vmax Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jak nie zapomnę to jutro nagram i zobacze przy jakich obrotach odcina ale wydaje mi się,że na początku czerwonego pola. Jak białe to za mało paliwa. Sprawdź też luz zaworowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jak nie zapomnę to jutro nagram i zobacze przy jakich obrotach odcina ale wydaje mi się,że na początku czerwonego pola. Jak białe to za mało paliwa. Sprawdź też luz zaworowy.Jak już pisałem robić z motocyklem będe dopiero w niedziele - niestety wiąże sie to z rozmontowianiem połowy pojazdu a więc potrzebuje czasu hahaha xD No mi przy 13 k RPM wskazówka tak powoli podskakuje ze ledwo ledwo czasem dochodzi do 14k ale nie słychać odcięcia :) więc nie wiem - bardzo był bym Ci wdzięczny kolego i czekam na filmik :) LWG! :)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Na Twoim miejscu sprawdziłbym pierw zawory bo mniej z tym roboty. Spoko :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jak już pisałem robić z motocyklem będe dopiero w niedziele - niestety wiąże sie to z rozmontowianiem połowy pojazdu a więc potrzebuje czasu hahaha xD No mi przy 13 k RPM wskazówka tak powoli podskakuje ze ledwo ledwo czasem dochodzi do 14k ale nie słychać odcięcia :) więc nie wiem - bardzo był bym Ci wdzięczny kolego i czekam na filmik :) LWG! :)Pozdrawiam podobają mi się bardzo takie tekstyTeraz poczekamy na pytanie - co tak stuka w silniku ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) podobają mi się bardzo takie tekstyTeraz poczekamy na pytanie - co tak stuka w silniku ?Myśle że to nie powinno zaszkodzić bardzo silnikowi zakładając że fabrycznie obrotomierz jest tak wyskalowany że 14k RPM to dopiero początek czerwonego pola więc teoretycznie to powinien być zakres który silnik przez te 3-4s wytrzyma bez jakichś specjalnych uszczerbków na zdrowiu ? Tak przynajmniej sądziłem robiąc tą przegazówkę :) W każdym bądź razie powyżej 10k widać że coś jest nie halo w silniku (czytając instrukcje do Ninja 250 z tym właśnie silnikiem - 10k to dolny zakres w jakim należy utrzymywać silnik przy "agresywnym przyśpieszaniu" :) Jestem w błędzie? :) Pozdrawiam :) Na Twoim miejscu sprawdziłbym pierw zawory bo mniej z tym roboty. Spoko :) Pozdrawiam No tak czy siak chłodnica i i elektryka do rozpięcia :) Ale dzięki za radę - skorzystam skoro tak radzisz :) Z tego co widzę nieźle się znasz na EL250 i jego budowie :) Ja nie dawno ten sprzęt nabyłem i nie miałem okazji dużo w nim dłubać :) Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez zombi300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 WItam po przerwie!Chciałbym (dla czytających) przedstawić przyczyny problemu oraz zapytać was koledy o kolejną poradę :).Przyczyną moich problemów - jest brak kompresji w lewym garku - (6 atmosfer? :O) - na prawym jest 12 :). WIęc ściągnąłem osłonkę od zaworów i chciałem je wyregulować - niestety - są juz maksymalnie cofnięte i nie można ustawić luzów zaworowych. Po małej korekcie (jaką udało mi się wykonać ponownie wykonałem pomiar spodziewając się troszeczkę lepszych wyników - jendak wyniki nie poprawiły się w ogóle :O Pomyślałem za tym o pekniętym pierścieniu - znajomy motocyklista polecił mi wlać 1cm3 oleju do cylindra, powoli rozprowadzić i jeżeli wynik sie poprawi to będzie oznaczać pęknięty pierścień - i tu już niestety bez zaskoczenia - po wlaniu palu kropel oleju kompresja skoczyła do 14Atmosfer :), Jednym słowem kupiłem uszkodzony motocykl który był naprawiony na :JUZ:. Możecie mi powiedzieć co się baredziej opłaca? kupić głowice czy powymieniać zawory (na takie z troszeczkę większymy grzybkiem * co zapewniło by szczelność ) czy jednak szukać głowicy? Jeżeli tak to gdzie? ::O Kolejne pytanie dotyczy ściagnięća cylindrów - czy jestem w stanie zrobić to poprawnie bez specjalistycznych narzędzi? Możecie mi coś poradzić? Pozdrawiam zombi300 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Nie robi się tylko jednego cylindra, jak robić to albo wszystkie albo nic. Co do demontażu warto zaopatrzyć się w serwisówkę i robić po kolei. A dla nas foto relacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 WItam po przerwie!Chciałbym (dla czytających) przedstawić przyczyny problemu oraz zapytać was koledy o kolejną poradę :).Przyczyną moich problemów - jest brak kompresji w lewym garku - (6 atmosfer? :O) - na prawym jest 12 :). WIęc ściągnąłem osłonkę od zaworów i chciałem je wyregulować - niestety - są juz maksymalnie cofnięte i nie można ustawić luzów zaworowych. Po małej korekcie (jaką udało mi się wykonać ponownie wykonałem pomiar spodziewając się troszeczkę lepszych wyników - jendak wyniki nie poprawiły się w ogóle :O Pomyślałem za tym o pekniętym pierścieniu - znajomy motocyklista polecił mi wlać 1cm3 oleju do cylindra, powoli rozprowadzić i jeżeli wynik sie poprawi to będzie oznaczać pęknięty pierścień - i tu już niestety bez zaskoczenia - po wlaniu palu kropel oleju kompresja skoczyła do 14Atmosfer :), Jednym słowem kupiłem uszkodzony motocykl który był naprawiony na :JUZ:. Możecie mi powiedzieć co się baredziej opłaca? kupić głowice czy powymieniać zawory (na takie z troszeczkę większymy grzybkiem * co zapewniło by szczelność ) czy jednak szukać głowicy? Jeżeli tak to gdzie? ::O Kolejne pytanie dotyczy ściagnięća cylindrów - czy jestem w stanie zrobić to poprawnie bez specjalistycznych narzędzi? Możecie mi coś poradzić? Pozdrawiam zombi300 :)Latając z niedziałającym garnkiem i połamanym pierścieniem mogłeś dobić gładź cylindra . Zrzut głowicy i cylindrów i oceniamy.Co do głowicy jeśli masz maksymalnie wykorzystaną regulację luzu to głowica na śmietnik - siadły gniazda i nic z tego nie będzie . Szukasz drugiej z klawiaturą tak żeby był jescze spory zapas . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Ja tak samo. Robisz porządnie albo wcale. Sprzedawca już Ci pokazał jak ten silnik znosi naprawę na chwilę.Musisz zrzucić całą górę ale zanim to zrobisz sprawdź grubość płytki zaworowej na zaworach które wpadły. Kawasaki przewiduje najcieńszą płytkę 2.50 więc jak masz okolice 2.75 to jeszcze można ratować głowicę. Tak przy okazji. Takiej głowicy nie naprawia się większymi zaworami.Blok cylindrów też powinieneś zrobić razem ale pytanie numer 1 czy tłoki się jeszcze nadają na nowe pierścienie (trzeba mierzyć), 2 nominał czy nadwymiar i 3 czy Cię stać, bo to nie jest tania impreza. Jak teraz przyoszczędzisz to potem i tak będzie lipa a nie jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Latając z niedziałającym garnkiem i połamanym pierścieniem mogłeś dobić gładź cylindra . Zrzut głowicy i cylindrów i oceniamy.Co do głowicy jeśli masz maksymalnie wykorzystaną regulację luzu to głowica na śmietnik - siadły gniazda i nic z tego nie będzie . Szukasz drugiej z klawiaturą tak żeby był jescze spory zapas . Tak też myślę zrobić ale zastanawiam sie czy kupić nówkę od Kawasaki czy jakąś używkę? Opłaca sie inwestować w taki silnik w ogóle?Nie robi się tylko jednego cylindra, jak robić to albo wszystkie albo nic. Co do demontażu warto zaopatrzyć się w serwisówkę i robić po kolei. A dla nas foto relacja. Wieem że nie robi się jednego :) W planach mam wymianę głowicy oraz pierścieni na obydwóch cylindrach - lub jak mi pewien doświadczony motocyklista powiedział moge spróbować szukać zaworów z nieco większym grzybkiem i wymienić - ale to rozwiązanie czasowe :) Jak tylko będe robił to wszystko będe dokłądnie fotografował i wrzucał tutaj :) (tz na to forum) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Wiatam wszystki po dość długiej przerwie!A więc stało się :) Silnik zdemontowany bez głowicy i garów już leży na ziemi. Ku mojemu zaskoczeniu - pierścienie są całe i tu moje pytanie. Uszkodzony gar ma około 1mm wklepane zawory - czy to mogło powodować spadek ciśnienia z 14 do 6barów?. Ponadto zastanawiałem się jak duży powinien być luz na zamku pierscienia ponieważu mnie wynosi on +/- 1 mm po włożeniu do cylindra samego pierścionka. Czy powinienem profilaktycznie wymienić pierścienie? Jak je pomieżyć? skąd wziąć wymiar skoro te są zużyte?. PS. Jak obiecałem tak chce zrobić więc - gdzie moge zrzucać fotorelacje? Pozdrawiam wszystkich :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 skąd wziąć wymiar skoro te są zużyte?. Z serwisówki :icon_razz: Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Z serwisówki :icon_razz:No właśnie szukałem serwisówki i nigdzie nie moge znaleźć na internecie - posiada ktoś z was? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Wiatam wszystki po dość długiej przerwie!A więc stało się :) Silnik zdemontowany bez głowicy i garów już leży na ziemi. Ku mojemu zaskoczeniu - pierścienie są całe i tu moje pytanie. Uszkodzony gar ma około 1mm wklepane zawory - czy to mogło powodować spadek ciśnienia z 14 do 6barów?. Tak, zawór razem z płytką czy tam klawiatura oparł się na stałe o krzywkę wałka rozrządu i byl stale lekko uchylony a że gniazdo straciło parametry to teraz zapada się znacznie szybciej . Olej oprócz uszczelnienia szczeliny pomiędzy tłokiem a cylindrem pomógł tez doszczelnić brakujące setne milimetra do pełnego zamknięcia zaworu .Jesli moto nie brało Ci wczesniej oleju (nie kopciło na niebiesko) a cylindry , tłoki i pierścienie mieszczą się w normie ze sporym zapasem to delikatne honowanie cylindrów i te elementy złóź i zostaw w spokoju . NAtomiast musisz znaleźć głowicę z gniazdami w normie i tu może być problem . http://www.manualslib.com/manual/375017/Kawasaki-El250.html#manual http://www.manualslib.com/manual/375017/Kawasaki-El250.html#manual Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zombi300 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak, zawór razem z płytką czy tam klawiatura oparł się na stałe o krzywkę wałka rozrządu i byl stale lekko uchylony a że gniazdo straciło parametry to teraz zapada się znacznie szybciej . Olej oprócz uszczelnienia szczeliny pomiędzy tłokiem a cylindrem pomógł tez doszczelnić brakujące setne milimetra do pełnego zamknięcia zaworu .Jesli moto nie brało Ci wczesniej oleju (nie kopciło na niebiesko) a cylindry , tłoki i pierścienie mieszczą się w normie ze sporym zapasem to delikatne honowanie cylindrów i te elementy złóź i zostaw w spokoju . NAtomiast musisz znaleźć głowicę z gniazdami w normie i tu może być problem . http://www.manualslib.com/manual/375017/Kawasaki-El250.html#manual http://www.manualslib.com/manual/375017/Kawasaki-El250.html#manualGłowice w normie już mam ale chciałem wymienić mimo wszystko pierścienie żeby nie zaglądać to tego silnika zbyt szybko znowu - silnik kopcił na czarno (zapewno od spalanie przy małej kompresjii ) :) A pierścienie wiadomo też się zużywają ;).PS> Te manuale znalazłem ale tam rtaczej nie znajde nic o pierścionkach bardziej przydała by sie książka serwisowa :) Ref:) Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez zombi300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.