Skocz do zawartości

zipp pro 50/72 brak spręzania nowy tłok cylinder głowica (139fmb(


Rekomendowane odpowiedzi

Rozmontuj mistrzu wszystko i to szybko. Włóż tłok do cylindra i zobacz jak się zachowa, powinien sam wolniutko zsunąć się w dół bez oporów ale też nie powinien spaść. Sprawdź jaka założyłeś pierścienie na tłok i czy w ogóle je włożyłeś.



W gniazda zaworów nalej nafty jak nie masz to rozpuszczalnika lub benzyny, jak wycieknie tzn że zawory do dotarcia lub gniazda w głowicy do wymiany. Obejrzyj dokładnie uszczelkę z pod głowicy czy nie ma znaków przedmuchów. Przyczyna musi być wyłącznie w tłok - pierścienie - cylinder - głowica. To że kupiłeś nowy zestaw wcale nie znaczy że jest spasowany.



Zdejmij pierścienie z tłoka, włoż je do cylindra i sprawdź szczelinę.



To są podstawowe czynności które powinieneś zrobić przed montażem takiego zestawu. Wszystko rób delikatnie i z wyczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmontuj mistrzu wszystko i to szybko. Włóż tłok do cylindra i zobacz jak się zachowa, powinien sam wolniutko zsunąć się w dół bez oporów ale też nie powinien spaść. Sprawdź jaka założyłeś pierścienie na tłok i czy w ogóle je włożyłeś.

 

W gniazda zaworów nalej nafty jak nie masz to rozpuszczalnika lub benzyny, jak wycieknie tzn że zawory do dotarcia lub gniazda w głowicy do wymiany. Obejrzyj dokładnie uszczelkę z pod głowicy czy nie ma znaków przedmuchów. Przyczyna musi być wyłącznie w tłok - pierścienie - cylinder - głowica. To że kupiłeś nowy zestaw wcale nie znaczy że jest spasowany.

 

Zdejmij pierścienie z tłoka, włoż je do cylindra i sprawdź szczelinę.

 

To są podstawowe czynności które powinieneś zrobić przed montażem takiego zestawu. Wszystko rób delikatnie i z wyczuciem.

 

Rozmontuj mistrzu wszystko i to szybko. Włóż tłok do cylindra i zobacz jak się zachowa, powinien sam wolniutko zsunąć się w dół bez oporów ale też nie powinien spaść. Sprawdź jaka założyłeś pierścienie na tłok i czy w ogóle je włożyłeś.

 

W gniazda zaworów nalej nafty jak nie masz to rozpuszczalnika lub benzyny, jak wycieknie tzn że zawory do dotarcia lub gniazda w głowicy do wymiany. Obejrzyj dokładnie uszczelkę z pod głowicy czy nie ma znaków przedmuchów. Przyczyna musi być wyłącznie w tłok - pierścienie - cylinder - głowica. To że kupiłeś nowy zestaw wcale nie znaczy że jest spasowany.

 

Zdejmij pierścienie z tłoka, włoż je do cylindra i sprawdź szczelinę.

 

To są podstawowe czynności które powinieneś zrobić przed montażem takiego zestawu. Wszystko rób delikatnie i z wyczuciem.

 

kolejne porady są bardzo na miejscu ale może niech ktoś mu objaśni dlaczego w cylindrze tworzy się mieszanka i po co

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze dziwie sie ze Ci sie chce odpowiadac na takie posty ... :)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki, nie trudzcie sie już ;D działa , przepraszam za problemy. źle ustawiony zawór wydechowy. tak był ustawiony ze cały czas był otwarty . przepraszam ze was nie posłuchałem odrazu , tylko stawiałem na swoim ; ) nastepnym razem bedę sprawdzał wszystko to co mi ktoś powie. niby głupota, a tego nie przypuszczałem ; ) nastepnym razem bede wiedział czemu moze nie być sprężania (+ jedna przyczyna do mojej wiedzy wiecej ) . zippek smiga aż miło ;) niby chiński, a naprawde miło jest podjechać do znajomych ; )



panowie, szybkie jedno pytanko . ssący 0,05 ( mam taki szczelniomierz) wydechowy powinien być 0,07 . jednak nie mam listka 0,07 , czy moge ustawić wydechowy na 0,10 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz rzeźbić dalej to ustaw tak żeby 0,05 wchodził luźno a 0,1 wcale lub z wielkim oporem. Może trafisz na środek.

 

 

oba na 0.05

poradzilem sie kolegi tobias. teraz sluchajcie. gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, i dodam gwaltownie gazu. cos stuka w głowicy/cylindrze. a gdy dodam pomału , do konca, to tego nie ma. moze wiecie co to moze byc ? ogolnie nie przeszkadza to , ruszam normalnie itp ; ) tylko czy to nic nie przeszkadza . silnik pracuje teraz na naprawde malych obrotach, wczesniej na wiekszych, jakby manetke gazu dotkną :) co do tego 0,1 z wielkim oporem, moze przyszlifować go zdeczka ?; ) i wtedy moze bede miał 0.07/0.06/0.08.

 

 

+ słuchajcie, zrobilem przed wczoraj dla kolegi motor, też chinol ( 157fmi silnik ) elegancko wszystko zlozylem, wyregulowalem. kolega do dzis zrobił 100km, i znowu pękł mu bądz sie skrzywił zaawór wydechowy. wymieniane byly zawory , uszczleniacze, uszczelki glowica/cylinder, sprezyny zaworowe , tłok . zawór wczesniej skrzywił sie mu. i nie domykał sie = nie bylo spręzania. wiecie moze jaka to moze być przyczyna ? silnik dostał po dupie na docieraniu? bo troche nie chce mi sie w to wierzyc ze on normalnie nim jezdził, 5,6 tysiecy obrotów max , i odemnie dostał 7 tysiecy przy 50-60 km przejechanych. zawory wkładał mi znajomy i wlewał nafte . wszystko szczelne . góry silnika jeszcze mu nie rozbierałem , zrobię to w poniedziałek .

 

+ co do mojego motoru , zippa pro 50/72 (139fmb) . sprzęgło mi ciagnie. co musze wymienić by nie ciągneło ? kosz sprzęgłowy? bo akurat kosz sprzęgłowy to groszowe sprawy, wiec we wtorek bym juz wymienił, w poniedziałek zamówił ;)

 

 

 

kolejne porady są bardzo na miejscu ale może niech ktoś mu objaśni dlaczego w cylindrze tworzy się mieszanka i po co

jaka mieszanka ? możesz mi to wyjasnic Piotrze? jestem bardzo ciekawy tej odpowiedzi :D jest to 4t , i zawsze wydawalo mi sie ze tutaj mieszanka sie nie tworzy, poprostu paliwo idzie i tyle ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

poradzilem sie kolegi tobias. teraz sluchajcie. gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, i dodam gwaltownie gazu. cos stuka w głowicy/cylindrze. a gdy dodam pomału , do konca, to tego nie ma. moze wiecie co to moze byc ? ogolnie nie przeszkadza to , ruszam normalnie itp ; ) tylko czy to nic nie przeszkadza . silnik pracuje teraz na naprawde malych obrotach, wczesniej na wiekszych, jakby manetke gazu dotkną :) co do tego 0,1 z wielkim oporem, moze przyszlifować go zdeczka ?; ) i wtedy moze bede miał 0.07/0.06/0.08.

 

 

+ słuchajcie, zrobilem przed wczoraj dla kolegi motor, też chinol ( 157fmi silnik ) elegancko wszystko zlozylem, wyregulowalem. kolega do dzis zrobił 100km, i znowu pękł mu bądz sie skrzywił zaawór wydechowy. wymieniane byly zawory , uszczleniacze, uszczelki glowica/cylinder, sprezyny zaworowe , tłok . zawór wczesniej skrzywił sie mu. i nie domykał sie = nie bylo spręzania. wiecie moze jaka to moze być przyczyna ? silnik dostał po dupie na docieraniu? bo troche nie chce mi sie w to wierzyc ze on normalnie nim jezdził, 5,6 tysiecy obrotów max , i odemnie dostał 7 tysiecy przy 50-60 km przejechanych. zawory wkładał mi znajomy i wlewał nafte . wszystko szczelne . góry silnika jeszcze mu nie rozbierałem , zrobię to w poniedziałek .

 

+ co do mojego motoru , zippa pro 50/72 (139fmb) . sprzęgło mi ciagnie. co musze wymienić by nie ciągneło ? kosz sprzęgłowy? bo akurat kosz sprzęgłowy to groszowe sprawy, wiec we wtorek bym juz wymienił, w poniedziałek zamówił ;)

 

jaka mieszanka ? możesz mi to wyjasnic Piotrze? jestem bardzo ciekawy tej odpowiedzi :D jest to 4t , i zawsze wydawalo mi sie ze tutaj mieszanka sie nie tworzy, poprostu paliwo idzie i tyle ;p

 

 

silnik 4T nie chce pracować na samej benzynie :banghead: co już zauważyłeś w swoim silniku a potrzebuje mieszankę paliwa z powietrzem w stosunku 1:14.7 kilograma benzyny do powietrza.

Jeżeli powietrza jest trochę mniej to w cylindrze nie może dojść do całkowitego spalania i na świecy odkłada się sadza.

Resztę musisz sam wydedukować

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...