Skocz do zawartości

Zużycie opony na torze - co jest nie tak?


filipr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kierowca waży 80, czyli tak w sumie pod standardowe zawieszenie. Owszem ustawialiśmy SAGi. Poza tym z supercorsami BSB nie było problemu przypomnę jeszcze raz :)

Songoku -znam znam, na sportjazda.pl jest to samo. Ale dzięki :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowca waży 80, czyli tak w sumie pod standardowe zawieszenie. Owszem ustawialiśmy SAGi. Poza tym z supercorsami BSB nie było problemu przypomnę jeszcze raz :)

Songoku -znam znam, na sportjazda.pl jest to samo. Ale dzięki :)

 

Pozdr.

F.

Czyli jakie są te ustawienia? Kto ustawiał?

LTD34 SUSPENSION WORKSHOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszek. Są na pewno do poprawy i na pewno będę szukał kogoś (właściwie już szukam) kto się zajmie zawiechą w sensie serwisu w okresie zimowym.

Ustawialiśmy mniej więcej wg tego: http://sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/napicie-wstpne - my sami. Tłumenia odbicia i dobicia zostały ustawione na fabryczne i potem tłumienie odbicia tyłu na którymś SD zmienione bodajże z 10 na 15, co poprawiło moje samopoczucie na sprzęcie. W sumie problem wystąpił po tej zmianie tłumienia odbicia, ale wszyscy tutaj wypowiedzieli się że przy czasach około 1:55 nie może to być wina regulacji zawiechy.

Aaaa przepraszam - jeszcze podczas jednego SD Sikor mi pomagał w sensie doradzał i zwiększyliśmy napięcie wstępne z tyłu. Ale po tej zmianie jeździłem jeszcze na wspomnianych wcześniej BSB i nie było problemów.

 

Pozdr.

F.

Edytowane przez filipr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszek. Są na pewno do poprawy i na pewno będę szukał kogoś (właściwie już szukam) kto się zajmie zawiechą w sensie serwisu w okresie zimowym.

Ustawialiśmy mniej więcej wg tego: http://sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/napicie-wstpne - my sami. Tłumenia odbicia i dobicia zostały ustawione na fabryczne i potem tłumienie odbicia tyłu na którymś SD zmienione bodajże z 10 na 15, co poprawiło moje samopoczucie na sprzęcie. W sumie problem wystąpił po tej zmianie tłumienia odbicia, ale wszyscy tutaj wypowiedzieli się że przy czasach około 1:55 nie może to być wina regulacji zawiechy.

Aaaa przepraszam - jeszcze podczas jednego SD Sikor mi pomagał w sensie doradzał i zwiększyliśmy napięcie wstępne z tyłu. Ale po tej zmianie jeździłem jeszcze na wspomnianych wcześniej BSB i nie było problemów.

 

Pozdr.

F.

 

 

No właśnie same liczby nie zrobią wszystkiego. jeżeli sag jest "mały" i mało tłumika odbicia wówczas może być takie zjawisko. Ale może tez być odwrotnie... Spotykam się z tym na co dzień i dopiero fizyczny kontakt z moto i spojrzenie na prowadzenie kierownika wszystko wyjaśni... Dlatego nie wypowiadam się zbyt często bo stronie od ustawiania czegoś przez internet w przypadku nieznanych mi osób i motocykli.

W twoim przypadku obstawiałbym i jedno i drugie tzn trochę niedoprecyzowane ustawienie i zbyt zachłanne dodawanie gazu. A i mieszanka tez niezbyt odpowiednia moim zdaniem na takie tempo. Na SP chłopaki latali z powodzeniem 44, jeżeli już prędzej bym polecał Superbike PRO- one nie maja prawa się tak zniszczyć. Ale powodów może być wiele i jeszcze gdzie indziej...

LTD34 SUSPENSION WORKSHOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No właśnie same liczby nie zrobią wszystkiego. jeżeli sag jest "mały" i mało tłumika odbicia wówczas może być takie zjawisko. Ale może tez być odwrotnie... Spotykam się z tym na co dzień i dopiero fizyczny kontakt z moto i spojrzenie na prowadzenie kierownika wszystko wyjaśni... Dlatego nie wypowiadam się zbyt często bo stronie od ustawiania czegoś przez internet w przypadku nieznanych mi osób i motocykli.

W twoim przypadku obstawiałbym i jedno i drugie tzn trochę niedoprecyzowane ustawienie i zbyt zachłanne dodawanie gazu. A i mieszanka tez niezbyt odpowiednia moim zdaniem na takie tempo. Na SP chłopaki latali z powodzeniem 44, jeżeli już prędzej bym polecał Superbike PRO- one nie maja prawa się tak zniszczyć. Ale powodów może być wiele i jeszcze gdzie indziej...

 

Lukaszek34

Superbike PRO odpadają chyba, bo jak mi się zdaje są to slicki a ja dojeżdżam na tor na kołach. Jeśli opony kupiłem za dobre, to mam nauczkę i kupię jakieś gorsze. Zamówiłem sobie teraz Racetec K3 i mam nadzieję, że te nie są za dobre? :)

Odnośnie ustawienia zawieszeń to bardzo chętnie powierzyłbym to komuś kto się na tym zna, bo w ogóle nie jestem zwolennikiem robienia wszystkiego samemu. Jak najbardziej uważam, że każdy powinien robić to, na czym się zna. Problem polega na tym, że nie znalazłem w Poznaniu kogoś komu mógłbym w tej kwestii zaufać. Poza tym ustawienia to jedno a serwis to drugie, bo wydaje mi się, że sprawność zawiechy również w dużej mierze zależy od odpowiedniego serwisu.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na K3 w R6 na pewno da się zrobić 1:46 :) i jak obrócisz tył to starczą na 5 pełnych SD.

 

Tomaszek, ale Ty jesteś zajebisty i w ogóle masz talent :)

A u mnie pewnie finalnie wyjdzie na to, że to jednak ja tak psuję te opony :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszek Ci ustawi :P szkoda, że częściej się nie odzywa. Ja będę miał pytanie jak się ten temat skończy, aczkolwiek zniszczenie mojej opony są podobne(chyba takie same a mam dunlopa), więc chyba trzeba płynniej jeździć ... Ja sprawdzę łańcuch, ale to w przyszłym roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowca waży 80, czyli tak w sumie pod standardowe zawieszenie. Owszem ustawialiśmy SAGi. Poza tym z supercorsami BSB nie było problemu przypomnę jeszcze raz :)

Songoku -znam znam, na sportjazda.pl jest to samo. Ale dzięki :)

 

Pozdr.

F.

ja tez mialem serie zrobiona gdy nagle sie tylny amor obsrala i opona poszla sie je** po 2 okrazeniach

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem serie zrobiona gdy nagle sie tylny amor obsrala i opona poszla sie je** po 2 okrazeniach

Szramer - miałem na myśli, że moja waga jest standardowa, więc sprężyna jest raczej odpowiednia. Nie ważę ani 50 ani 120kg, więc producent raczej pod kogoś mojego pokroju projektował seryjny motocykl.

 

Pozdr.

F.

 

Może faktycznie tylny zawias jest uszkodzony, bądź niewłaściwie ustawiony.

Filip skorzystaj z pomocy Łukasza, naprawdę warto.

Yuby. Jak najbardziej zamierzam skorzystać z serwisu i pomocy fachowca w tej kwestii. Jeśli chodzi o Łukasza to bardzo chętnie, ale chyba jest z mazowieckiego prawda? Najchętniej odstawiłbym sprzęt do kogoś z Poznania albo okolic, ale jak nie znajdę nikogo zaufanego blisko, to będę go musiał zawieźć dalej do kogoś kogo polecacie i macie sprawdzonego.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...