Skocz do zawartości

Quick shifter w gaźnikowcu - czy mozliwe?


emzeta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, czy możliwym jest zamontowanie quickshiftera do motocykla zasilanego gaznikami?

Np. Cbr f2/f3

 

Czy taki quickshiter może wykonać początkujący elektronik mechanik ?

Czy działanie quickshiftera powinno polegać na całkowitym odcieciu zapłonu czy tylko przesunięciu kąta zapłonu?

Bo o chwilowym odcieciu paliwa chyba nie ma opcji w gaznikowcu, w wytryskowcu pewnie to też nie wiele da.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po prostu trzeba wpiąć w obwód czerwonego przycisku na prawej manetce - tzw. Kill switch przekaznik który w stanie spoczynku będzie zwarty, a gdy poda się napięcie na cewke przekaznika, to ten otworzy obwód czyli odetnie zaplon.

 

Pozostaje kwestia tego w jaki sposób będzie sterowany przekaznik odcięcia zapłonu, i jakiej długości powinno być odcięcie zapłonu, tak aby wrzucić wyższy bieg oraz nie tracić za dużo czasu.

Chyba nie ma co ingerować w ECU - moduł zaplonowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja się aż tak na tym nie znam żeby odpowiedzieć na te pytania. Wydaje mi się że zapłon odcina się na kilkanaście (kilkadziesiąt?) milisekund, a w bardziej zaawansowanych QS ten czas jest różny w zależności od biegu, więc tam już chyba jest ingerencja w moduł?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to sterowanie cewkami, a nie czerwony guzior. Poza tym odcięcie powinno być tranzystorowe, co daje ci pełną swobodę programowania a nie przekaźnikowe, gdzie masz bezwładność samo mechanizmu. Przy torowych katach i wachlowaniu biegami jest to odczuwalne a praktycznie niesterowalne.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podejrzewam że na etapie gaźnikowca quickshifter może być niepotrzebny. Chyba że jesteś takim jeźdźcem że te milisekundy robią różnicę, ale wtedy nie zadawałbyś takich pytań, tylko twój sponsor by ci kupił lepsze moto. Chyba że chodzi o hobbystyczne grzebanie, pt. "czy jestem w samie zrobić sam"....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kolego Buber, bardziej jest to pytanie czysto teroretyczne, dla pasjii :)

Tylko potrzebuje informacje na jakiej zasadzie działa typowy torowy quickshiifter.

 

Macie jakiś pomysł jak wykonać element który będzie montowany przy dźwigni zmiany biegów?

Coś co przy nacisku dźwigni będzie zwieralo obwód tak aby przekazać sygnał do elektroniki która odlaczy zaplon na ułamek sekundy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kolego Buber, bardziej jest to pytanie czysto teroretyczne, dla pasjii :)

Tylko potrzebuje informacje na jakiej zasadzie działa typowy torowy quickshiifter.

 

Macie jakiś pomysł jak wykonać element który będzie montowany przy dźwigni zmiany biegów?

Coś co przy nacisku dźwigni będzie zwieralo obwód tak aby przekazać sygnał do elektroniki która odlaczy zaplon na ułamek sekundy

 

Pewnie jakiś przemysłowy wyłącznik krańcowy dałby radę.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dałby radę, ale musiałby być podłączony do jakiejś elektroniki która realizowała by ten "ułamek sekundy" no jak np. puścisz zasilanie cewek przez taki wyłącznik to i na sekundę rozłączy ;) a to chyba nie o to chodzi....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie że przez odcięcię. Do odcinki w gaźnikowcach używa się tzw Killboxów. Jego podłaczenie jest banalnie proste, a działanie polega na chwilowym zakłóceniu sygnału idącego do cewki. Stare KZty i GSy które ścigają się w stanach na 1/4 wystawiają killboxowi 5tkę. Nowy kosztuje ok 150$. Czas odcięcia waha się w przedziale 0,05- 0,1s.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze cos takiego jak programowalny SHIFTLIGHT, kiedys montowalem go w sc33.

Dzialanie polega na zapaleniu diody, po przekroczeniu zaprogramowanej wczesniej ilosci obrotow silnika.

Ogolnie ciekawy bajer, mozna tez wpiac wyswietlacz lcd 16x2, ktory pokazuje ilosc obrotow (cyfrowo oczywiscie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...