dartron Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Witam, Na poczatku przedstawie sytuacje, lecialem ostatnio swoim szerszeniem (Hornet 600 '03) okolo 200 km/h i przy wrzucaniu na wiekszy bieg (4 -> 5) motor zaczal kopcic i zaczal tracic moc, zjechalem na pobocze i bylo slychac jakby nie chodzil na wszystkie gary. Zabralem go do mechanika i okazalo sie ze nie bylo oleju w silniku oraz ze w 3 cylindrze swieca zostala zgieta, tutaj zdjecie: Sprawdzilismy rowniez kompresje, jak sie okazalo na poczatku na 3 nie bylo kompresji w ogole. Dopiero jak wstrzyknal olej do cylindra (poprzez wejscie od swiecy) zeby ja uszczelnic strzalka sie lekko poruszyla od zera ale to byly sprawy minimalne daleko mu bylo do pierwszej kreski na wyswietlaczu.Sprawdzilismy 3 pozostale cylindry i sprawa tez nie wygladala za rozowo bo manometr wskazywal pomiedzy 5 a 6 barow. Od razu przyszlo mi do glowy ze silnik do wymiany...Ale postanowilismy jeszcze wykonac pomiar w jego motorze (Hornet 600 2001) i pokazalo 6 barow wiec to chyba musiala byc winna urzadzenia (chyba ze oba motory sa tak zajechane).Nastepnie postanowilismy go odpalic poniewaz chcialem zobaczyc jak kurzy. I moje osobiste uwaga ze troche kopci na niebiesko ale to jest dopiero zauwazalne jakies 1 - 2 metrow za motorem. Szerszen takze strzela z rury, jak sie nagrzal to nawet na niskich obrotach sporadycznie.Teraz pytanie czy ktos sie moze kiedys spotkal z taka sytuacja ze swieca byla tak zgieta Co to moze znaczyc Czy samo cisnienie mogl ja tak wygiac czy zrobil to tlok Czy zajechalem silnik jazda bez oleju ? Czy jest sens otwierac silnik czy moze juz sie rozgladac za nowym piecem.. Z gory dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Manometr samochodowy może pokazywać zaniżone wartości z racji dużych dodatkowych objętości przed częścią pomiarową.A kontrolki oleju nie widziałeś ? Jesli przy dużej prędkości choć na chwilę spadło ciśnienie do zera to juz może byc po panewkach. Odkręci miskę i poszukaj złotych opiłków . Jesli ich nie ma to jest nadzieja , aczkolwiek koszt grzebania przy cylindrach i głowicy może być podobny do prostej wymiany pieca , zalezy za ile go trafisz. Wrzuć filmik z odpalania .Świece zagiął najprawdopodobniej odłamek pierscienia lub kawałek zaworu który przebił tłok na wylot Po kontakcie z tłokiem świeca nie miała by elektrody . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartron Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 (edytowane) Manometr samochodowy może pokazywać zaniżone wartości z racji dużych dodatkowych objętości przed częścią pomiarową.A kontrolki oleju nie widziałeś ? Jesli przy dużej prędkości choć na chwilę spadło ciśnienie do zera to juz może byc po panewkach. Odkręci miskę i poszukaj złotych opiłków . Jesli ich nie ma to jest nadzieja , aczkolwiek koszt grzebania przy cylindrach i głowicy może być podobny do prostej wymiany pieca , zalezy za ile go trafisz. Wrzuć filmik z odpalania . Świece zagiął najprawdopodobniej odłamek pierscienia lub kawałek zaworu który przebił tłok na wylot Po kontakcie z tłokiem świeca nie miała by elektrody . Dziekuje za szybka odpowiedz. Szczerze mowiac to ani przez ulamek sekundy nie widzialem zeby sie kontrolka zapalila ale moglem nie zauwazyc. Wlasnie mialem jeszcze edytowac post poniewaz zapomnialem dodac ze w swiecy znajdowaly sie jakies czastki metalu Edytowane 6 Lipca 2014 przez dartron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 To wrzuć film , rozumiem że olej uzupełniłeś ? Nie było kompletnie nic czy choć z litr się został ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartron Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 tak olej uzupelnilem jak tylko przyjechalem do mechanika szczerze mowiac to on tak calkiem suchy nie byl ale za duzo tez go tam nie bylo. Jak sie wkladalo bagnet to tak kropka sie ostala na nim a to daleko bylo do minimum. Tutaj filmiki: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 tak olej uzupelnilem jak tylko przyjechalem do mechanika szczerze mowiac to on tak calkiem suchy nie byl ale za duzo tez go tam nie bylo. Jak sie wkladalo bagnet to tak kropka sie ostala na nim a to daleko bylo do minimum. Tutaj filmiki: pozdrawiamPrawdopodobnie wygrałes karmnik dla ptaka , ale na wszekli zrzuć głowice - jednemu tez tak tłukło jak panewa a miał jakiś przedmiot wbity w głowice . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartron Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Prawdopodobnie wygrałes karmnik dla ptaka , ale na wszekli zrzuć głowice - jednemu tez tak tłukło jak panewa a miał jakiś przedmiot wbity w głowice . Wiem ze tam jeszcze byl napinacz do roboty np juz nawet nowa sprezyne kupilem ale nie mialem za bardzo czasu ale to on by chyba tak nie stukal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Z tymi silnikami jest taka kwestia że są bardzo tanie i podejrzewam że próby reanimacji będą kosztowały niewiele mniej niż drugi piec. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartron Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Z tymi silnikami jest taka kwestia że są bardzo tanie i podejrzewam że próby reanimacji będą kosztowały niewiele mniej niż drugi piec. nom i chyba juz tak zrobie teraz pytanie co myslicie o kupnie silnikow z alledrogo ? http://allegro.pl/honda-600-hornet-pc-35-03-06-silnik-24540-km-05r-i4370024351.html czy to jest kupowanie kota w worku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 No, taki za 2 tysie to chyba można brać w ciemno, pewnie ma jakąś gwarancję rozruchową. Ale wtedy wyjdzie sporo drożej niż naprawa (pod warunkiem że to nie panewka) :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Tak.Przed kupnem trzebaby sprawdzic cisnienie sprezania i oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartron Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Tak.Przed kupnem trzebaby sprawdzic cisnienie sprezania i oleju. No, taki za 2 tysie to chyba można brać w ciemno, pewnie ma jakąś gwarancję rozruchową. Ale wtedy wyjdzie sporo drożej niż naprawa (pod warunkiem że to nie panewka) :)aha spoko ale zeby to sprawdzic to musze sciagac gore prawda ? Tak.Przed kupnem trzebaby sprawdzic cisnienie sprezania i oleju.znowu moze glupie pytanie ale wole sie upewnic...masz na mysli stary silnik ? Takie abstrakcyjne jeszcze pytanie takich silnikow nie da sie sprawdzic na miejscu prawda ? trzeba je do ramy wlozyc i dopiero wtedy beda mogl to obczaic ? mam nadzieje ze nie mecze was za bardzo pytaniami :) i dziekuje za cierpliowsc i pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Najlepsze co możesz zrobić przed kupnem, to odkręcić miskę olejową. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Można zakręcić silnikiem wyjętym z ramy, tylko trzeba podpiąć akumulator. Plus do rozrusznika, minus do masy i powinien kręcić. Wtedy można zmierzyć ciśnienie. Ale wróćmy do starego silnika. Była zdjęta miska w poszukiwaniu opiłków? Może jest tylko głowica do wymiany i wtedy naprawa wyniesie dużo poniżej tysiąca. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Jak ma rozwalony 1 cylinder przez połamany pierścień to wszystkie do wymiany . A jak wszystkie to razem z nimi tłoki . Honowanie itp. Może sie tego troche uzbierać tym bardziej że autor sam tego nie robi i raczej nie będzie.Dartron zrzuć miskę i głowice , będzie więcej wiadomo . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.