Skocz do zawartości

Wsk po tuningu:)


Rekomendowane odpowiedzi

Miał ktoś z Was do czynienia z gaźnikiem Mikuni TM 35 w swoim motocyklu lub posiada informacje na jego temat? ponieważ mam delikatny problem z jego regulacją...chodzi mi głównie o to czy na wysokich obrotach dysza wolnych jest odcinana całkowicie czy pracuje razem z główną w całym zakresie... Ponieważ z tego co już się dowiedziałem to w wyczynowych motocyklach 2t dysza wolnych obrotów pracuje zarówna na wolnych obrotach jak i na wysokich obrotach, ale nie wiem czy akurat w tym gaźniku zachodzi taka zależność.

post-78299-0-87579800-1410870100_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Suzuki TSR 125, tam siedział MIKUNI TM27SS ale w serwisówce nie było mowy o żadnej regulacji gaźnika. W serwisówce od Gas Gasa (Keihin PWK) jest zaznaczone, że dysza wolnych obrotów ma małe znaczenie przy wysokich obrotach. Pewnie nawet nie odczuwalne.

 

gg_ec.jpg

 

bez_tytu_u2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki SilverX szkoda że nie masz opisu do jakiegoś Mikuni z tej serii bo problem polega na tym że na wcześniejszym gaźniku Jikov 34mm z cz cross jeździłem na dyszy 145 oraz 2 lub 3 rowek na iglicy i było ok, a w tym TM 35 jest dysza 290 czyli rozmiar około 142-145(praktycznie to samo co było w jikovi'e) motor się zalewa i dymi, świeca czarna, ale na wysokich obrotach idzie dobrze jak przepali nadmiar paliwa. Motor przylewa najbardziej na średnich i niskich obrotach. Gdy zjechałem z dyszą na rozmiar 230(czyli jakieś 115) i wolnych 15 to świeca w miarę ładnie wypalona, motor się zbiera, ale boje się że gdy założę dyfuzor(bo teraz śmigam na zwykłym wydechu) to będzie zacier jak będę chciał ukręcić na 3b ze 110km/h.... Denerwują mnie te oznaczenia tych dysz w mikuni bo jeszcze co do głównych to w miarę wiem o co chodzi (wydajność), a co do wolnych obrotów to już nie mogę zrozumieć dlaczego są takie małe oznaczenia...a co do zawiasu VinAlucard to właśnie przeprowadzam kilka usprawnień typu łożysko stożkowe w główce ramy, nowe amorki tylne, regeneracja tylnego koła i wahacza + myślę coś nad przednim zawieszeniem czyli adaptacja lag z suzuki gn 125 bo moje są już w opłakanym stanie, ale pozostając przy oryginalnym wyglądzie http://polmot.skip.pl/index.php?mode=article&submode=view&id=33. Zamysł cały projektu nie miał na celu zrobić z wsk cross,a (typowy wiejski tuning) tylko usprawnić ją na tyle żeby chciało to w miarę jechać :) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mikunipower.com/Catalog/MikuniCarburetorCatalog2012.pdf

Od strony 30 zaczyna się jakiś sensowniejszy opis.

 

Tutaj coś pisałem na temat regulacji gaźnika:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/169900-honda-cr-250-pali-swiece/?p=2158580

Od dyszy niskich obrotów motocykla nie zatrzesz. Na tej broszurce od membran Boyesena masz nawet napisane jak sprawdzić główną dyszę.

Edytowane przez SilverX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, ładna robota :) Strzał z manety i szybka odpowiedź :lalag: faktycznie brzmi trochę "ciężko" od nadmiaru paliwa ale i tak jest kozak.

Jeśli chodzi o TM'a to ten schemat powinien się do niego odnosić http://www.dansmc.com/carb_jet_usage1.jpg minus przepustnica motylkowa, bo masz mechaniczny. Dysza jałowych działa cały czas (na zamkniętej manetce przy zejściu z obr. podaje paliwo) ale w czasie jazdy niewiele zmienia. Pamiętaj, że w rozbudowanych gaźnikach iglica i rurka emulsyjna też są elementem wymiennym np. B400 miał w '93 drobne zmiany w głowicy i właśnie te dwa elementy w gaźniku plus dysze zostały zmienione mimo, że gaźniki nadal były identyczne w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi że czasem za długo się zastanawia i kopci przez to zanim wejdzie na obroty użyteczne. Druga sprawa to już raz zatarłem ten silnik na jikovi,e gdzie była dysza 130 przez co trochę mnie to zdrowia i $ kosztowało, ale to było na 3 biegu i full obrotach + słaba drożność kranika, obawy jednak pozostały jak zakładam dyfuzor i schodzę z dyszy poniżej 140 bo na zwykłym tłumiku nic się jej nie dzieje. Poczytam i spróbuje ogarnąć temat na tyle na ile zdołam to zrozumieć,,,dzięki Panowie za rady i pomoc. Mam nadzieję że na następnym filmiku Wsk będzie ogarnięta w 99%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla znawców tematu obecnie Wsk wyposażona została w łożysko stożkowe w główce ramy, zregenerowane zawieszenie przednie na bazie suzuki gn 125 według fachowca z "polmotu" do tego nowe amorki tylne oraz zregenerowany wahacz :). Czekam jeszcze na koło tylne z nową oponką oraz obręczą 18x2.15 cala od cz 350 i wydech który oddałem do spawania i polerowania..."żeby nie było lipy" :).

post-78299-0-15993200-1411400006_thumb.jpg

post-78299-0-48650600-1411400009_thumb.jpg

post-78299-0-57923300-1411400012_thumb.jpg

post-78299-0-34345400-1411400016_thumb.jpg

post-78299-0-30799700-1411400020_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny filmik z serii dla znawców tematu tylko na innym gaźniku, który w końcu dogodził mojej wsk w 100% :).Odpalajcie w HD...

https://www.youtube.com/watch?v=1o2g0uVQUCg

Edytowane przez grzechu212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mój drugi skombinowany silnik tylko ten już konkretnie z modzony i powiem Ci że jak zrobisz wał na korbie yz to reszta do takiej amatorskiej jazdy co widziałeś to spokojnie wytrzyma tylko musisz pamiętać o tym żeby nie przekraczać dopuszczalnych luzów i nie "strzelać ze sprzęgła". U mnie już 2 sezon śmiga ta skrzynia i wał i beż żadnej awarii tylko łańcuch się urwał na początku za 25zł :biggrin:, który szczęśliwie wyleciał z karterów, ale i to wyeliminowałem po kupnie wzmacnianego RK. Przede wszystkim dbam o to żeby łożyska wymieniać na czas, które kupuje zawsze z górnej półki do tego kontroluję luz na wałku zdawczym i wymieniam jak już przychodzi na niego pora :) czyli przeważnie co sezon, mam też super zdystansowaną skrzynię z dorobionymi pod moje wałki tulejki karterów z B101. Jak masz zrobiony solidnie dół silnika to z górą możesz kombinować :) bez obaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...