Brzoz3k Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Mam taką prośbę, czy można odpowiadać konkretnie na pytania? Uznałem, że jest na tyle inteligentny, żeby liczyć się z ryzykiem, a swój post oparłem na wnioskach z Twojego. U mnie też było zastrzeżenie, że jest ryzyko. Jako doświadczony mechanik mogłeś odpisać konkretnie chłopakowi, że nie i nie byłoby problemu. Przecież to forum jest po to żeby pomagać, a nie dodawać wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Ile razy można odpowiadać na to samo pytanie ?Forum istnieje od kilkunastu lat i w archiwum jest pierdylion postów na remat napinacza CBR600 a wystarczy użyć wyszukiwarki i poczytać;Internet miał pomagać w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia a coraz częściej jest wykorzystywany jako ogłupiający skrót. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Rozumiem, ale są różni ludzie. Kolega chciał mieć swój temat i jak to chociaż jednej osobie pomoże to będzie pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Spokojnie, poodpowiadasz jeszcze na setki takich zapytań to zmienisz podejście :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Yamaha poszłą w typ "hondowski" napinacza bo zrozumiała, że zwykły zapadkowy jest niepewny, bo wraz z wyciąganiem się łańcucha napina coraz słabiej. Poza tym z własnego doświadczenia wiem, że napinacz od FZR na nowym łańcuchu w CBR F4 napina za mocno i silnik chodzi jak sieczkarnia. Jak ktoś chce to mam taki napinacz FZR "przerobiony" pod CBR i mogę za piwo oddać, potrzebuje tylko nowej uszczelki, którą trzeba sobie wyciąć. Ja go na pewno nikomu nie założę. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master611 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) nawiazujac jeszcze do mojego pytania na samym poczatku odnosnie trykania,cykania i wgl...przypadkiem znalazlem dzis film dokladnie takie samo cykanie slychac u mnie,dosc dobrze slychac od 2:09,wczesniej tez slychac, jest ktos dokladniej stwierdzic czy to rozrzad ? smiec powiedziec ze ten silnik pracuje identycznie jak moj ;p Edytowane 18 Listopada 2014 przez master611 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Jeśli myślimy o tym samym to faktycznie w tej 954 dość głośno pracuje układ rozrządu - nie łańcuch rozrządu. Przyczyn jest kilka. Od potrzeby regulacji po zużycie różnych elementów układu. Pracę rozrządu zawsze słychać w trakcie pracy silnika. Wystarczy odpowiednio wytężyć słuch. Jej głośność różni się jednak między poszczególnymi konstrukcjami. Nie wiem jednak czy to Ty jesteś przeczulony czy faktycznie trzeba zajrzeć pod pokrywę. Sprawdzić luz zaworowy nie zaszkodzi, ewentualnie jak jest na prawdę głośno trzeba by pomierzyć sprężyny, wałki, przyjrzeć się zaworom, a może nawet samej głowicy.Ale to takie gadanie jak "gdyby ciocia miała wąsy ..."Najlepiej to po prostu idź z tym do jakiegoś wykwalifikowanego mechanika motocyklowego - bo dla każdego znającego temat diagnoza tego to nic nadzwyczajnego, a przez forum to zawsze będzie wróżenie z fusów. Edytowane 18 Listopada 2014 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master611 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Jeśli myślimy o tym samym to faktycznie w tej 954 dość głośno pracuje układ rozrządu - nie łańcuch rozrządu. Przyczyn jest kilka. Od potrzeby regulacji po zużycie różnych elementów układu. Pracę rozrządu zawsze słychać w trakcie pracy silnika. Wystarczy odpowiednio wytężyć słuch. Jej głośność różni się jednak między poszczególnymi konstrukcjami. Nie wiem jednak czy to Ty jesteś przeczulony czy faktycznie trzeba zajrzeć pod pokrywę. Sprawdzić luz zaworowy nie zaszkodzi, ewentualnie jak jest na prawdę głośno trzeba by pomierzyć sprężyny, wałki, przyjrzeć się zaworom, a może nawet samej głowicy.Ale to takie gadanie jak "gdyby ciocia miała wąsy ..."jestem pewien ze taki odglos jest u mnie, jadac i dosc ostro hamujac halas nasila sie na nizszych obrotach,hamujac delikatnie halasu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) dobra ...skoro już mnie pchasz w tą stronę to powróżymy trochę.Generalnie siły jakie oddziaływują na silnik podczas przyspieszania i hamowania to pikuś wobec tego co się dzieje w silniku. Jedyne co przychodzi mi do głowy to przemieszczający się olej w misce, uciekając spod smoka powoduje spadek ciśnienia oleju, może nawet chwilowe zerwanie się filmu olejowego i głośniejszą pracę rozrządu (tak jak długotrwałą jazda na gumie seryjnym motocyklem). Normalnie takie rzeczy się nie dzieją. Musiałbyś mieć uszkodzony lub nieszczelny smok. Uszkodzoną pompę oleju. A to wszystko co obserwujesz to tylko zapowiedź przyszłych, poważnych kłopotów. Powinieniem zacząć pisać S/F? Edytowane 18 Listopada 2014 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master611 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 dobra ...skoro już mnie pchasz w tą stronę to powróżymy trochę.Generalnie siły jakie oddziaływują na silnik podczas przyspieszania i hamowania to pikuś wobec tego co się dzieje w silniku. Jedyne co przychodzi mi do głowy to przemieszczający się olej w misce, uciekając spod smoka powoduje spadek ciśnienia oleju, może nawet chwilowe zerwanie się filmu olejowego i głośniejszą pracę rozrządu (tak jak długotrwałą jazda na gumie seryjnym motocyklem). Normalnie takie rzeczy się nie dzieją. Musiałbyś mieć uszkodzony lub nieszczelny smok. Uszkodzoną pompę oleju. A to wszystko co obserwujesz to tylko zapowiedź przyszłych, poważnych kłopotów. Powinieniem zacząć pisać S/F?nie bede ukrywac ze ktos juz mi taka teorie nasunal...ale jezeli pompa oleju bylaby walnieta to nie mrugala by kontrolka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) A długo masz to moto? Jak to świeży nabytek to napisz czy po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Edytowane 18 Listopada 2014 przez Brzoz3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master611 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 kupilem w marcu,moze miesiac po zakupie dalem na reg zaworow i gaznikow,i z tego co pamietam to po tym zaczelo trykac zwlaszcza przy hamowaniu...na pewno nie bylo tego jak ja kupilem;tak zapala sie kontrolka,po uruchomieniu pieca od razu gasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Czyli eliminujemy czynnik ingerencji sprzedającego ;p. Dla pewności możesz sprawdzić czujnik ciśnienia oleju czy nie jest padnięty, ale to raczej mało prawdopodobne. Ciśnienie oleju i działanie pompy też odstawiłbym na bok. Jeżeli tykać zaczęło po serwisie tych elementów, to tutaj szukałbym przyczyny. Skupiłbym się na tych zaworach i możliwe, że tam znajdzie się przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master611 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 jeszcze nie tak dawno dawalem sprawdzonej osobie moto do naprawy i przy okazji spr zawory i powiedzial ze 1 zawor ma minimalnie za duzy luz ale nie warto go poprawiac...tez nasuwal teorie z olejem,brakiem chwilowego cisnienia etc ale powiedzial ze tylko tak przypuszcza...zawor moze cykac w ten sposob po rozgrzaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Na moje to był bardziej głuchy stukot niż cykanie. Przypominał panewkę ale to akurat łatwo sprawdzić, wystarczy poszukać opiłków w oleju. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.