jest dla mieszanek SC1 i SC2 a chłopaki latają na niższych ciśnieniach z tego co wiem.

Wydaje mi się, że ja odkręcam nawet wcześniej niż w połowie zakrętu. Mam problem z hamowaniem do środka zakrętu i jednoczesnym składaniem moto. Przynajmniej w niektórych zakrętach hamuję przed, składam i odwijam od razu lekko a potem coraz mocniej. Czyli tzw. zakładka czy jak to się nazywa w niektórych zakrętach na pewno mi nie wychodzi. Rzadko kiedy odpuszczam gaz w zakręcie (jak lekko przestrzelę), chociaż wiem że tak nie powinno się robić to odruch silniejszy od wiedzy teoretycznej. Natomiast, że jak już sprzęt jest odpowiednio odprostowany to nie żałuję manety :) Ale tak chyba robią wszyscy prawda? :)

Kupię teraz chyba te Metzelery Racetec K3 interact i zobaczymy jak będzie na nich.

 

Pozdr.

F.

Edytowane przez filipr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...