Skocz do zawartości

Nowe amorki SAHS - sprawnosc ponizej 30%


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

ojciec zamontowal z tylu w bmw 5 e39 , nowe amorki gazowe sachs - montowal je sam w garazu na kanale i sprawnosc owych wynosi ponizej 30%....WTF ? ponoc musza sie rozruszac ? i nalezy pomiar dokonac po min 100 km jazdy - ktos sie spotkal z takim czyms ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stacji sprawdzą tylko sprawność całego zawieszenia a nie amorków

kiedyś na całkowicie wylanych amorach które działały bez żadnego oporu pokazało 72%, po założeniu nowych(generalnie wszystko wymienione co się dało) skoczyło aż do 74%, cztery litery mówiły co innego

od tego momentu traktuje ten test jako marnowanie czasu na ścieżce

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stacji sprawdzą tylko sprawność całego zawieszenia a nie amorków

kiedyś na całkowicie wylanych amorach które działały bez żadnego oporu pokazało 72%, po założeniu nowych(generalnie wszystko wymienione co się dało) skoczyło aż do 74%, cztery litery mówiły co innego

od tego momentu traktuje ten test jako marnowanie czasu na ścieżce

Bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd to prawda, sprawdzana jest ogólna sprawność zawieszenia. Luzy na tulejach wahaczy, mocowaniach amortyzatorów mogą bardzo zaniżyć procentowy wynik badania na stanowisku diagnostycznym. Amortyzatory się nie rozruszają po 100 czy 1000km. Mogą się zmienić nieznacznie ich parametry takie jak wartość tarcia czy siła od gazu, być może minimalnie charakterystyka, ale tylko na gorsze! Po jakimś tam przebiegu na samochodzie mogą się jedynie dopasować, ustalić tuleje mocujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś na wylanych, stukających amorkach pokazało, że są sprawne. Więc tą ścieżkę to o kant dupy...... Najlepiej samemu sprawdzić dociskając zawieszenie, jeśli powróci na swoje miejsce bez bujania to znaczy, że amory są jeszcze ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem na ten temat z zaprzyjażnionym diagnostą, u którego robimy od lat przeglądy aut swoich i klientów oraz korzystamy czasami ze ścieżki diagnostycznej. Nie ma takiej możliwości, żeby pusty amor pokazał 70% sprawności. Jeżeli oczywiście tester jest sprawny. A ja nie mam powodu nie wierzyć komuś, kto ma od wielu lat uprawnienia i przerzucił zawodowo stosy aut na przeglądach technicznych, żeby dopuścić je do ruchu.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem na ten temat z zaprzyjażnionym diagnostą, u którego robimy od lat przeglądy aut swoich i klientów oraz korzystamy czasami ze ścieżki diagnostycznej. Nie ma takiej możliwości, żeby pusty amor pokazał 70% sprawności. Jeżeli oczywiście tester jest sprawny. A ja nie mam powodu nie wierzyć komuś, kto ma od wielu lat uprawnienia i przerzucił zawodowo stosy aut na przeglądach technicznych, żeby dopuścić je do ruchu.

 

Co to jest "pusty" amor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wykres charakterystyki mówi więcej o stanie amortyzatora niż wartości tłumienia(chyba żeby mieć wartości tłumienia przy różnych prędkościach pracy, to można narysować wykres :biggrin: ). Same wartości mogą nam powiedzieć o przeciekach wewnętrznych na styku cylinder-tłok, ale tylko jeśli można je porównać z wartościami nowego amortyzatora tego samego producenta. Na wykresie można zobaczyć np. "lagi" które mogą oznaczać zbyt duży ubytek oleju. Z tym, że takie rzeczy widać gołym okiem. Obecność gazu w amortyzatorach gazowo olejowych też można wykryć oranoleptycznie przez wciśnięcie tłoczyska. Gaz powinien je wypychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszyna wzorcuje tzn. rysuje linie nadawanych drgań oraz nakrywa na to wykres odczytu. Wiec nawet złe ciśnienie w oponie jest w stanie to zaburzyć. To jest analiza wskaźnikowa. Wiec 100% dostaniesz na sztywnym pręcie akcja=reakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszyna wzorcuje tzn. rysuje linie nadawanych drgań oraz nakrywa na to wykres odczytu. Wiec nawet złe ciśnienie w oponie jest w stanie to zaburzyć. To jest analiza wskaźnikowa. Wiec 100% dostaniesz na sztywnym pręcie akcja=reakcja.

Wydaje mi się, że nie masz racji co do zasady pracy stanowiska diagnostycznego:

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/767/nadal-o-amortyzatorach.html

 

 

chyba, że istnieją różne rodzaje stanowisk do badania sprawności zawieszenia.

 

pożądany jest jak najlepszy/w jak największym zakresie częstotliwości drgań styk opony z podłożem. Na sztywnej rurze napewno się to nie uda ;)

Edytowane przez kamikazemario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie stale naciskał na płyte, bo w pewnym momencie wpadnie w rezonans inny niż sama płyta(choćby ze względu na masę) i zacznie się od niej odrywać, "podskakiwać". Amortyzator działa nie tylko na ściskanie, ale i na rozciąganie. Gdy podnosisz samochód podnośnikiem przez pewien czas koła pozostają w kontakcie z podłożem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przerabiam lekcję z amortyzatorami, no moze nie w sportowym moto ale podejżewam że zasada jest jednakowa. Po rozhuśtaniu dupy w mojej shadole podczas wyprzedzania w zakręcie stwierdziłem że to nie miekkie amortyzatory tylko zepsute dziadostwo. Po rozebraniu gaz odbija powodująć wysunięcie ale ni ....uja nic nie tłumią. Załatwiłem tanie amorki z innego moto, po rozebraniu stwierdziłem.... tak to jest to. Poskręcałem do kupy iiii całkiem inna jazda. Amortyzatory tłumią tylko przy rozciąganiu inaczej cierpiało by zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...