Skocz do zawartości

Ilość oktanów a wyprzedzenie zapłonu


Gwoździu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nagar chyba bierze sie z nadmiaru slabego oleju. Jezeli stosuje sie cos lepszego niz miksol i w odpowiedznich ilosciach, do tego sklad mieszanki i omawiany zaplon sa dobrane optymalnie, zauwazylem ze nagaru praktycznie niema. Testowalem to u siebie. Tlok po okolo 1000 km przetarlam szmatka i byl wlasciwie czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przy paliwie o mniejszej liczbie oktanowej ustawiano wcześniejszy zapłon, żeby zapobiec spalaniu stukowemu! Liczba oktanowa określa przecież tylko odporność paliwa na spalanie stukowe! Czym wyższa liczba, tym trudniej zapalić to paliwo i można wtedy stosować większe stopnie sprężania! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przy paliwie o mniejszej liczbie oktanowej ustawiano wcześniejszy zapłon' date=' żeby zapobiec spalaniu stukowemu! Liczba oktanowa określa przecież tylko odporność paliwa na spalanie stukowe! Czym wyższa liczba, tym trudniej zapalić to paliwo i można wtedy stosować większe stopnie sprężania! 8)[/quote']

Chyba cos nie tak... zeby zapobiec spalaniu stukowemu raczej nalezy ustawic puzniejszy zaplon. Im benzyna ma wiecej oktanow tym sie wolniej spala (a nie trudniej ja zapalic), wiec chyba mozna troche przyspieszyc zaplon, skoro ma wiecej oktanow.

Celowo naduzywam slowa "chyba" bo ja to niczego nie jestem pewien :buttrock: no ale co zrobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale macie trochę mgliste pojęcie na temat spalania detonacyjnego i liczby oktanowej.

Po pierwsze, im mniejsza liczba oktanowa , tym zapłon musi być późniejszy.

Tyle że tyczy się to pewnego wąskiego zakresu, bo jak wlejesz nafty do silnika która ma LO około 60 to jak byś nie ustawiał zapłonu to i tak będziesz miał spalanie detonacyjne.

Teraz co oznacza LO – oznacza ona odporność paliwa do samoczynnego zapłonu paliwa w wysokim ciśnieniu i temperaturze.

Nic nie mówi o szybkości rozprzestrzeniania się czoła płomienia.

Szybkość przemieszczania się czoła płomienia jest bardzo podobna w benzynach, i nie zmienia się zbytnio w zależności od LO.

Faktem jest że generalnie benzyna Lo98 będzie mniej kaloryczna od LO 95.

Obecnie aby zwiększyć LO dodaje się do benzyny różne dodatki które powodują spadek kaloryczności benzyny ( między innymi etanol- czyli alkohol etylowy , który ma około dwa razy mniejsza kaloryczność od benzyny )

Poza tym , także gęstość mieszanki paliwowo powietrznej jest inna i może to w minimalny sposób wpłynąć na napełnianie cylindra i inne zjawiska falowe.

Także benzyna LO 98 nie ma jakiś innych lepszych własności myjących i innych.

To po prostu benzyna LO 95 z większą zawartością dodatków anty detonacyjnych.

Teraz jeszcze o punkcie wyprzedzenia zapłonu i Lo

Im wcześniej zapalimy mieszankę przed GMP tym wyższe uzyskamy ciśnienie końcowe , które powinno być uzyskane po przekroczeniu GMP, jeżeli balej będziemy zwiększać wyprzedzenie dojdziemy do punktu w którym maksymalne ciśnienie ( po częściowym spaleniu paliwa) bedzie w GMP co jest sytuacją niekorzystną , a jeżeli dalej pójdziemy uzyskamy maksymalne ciśnienie przed GMP co jest juz bardzo niekorzystne z uwagi na straty mechaniczne i duże obciążenie wału korbowego.

Tak wiec nie można w nieskończoność zwiększać wyprzedzenia zapłonu.

Teraz i mniejsza LO paliwa tym wcześniej (przy mniejszym ciśnieniu i temperaturze ) ulegnie ona samozapłonowi. Czyli tak trzeba ustawić zapłon abu maksymalne ciśnienie uzyskane w cylindrze nie przekroczyło tego granicznego ciśnienia.

Im bardziej opóźnimy zapłon , tym ciśnienie będzie niższe, procesy spalania wolniejsze , ale i moc także będzie słabsza, i prawie wszystkie parametry silnika ulegna pogorszeniu.

Bo moc silnia zależy ściśle od ciśnienia uzyskanego po spaleniu paliwa.

 

Napisałem prawie wszystkie parametry, niektóre parametry bowiem przy opóźnionym zapłonie ulega poprawie.

Daje przykład.

W rosyjskich motocyklach typu MW, K750 i M72 jest ręczne ustawianie punktu wyprzedzenia zapłonu.

Podczas jazdy w terenie w jakiś trudnych warunkach opóźniamy zapłon i praca silnika staje sie miękka ( cos jak maszyny parowej :buttrock: )

Wszystkie procesy w silniku ulegają zwolnieniu – czoło płomienia przemieszcza się wolniej ( bo niższe ciśnienie ) także samo ciśnienie w cylindrze wolniej narasta, a maksymalne ciśnienie uzyskiwane jest daleko po GMP.

Tak wiec silnik jest słabszy ale potrafi efektywnie pracować na niezmiernie niskich obrotach i potrafimy wykaraskać się z pułapki terenowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagar chyba bierze sie z nadmiaru slabego oleju. Jezeli stosuje sie cos lepszego niz miksol i w odpowiedznich ilosciach' date=' do tego sklad mieszanki i omawiany zaplon sa dobrane optymalnie, zauwazylem ze nagaru praktycznie niema. Testowalem to u siebie. Tlok po okolo 1000 km przetarlam szmatka i byl wlasciwie czysty.[/quote']

DOKLADNIE! jesli chodzi o ustawianie zaplonu to nalezy ustawic tak jak wymaga fabruyka a potem doswiatczalnie-moto niemoze dymic itp..

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...