Skocz do zawartości

Motocykl dla początkującego a blokada prędkości


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie chciałbym pozdrowić wszystkich forumowiczów. Od dwóch lat zbieram się do zakupu motoru dla początkującego, niedoświadczonego jeźdźcy. W tym roku w wieku 29 postanowiłem wybrać się w końcu na prawo jazdy. Szukam oczywiście sprzętu typowo szosowo-turystycznego w cenie do 18tys. Poczytałem sporo tematów na temat tego jaki sprzęt należy zakupić na samym początku. Może to głupio zabrzmi ale polecane motory nie leża mi na "oku" ;) Nie będę ukrywał, że motorek, który najbardziej mi przypasował pod względem designu i tego jak się na nim siedzi to Kawasaki z750 ale zdaje sobie sprawę, że jest to 120KM, z którymi mogę sobie nie poradzić. Zastanawiałem się jeszcze nad Hondą Hornet 600 oraz Kawasaki ER6N, które jeśli weźmiemy pod uwagę moc motoru będą zapewne w zupełności wystarczające. Jednak mam do Was pytanie w sprawie tej z-etki 750. Czy istnieje możliwość aby komputerowo ograniczyć prędkość w takim motorze ? Jeśli jest taka możliwość to czy Waszym zdaniem jest to odpowiedni wybór na początek aby zakupić taki sprzęt z uwzględnieniem ograniczenia prędkości :icon_question: Z góry Wielkie Dzięki za pomoc i wszelakie informacje.

Pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie popularne jest blokowanie pod A2, jest to mechaniczna blokada mocy motocykla, którą będziesz mógł bez problemu zdjąć. Najlepiej przedzwonić do serwisów w Twojej okolicy i dopytać się jak to wygląda - jeśli nie potrzebujesz papierów (do przerejestrowania pod A2) to pewnie zrobią to dużo taniej, niż blokada - u mnie liczą sobie za nią 800zł - wraz z opinią diagnosty i hamownią.

 

 

Przy okazji polecam udać się na jazdy doszkalające, gdzie możesz nauczyć się wielu elementów techniki jazdy, których na kursie nie sposób jest przerobić, a mogą uratować Ci kiedyś życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sad3k - problemem dla początkującego nie jest wyłącznie moc motocykla. Wpływ na łatwość prowadzenia (a tym samym bezpieczeństwo) ma wiele aspektów jak chociażby: geometria ramy i zawieszeń, sposób działania hamulców, czy nawet szerokość opon...

Z tego co wymieniłeś polecałbym Kawę ER-6, ewentualnie XJ 600 Diversion, które pozwolą na owocną naukę jazdy a nie ciągłą walkę o przetrwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramzes1

Przedzwonie do salonu/serwisu i zobaczę co powiedzą. Jeśli chodzi o kurs doszkalający to myśle, że będzie to dobry pomysł :-)

Tadeo

Orientujesz się może jak mają się gabaryty i geometria Kawasaki er6 do 750 ? Nie siedziałem na er6 ale wydaje się jakby postura ciała była bardziej pochylona podczas jazdy...albo to tylko moje wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sad3k - wirtualnie do każdego praktycznie sprzęta możesz się przymierzyć tutaj: http://cycle-ergo.com/ podając swój wzrost i kilka danych.

Natomiast osobiście nie jestem przekonany o słuszności dławienia sprzęta aż do warunków stawianych na kategorię A2. Będzie to przegięcie w drugą stronę w moim odczuciu. Tak jak rzucił Tadeo - poszukaj jakiegoś rozsądnego osiołka na początek, poza wymienionymi przez niego jest jeszcze sporo innych sprzętów, np. Honda CBF, Suzuki Bandit,albo skoro widzą Ci się golasy to może BMW F800R, np. takie: http://otomoto.pl/bmw-f-f800r-M4005218.html

 

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit jest ciężki i wbrew pozorom wcale nie taki łatwy w prowadzeniu, a Z750 w porónaniu do niego prowadzi się jak rower. 120KM to ogień dla początkującego i dobrze, że sobie z tego zdajesz sprawę. Pozycja na ER6 jest bardzo podobna do Z750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sad3k

 

Osobiscie polecil bym Ci Yamaha'e XJ6 z ABS'em Non plus Ultra dla poczatkujecego i nietylko.

 

Jak juz wspomniano, dlawienie - zestawy sa mechaniczne, w kazdym momencie mozna z powrotem oddlawic i ma sie pelna moc.

 

Zdlawienie jest dla poczatkujacego naprawde dobra opcja. Niema ono zadnego negatywnego wplywu na silnik, przyspieszenie jest w normalnych warunkach takie same ( nie mylic z nax przyspieszeniem ) Juz zdlawionym do jedynie 25 kW motrocyklem zostawiasz na starcie z pod swiatel wszastkie auta z tylu, jedynie co odbija sie na dlawieniu to V-max. W przypadku 25 kW konczy sie przy ca. 130 km/h. W przypadku 35 kW jest ona znacznie wyzsza. Kolega mowil ze nasza szkolenaBMW 800R jedzie z licznikowa predkoscia ponad 180 km/h co w zupelnosci wystarcza swiezalowi.

 

Hornet moim zdaniem jest z podanych przez Ciebie motocykli najlepszym ale i najbardziej wymagajacym i najbardziej ostrym ktorego bym Ci nie polecal jako sprzetu na rozpoczecie kariery.

 

ER6 bym sobie podarowal, bo tylko Gladius w tem segmencie bedzie gorszy.

 

Nie wiem czy za ta cene dostaniesz BMW 800 - tke notabene swietne wlasciwosci jezdne.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Może i faktycznie dławienie motoru do A2 to jest jazda w drugą stronę ale coś mi się wydaje, że dla mnie jako początkującej osoby będzie to najlepszym rozwiązaniem (myślę, że nawet bedę czuł sie pewniej :-) )

Jeśli chodzi o wybór sprzętu to wielki mętlik w głowie...tego też się spodziewałem. Ta Yamaha XJ6 też niczego sobie jeśli chodzi o desgine choć wydaje mi się większa w porównaniu z z750 (ale porównuje oczywiście na podstawie zdjęć). Jak bedę w domu to poczytam trochę o specyfikacji tej yamahy oraz bmw. Zobacze jak one mają się gabarytowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal sie gabarytami.

 

Na ebay'u mozna w razie draki wylicytowac do jednego i drugiego obnizone siedzenia jakich uzywamy na codzien w szkolach nauki jazdy.

 

Bmw m lepsze hamulce i lepsze zawieszenie od XJ6

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowno jak na BMW tak i na XJ6 nie bedziesz mial jakichkolwiek problemow z ergonomia

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdławioną Z'tą też byś sobie poradził, ale jest jest cięższa niż przeciętny naked 600cc. Zastanawia mnie czemu nie wziąłeś pod uwagę FZ6 lub GSR600? Oba są lekkie w prowadzeniu oraz przewidywalne, używanych sztuk jest od cholery, a i cena przystępna. (Zawsze zostaje parę groszy na doinwestowanie lub ew. koszta z tytułu "pierwsze koty za płoty" ;)) Minusem jest, moim zdaniem, dość miękkie zawieszenie.

Edytowane przez VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...