Skocz do zawartości

Hornet 600 naprawa czy nowy silnik ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na poczatku przedstawie sytuacje, lecialem ostatnio swoim szerszeniem (Hornet 600 '03) okolo 200 km/h i przy wrzucaniu na wiekszy bieg (4 -> 5) motor zaczal kopcic i zaczal tracic moc, zjechalem na pobocze i bylo slychac jakby nie chodzil na wszystkie gary. Zabralem go do mechanika i okazalo sie ze nie bylo oleju w silniku oraz ze w 3 cylindrze swieca zostala zgieta, tutaj zdjecie:XCalpjZ.jpg

 

Sprawdzilismy rowniez kompresje, jak sie okazalo na poczatku na 3 nie bylo kompresji w ogole. Dopiero jak wstrzyknal olej do cylindra (poprzez wejscie od swiecy) zeby ja uszczelnic strzalka sie lekko poruszyla od zera ale to byly sprawy minimalne daleko mu bylo do pierwszej kreski na wyswietlaczu.
Sprawdzilismy 3 pozostale cylindry i sprawa tez nie wygladala za rozowo bo manometr wskazywal pomiedzy 5 a 6 barow. Od razu przyszlo mi do glowy ze silnik do wymiany...
Ale postanowilismy jeszcze wykonac pomiar w jego motorze (Hornet 600 2001) i pokazalo 6 barow wiec to chyba musiala byc winna urzadzenia (chyba ze oba motory sa tak zajechane).

Nastepnie postanowilismy go odpalic poniewaz chcialem zobaczyc jak kurzy. I moje osobiste uwaga ze troche kopci na niebiesko ale to jest dopiero zauwazalne jakies 1 - 2 metrow za motorem. Szerszen takze strzela z rury, jak sie nagrzal to nawet na niskich obrotach sporadycznie.

Teraz pytanie czy ktos sie moze kiedys spotkal z taka sytuacja ze swieca byla tak zgieta icon_question.gif
Co to moze znaczyc icon_question.gif Czy samo cisnienie mogl ja tak wygiac czy zrobil to tlok icon_question.gif

 

Czy zajechalem silnik jazda bez oleju ? Czy jest sens otwierac silnik czy moze juz sie rozgladac za nowym piecem..

 

Z gory dziekuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr samochodowy może pokazywać zaniżone wartości z racji dużych dodatkowych objętości przed częścią pomiarową.

A kontrolki oleju nie widziałeś ? Jesli przy dużej prędkości choć na chwilę spadło ciśnienie do zera to juz może byc po panewkach. Odkręci miskę i poszukaj złotych opiłków . Jesli ich nie ma to jest nadzieja , aczkolwiek koszt grzebania przy cylindrach i głowicy może być podobny do prostej wymiany pieca , zalezy za ile go trafisz.

Wrzuć filmik z odpalania .



Świece zagiął najprawdopodobniej odłamek pierscienia lub kawałek zaworu który przebił tłok na wylot



Po kontakcie z tłokiem świeca nie miała by elektrody .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr samochodowy może pokazywać zaniżone wartości z racji dużych dodatkowych objętości przed częścią pomiarową.

A kontrolki oleju nie widziałeś ? Jesli przy dużej prędkości choć na chwilę spadło ciśnienie do zera to juz może byc po panewkach. Odkręci miskę i poszukaj złotych opiłków . Jesli ich nie ma to jest nadzieja , aczkolwiek koszt grzebania przy cylindrach i głowicy może być podobny do prostej wymiany pieca , zalezy za ile go trafisz.

Wrzuć filmik z odpalania .

 

Świece zagiął najprawdopodobniej odłamek pierscienia lub kawałek zaworu który przebił tłok na wylot

 

Po kontakcie z tłokiem świeca nie miała by elektrody .

 

 

Dziekuje za szybka odpowiedz.

 

Szczerze mowiac to ani przez ulamek sekundy nie widzialem zeby sie kontrolka zapalila ale moglem nie zauwazyc.

 

Wlasnie mialem jeszcze edytowac post poniewaz zapomnialem dodac ze w swiecy znajdowaly sie jakies czastki metalu

Z8mWjzD.png

Edytowane przez dartron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak olej uzupelnilem jak tylko przyjechalem do mechanika szczerze mowiac to on tak calkiem suchy nie byl ale za duzo tez go tam nie bylo. Jak sie wkladalo bagnet to tak kropka sie ostala na nim a to daleko bylo do minimum.

 

Tutaj filmiki:

 

 

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak olej uzupelnilem jak tylko przyjechalem do mechanika szczerze mowiac to on tak calkiem suchy nie byl ale za duzo tez go tam nie bylo. Jak sie wkladalo bagnet to tak kropka sie ostala na nim a to daleko bylo do minimum.

 

Tutaj filmiki:

 

 

pozdrawiam

Prawdopodobnie wygrałes karmnik dla ptaka , ale na wszekli zrzuć głowice - jednemu tez tak tłukło jak panewa a miał jakiś przedmiot wbity w głowice .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wygrałes karmnik dla ptaka , ale na wszekli zrzuć głowice - jednemu tez tak tłukło jak panewa a miał jakiś przedmiot wbity w głowice .

 

Wiem ze tam jeszcze byl napinacz do roboty np juz nawet nowa sprezyne kupilem ale nie mialem za bardzo czasu ale to on by chyba tak nie stukal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi silnikami jest taka kwestia że są bardzo tanie i podejrzewam że próby reanimacji będą kosztowały niewiele mniej niż drugi piec.

 

nom i chyba juz tak zrobie teraz pytanie co myslicie o kupnie silnikow z alledrogo ?

 

http://allegro.pl/honda-600-hornet-pc-35-03-06-silnik-24540-km-05r-i4370024351.html

 

czy to jest kupowanie kota w worku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Przed kupnem trzebaby sprawdzic cisnienie sprezania i oleju.

 

 

No, taki za 2 tysie to chyba można brać w ciemno, pewnie ma jakąś gwarancję rozruchową. Ale wtedy wyjdzie sporo drożej niż naprawa (pod warunkiem że to nie panewka) :)

aha spoko ale zeby to sprawdzic to musze sciagac gore prawda ?

 

Tak.

Przed kupnem trzebaby sprawdzic cisnienie sprezania i oleju.

znowu moze glupie pytanie ale wole sie upewnic...

masz na mysli stary silnik ?

 

Takie abstrakcyjne jeszcze pytanie takich silnikow nie da sie sprawdzic na miejscu prawda ? trzeba je do ramy wlozyc i dopiero wtedy beda mogl to obczaic ?

 

mam nadzieje ze nie mecze was za bardzo pytaniami :) i dziekuje za cierpliowsc i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze co możesz zrobić przed kupnem, to odkręcić miskę olejową.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zakręcić silnikiem wyjętym z ramy, tylko trzeba podpiąć akumulator. Plus do rozrusznika, minus do masy i powinien kręcić. Wtedy można zmierzyć ciśnienie.

 

Ale wróćmy do starego silnika. Była zdjęta miska w poszukiwaniu opiłków? Może jest tylko głowica do wymiany i wtedy naprawa wyniesie dużo poniżej tysiąca.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma rozwalony 1 cylinder przez połamany pierścień to wszystkie do wymiany . A jak wszystkie to razem z nimi tłoki . Honowanie itp. Może sie tego troche uzbierać tym bardziej że autor sam tego nie robi i raczej nie będzie.

Dartron zrzuć miskę i głowice , będzie więcej wiadomo .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...