Pompka Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Oczywiscie po za jednym waznym faktem... rodzaj jazdy vs. dystans vs. temperatura powietrza vs. ilość oleju w zbiorniku Chyba nie chcesz nam powiedzieć, że spuszczasz/dolewasz olej w zależności od planowanej trasy i pogody? :blink: Oczywiście jak olej na minimum a planujemy długi wyjazd to należy uzupełnić ale normalnie wystarczy że jest między min a max. Ważniejsze chyba żeby zachować właściwe interwały między wymianami (kolejny topic można o tym zrobić :biggrin: ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Nie, tak nie szaleje. :)Na dłuzszy wyjazd - wiadomo... tak jak piszesz...Czasem da sie to uwzglednic... na przykład nie dolewając gdy chłodno, tylko później.Np. Soft jest na poziom oleju baaardzo elastyczny... Edytowane 30 Września 2015 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek59 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Zadzwoniłem do drugiego servisu, w sprawie pomiaru oleju, poproszono mnie o vin (mam 1HD1FYW196Y653243), pomiar oleju w pionie.Ja już teraz zgłupiałem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Mozesz zapodac fotke bagnetu? Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek59 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Edytowane 4 Października 2015 przez mirek59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 To jak jest z innymi modelami i rocznikami. U mnie (softail 2006, 88 ) w manualu (2005) jest ze motocykl w pozycji pionowej, natomiast na bagnecie jest informacja ze moto ma byc na nozce ? Zatem słuchamy bagnetu.Podobnie w tym przypadku - tez słuchamy bagnetu. Skoro nie jest napisane "jiffry stand" to w pionie... P.S.Zakładamy że bagnet jest oryginalny... :biggrin: W sofcie 2006 na bagnecie sa oba sposoby i mozna sobie wybrac.Generalnie pomiar poziomu oleju na stopce jest o kant dupy potłuc w modelu Soft - bo znając ilosci możliwych modyfikacji to po zmianie zawiechy położenie motocykla na stopce bocznej napewno sie zmieni. Odnosnie Touringów - pomiar poziomu w touringu odbywa sie blisko osi zbiornika zatem różnica w pomiarze wynosi około 1- 1,5 cm. Chyba nie jest to aż tak drastyczną róznica - bo w sofcie pomiar odbywa sie z boku i tam róznica poziomu dochodzi do 4 -5 cm... z tego co pamietam. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eber unter Rummelsberg Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Witam Brać Motocyklową! Wtedy, kiedy nie mogę pojeździć to sobie przynajmniej poczytam to forum. A piszecie tu ciekawe rzeczy. Nie miałem pojęcia, że w różnych modelach różnie można/trzeba sprawdzać poziom oleju. No to coś dodam ze swoich doświadczeń (jeśli tak to można nazwać). Może komuś się do czego przyda? Niedawno zaczęły się pojawiać plamy oleju pod moim moto i od razu sprawdziłem poziom wszystkich olejów ale wszystko wyglądało ok. Motocykl to Softail Standard FXST z 2002r. z silnikiem TC88 na gaźniku. Niestety plamy zaczęły się robić coraz większe. Wczoraj postanowiłem (w końcu) sprawdzić co tam "słychać" w skrzyni. Jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że na korku spustowym w ogóle nie widać tego grzybka-magnesiku bo cały jest pokryty metalowymi wiórami. A olej...? Nie wiem czy pamiętacie taką farbę do malowania na srebrno - Srebrol się chyba nazywała. No to właśnie tak mniej więcej wyglądał ten olej. Przyczyną była zbyt mała ilość oleju w skrzyni :huh: Po spuszczeniu okazało się że było go... ok. 400 ml !!! W serwisówce jest jak byk: 591-709 ml. Każdy pomyśli - wyciekł. Może trochę tak, ale jak wziąłem jeszcze raz serwisówkę w łapę to szybko okazało się że najprawdopodobniej tyle wlałem :blush: A wszystko przez to, że źle sprawdzałem poziom oleju w skrzyni.Zgodnie z serwisówką rozgrzałem moto potem poczekałem aż olej "się uspokoi" postawiłem do pionu, wykręciłem korek z bagnetem, przetarłem, wkręciłem z powrotem, wykręciłem i... poziom OK - między kreskami na bagnecie. A w serwisówce jest WYRAŹNIE: "Wipe the dipstick and reinsert it into the clutch release cover housing. Do not screw the cap/dipstick into place. Rest it on the housing top thread, then withdraw it". A więc wykręcamy korek z bagnetem, przecieramy i wkładamy z powrotem. NIE WKRĘCAMY! Wyciągamy i odczytujemy poziom na bagnecie... Dzięki temu, że za każdym razem wkręcałem ten korek z powrotem bagnet był niecały cm niżej niż powinien i wydawało mi się że poziom jest właściwy. A tu dupa!Tak to jest jak się nie czyta dokładnie. :icon_rolleyes: Bo to oczywiście trzeba było szybko... po łebkach... bo jeździć się chce. Teraz mam nauczkę. Olej w skrzyni zmieniłem jakieś 4 lata temu. RevTech 80W90.Co pewien czas sprawdzałem jego poziom, tylko że źle to robiłem. :banghead: To teraz mam... Coś szumi w nim niemiłosiernie. Mogą to być łożyska, ślizgi napinaczy łańcuchów... może być wszystko! Trzeba teraz wszystko sprawdzić. Tzn. sprawdzić to trzeba było od razu. No tak... tylko, że szumiało w nim zawsze tzn. od kiedy go mam (ok. 5-6 lat). Myślałem że ten typ tak ma. Tak to jest jak nie ma się żadnego znajomego jeżdżącego HD i nie ma możliwości porównania.Co prawda w ciągu tych 4 lat zrobiłem nim niewiele - ok. 20 kkm (nie podaję w milach bo budzik mam w km a nie chce mi się przeliczać :laugh: ). Tyle co nic. Ale jak sobie przypomnę... Transalpina, Transfogaraska, jazdy po 500-600 km dziennie w upale 30-40 oC... co tam się działo w tej skrzyni! :eek: Ufff! Sorry za przydługi text... ale mam już swój pierwszy post na forum! :biggrin:Pozdrawiam wszystkich! Cytuj "Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1340 Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Instrukcja ( ta po polsku) mówi, ze wymiana olei ( silnik, skrzynia, sprzęgło ) co 8 tyś km. ( i chyba co 2 lata max)Skrzynia 5 bieg to mocna skrzynia, nawet jak brakło jej 10-20% poziomu to może nic się nie stało. Kup w końcu porządny olej, zmień, zrób 100 km, zmień jeszcze raz i jeździj, ale obserwuj, zlokalizuj i usuń wyciekAha, szumią raczej łańcuchy wałków , a nie skrzynia ;-)pzdr Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Motocykl po takiej akcji w zasadzie mozesz wywalic na zlom, a ty w ramach pokuty idz ze 3 razy do kosciola i posluchaj tego belkotu z mownicy :)Amerykanska instrukcja mowi silnik co 5000 tys mil sprzeglo skrzynia co 10000 tys mil, dla tych co nie maja co z kasa robic wymiana wszystkiego co 1000 lub co sezon, a jak, niech biznes naftowy sie toczy. To ze znalazles opilki metalu to b dobry znak, ulozylo sie wszystko, dotarlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eber unter Rummelsberg Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Dzięki Panowie za słowa otuchy. Olej już zmieniłem. Pojeżdżę na nim do końca sezonu - niech wypłucze ładnie skrzynię, a na zimę wleję nowy - jakiś porządniejszy (to w ramach pokuty :rolleyes: ).A jak znajdę co szumi, to na pewno napiszę. Cytuj "Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumus91 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Witam. Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak mierzymy poziom oleju w dyna low rider 1998 evo ? Bagmet mam taki jak na zdjęciu kolegi Mirka. Olej mam na takim poziomie ze w zasadzie czy zimny czy ciepły, czy na stopce czy w pionie mieści się w skali min-max. Niemam niestety serwisowki, a kilka dni juz szukam na forach u nas i usa ale nie znalazłem informacji dotyczącej akurat tego modelu i silnika, a z tego co zauważyłem to co kolejny motocykl to inna zasada :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiSek Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Fajnie że temat odświeżony otóż:Mój pierwszy Harley cały czas mnie zadziwia i wywraca wszystko co nauczyłem się przez lata u Japońców :)XLH 1200 '94 otwieram korek tego zbiorniczka na olej i nie mam bagnetu tylko otchłań. Dowiedziałem się że:- Zaglądnąłeś do środka?- No- Jest olej?- No nawet sporo- To jest dobrze!- Aha... Pytanie czy tak ma być ? teoretycznie wszystkie filmy na YT jak zmienić olej w Sportsterze wykazują że oni też nie mają bagnetu ale chyba jest jakiś patent żeby to sprawdzić czy wg. instruktarzu powyżej ? olej ma tam po prostu być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekmw Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Kolego sprawdzasz na kosie. Witam. Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak mierzymy poziom oleju w dyna low rider 1998 evo ? Bagmet mam taki jak na zdjęciu kolegi Mirka. Olej mam na takim poziomie ze w zasadzie czy zimny czy ciepły, czy na stopce czy w pionie mieści się w skali min-max. Niemam niestety serwisowki, a kilka dni juz szukam na forach u nas i usa ale nie znalazłem informacji dotyczącej akurat tego modelu i silnika, a z tego co zauważyłem to co kolejny motocykl to inna zasada :/Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Sprawdzasz na kosie.Witam. Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak mierzymy poziom oleju w dyna low rider 1998 evo ? Bagmet mam taki jak na zdjęciu kolegi Mirka. Olej mam na takim poziomie ze w zasadzie czy zimny czy ciepły, czy na stopce czy w pionie mieści się w skali min-max. Niemam niestety serwisowki, a kilka dni juz szukam na forach u nas i usa ale nie znalazłem informacji dotyczącej akurat tego modelu i silnika, a z tego co zauważyłem to co kolejny motocykl to inna zasada :/Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondzio1 Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Witam Electra 2005r - jak mierzyć poziom oleju? Na kosie czy w pionie? Na zimnym czy rozgrzanym silniku ( po jakim czasie dokonać pomiaru). Dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 29 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 (edytowane) Olej sprawdzamy na ciepłym silniku. Sposób pomiaru powinien byc napisany na bagnecie (przy pomiarze na bocznej). Ja stawiam, ze pomiar w pionie w tym roczniku. P.S. W tej kwestii, na przestrzeni kilku lat, byly zmiany, wiec aby sie upewnic najlepiej zajrzec w serwisowke. Edytowane 29 Lipca 2019 przez Natalia Cattiva Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.