Skocz do zawartości

Supermoto 125ccm YamahaXT-DT ,Suzuki DR , Kawasaki KLX, HUSQVARNA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym kupić motocykl który by spełniał takie wymagania lub mniej więcej

- bez awaryjność

- v -max 150 km/h i abym mogl spokojnie jechać 100km/h bez piłowania silnika ( po zdjęciu blokad było by to możliwe?)

- trochę miejsca dla pasażera drugiej osoby ( kobieta)

- dalsze wyprawy do 300km ( dałoby rade takim szkrabem pojechać np 800 km w jeden dzień robiąc kilka postojów?)

- aby dawał rade także w terenie typu przejazd przez lasy , łąki , delikatne obłocone drogi itp ? ( by rama nie pekla czy tam cos innego)

Cena od 8tys do max 9 tys

Doświadczenia w motorach niestety nie mam za gówniarza latalem motorynka , Simsonem , wsk , później kilka razy Honda większa nie wiem jaka to była pojemność ale chyba 125 .Mam 185cm , 85-90kg , Prawko kat B :) prawko mam ponad dekade ,

 

Mam jeszcze takie pytanie jak to jest z tymi blokadami w motorach kazdy mechanik zdjemie taka blokade bez zadawania pytan ? w papierach nic nie będę musiał zmieniać?

Edytowane przez Super125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- v -max 150 km/h i abym mogl spokojnie jechać 100km/h bez piłowania silnika ( po zdjęciu blokad było by to możliwe?)

 

- dalsze wyprawy do 300km ( dałoby rade takim szkrabem pojechać np 800 km w jeden dzień robiąc kilka postojów?)

 

 

Takie rzeczy to niestety nie w klasie 125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800km to kwestia tyłka i odporności na sen....

 

prędkości które podałeś są osiągalne dla klasy 600 ........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crovcia chodzi Ci o Suzuki Dr 125? to jest 4 T ? Czytałem ze są bardzo słabe i wolne ale dobre na dalekie trasy ktoś napisał ze to motor dla dziadka na ryby

W sumie rożne opinie czytałem i niektórzy maja swoje jakieś tam zdania i każdy pisze co innego podobno niektórzy uważają ze Suzuki Dr 125 może nawet pójść około 140km/h i to by mi wystarczyło tylko nie wiem na ile jest to prawdy

Suzuki Dr 125 SM podoba mi sie tylko z ta mocą , czy dałoby rade w jakiś sposób dodać mu mocy i szybkości chodzi mi o tuning silnika oprócz np 9 tys mógłbym dać w niego 3 tys czy dałoby rade w jakiś sposób zmodyfikować jego sinik ?

Ta prędkość która napisałem V-max 150 km/h może trochę przesadziłem może być nawet 140 , na YouTube widziałem stare Kawasaki KMX125 ktory leci 145km/h , nie jeździłbym z taka prędkością cały czas dla mnie to i tak niesamowicie szybko chciałbym jeździć ze średnia prędkością 100km/h

Gdybym miał prawko na motory kupiłbym bez wahania Suzuki DR 650 SE Dual Sport a tak obecnie muszę wybierać w tej kategorii może to i lepiej przynajmniej nabędę jakiegoś doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co up, ale jak juz sie decydujesz na 125 to polecam dr 125, takie trasy na luzie zrobi. a silnik nie potrzebuje jakiejś specjalnej opieki. jedynie olej filtry filtr powietrza i tyle w zasadzie.

 

Trasa 300km na DR125 to raczej nie będzie "na luzie" tylko postoje co 50km bo tyłek tego nie zniesie, przy prędkości maksymalnej ~100km/h (czyli przelotowa 80km/h żeby nie męczyć silnika) można zapomnieć o przyjemności z dalekich tras. Jako małolat przez 3 miesiące miałem taką maszynkę, fajnie się tym jeździło po lasach i szutrach - i nic więcej ;)

 

A to, że ktoś wyciągał 140km/h na DR125 można sobie włożyć pomiędzy bajki. To jest 4suw, niezbyt wysilony. Nawet po zmianie zębatek nie zrobisz z niego motocykla turystycznego bo najzwyczajniej w świecie jest za słaby. Miałem też DR350 ze zmienionymi zębatkami na prędkość oraz przeróbkami w gaźniku i tam dopiero dałem radę wyciągnąć ~150km/h (a mocy miał ~30KM, w porównaniu do 12KM DR125 to sporo więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu blokad w Suzuki Dr 125 SM nie będzie miał więcej mocy?

 

Czyli żaden motorek o poj 125 nie nadaje się na dalsze wypady ? prędkość przelotowa zadawałaby mnie taka 90-100km/h w zupełności

Edytowane przez Super125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja odblokowana ma tylko 12KM i za dużo tam nie zdziałasz bo to jednak 125ccm i tego niestety nie przeskoczysz. Można by założyć większe dysze i spróbować zmienić zębatki ale cudów się nie spodziewaj, nic mocnego z tego się nie da zrobić. Może się okazać, że po zmianie zębatek będzie miał przyspieszenie na poziomie Simsona.

 

Jak chcesz coś mocniejszego to może Yamaha DT125 w 2suwie, tam chyba jest coś koło 22KM po odblokowaniu - ale z kolei 2suw do turystyki się kiepsko nadaje (źle znosi jazdę ze stałymi obrotami, hamowanie silnikiem też jest dla niego szkodliwe).

Już ktoś wyżej wspomniał - te wymagania, które opisałeś to spełnia dopiero jakaś turystyczna 600tka :) U mnie w F650 prędkość max mam około 160km/h i żeby nie męczyć silnika to prędkość autostradowa w granicach 120 - 130km/h :) Trasę 300km w 1 dzień już robiłem, motocykl duży i wygodny to tyłek nie bolał, plecy też nie. 125tki są sporo mniejsze i lżejsze więc już tak kolorowo na nich nie jest. Nie wiem, jak by to wyglądało u mnie przy 800km w jeden dzień, ale podejrzewam, że bym to odczuł. Nawet nie chcę myśleć, jak by wyglądała taka trasa na DR125 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjaśnienia

 

Chyba sobie daruje kupno takiego motorka

 

 

Husqvarna SM 125 ma 15 KM po odblokowaniu ma ich 38 KM czemu taka rozbieżność po odblokowaniu w porównaniu do innych 125?

 

Znalazłem filmik koleś na Husqvarna SM 125 leci max 150 km/h -- ale to 2 T wiec na dalekie wypady rozumiem ze się nie nadaje ? i nie wiem jak z awaryjność tego motorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest wiadro?

 

Rozumiem ze wszystkie 2 T nie nadają się na dalsze wyprawy bo się zarzyna sinik? Żadnym motorkiem 2 T nie ma sensu jechać np 200km w trasę bo sinik dostaje ? ( jestem kompletny lajk i wszystko co pisze wyczytałem w necie nawet nie widziałem za żywo polowe z tych motorów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dostaje i nic się nie zarzyna, możesz spokojnie jechać nawet 1000km na raz. Jak chcesz móc jeździć bez stresu, że jesteś zawalidrogą to tylko 2t i najlepiej DT, raz na 15tys. km wymienisz tłok i jak kupisz dobry egzemplarz to na tym twój serwis tego sprzętu się skończy.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem honde varadero nawet fajny motorek bardzo masywny ale nie wiem czy dalby rade w trasy typu przejazdy przez lasy no i ta jego masa

 

Co do w 2 T nie widzę żadnego, najmniejszego problemu wymieniać co 15 tys tłok , tylko tłok trzeba by było wymieniać czy jeszcze coś ? Widziałem jego siedzenie nie wygląda na zbyt wygodne ale to chyba nie byłby taki problem można siedzenie zrobić lub ewentualnie kupić wygodniejsze na dalsze wyprawy

 

Który z tych 2 T jest najmniej awaryjny

 

aprilia sx 125 sm

yamaha DT 125

husqvarna sm 125

 

 

Yamaha DT ma taki malutki silnki a Vadero ma taki masywny a są takiej samej pojemnosci 125 dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...