Skocz do zawartości

Wymontowanie tylnego koła w celu wymiany opony CBR 600 RR


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w mieście jak zajadę do serwisu motocyklowego to tam wymiana opony z wyjęciem koła i regulacją luzu łańcucha kosztuje około 60zł. Na wulkanizacji jak zajadę z wyjętym kołem to założą mi nową oponę i wyważą za 15zł :biggrin: Regulacją luzu łańcucha i wymontowaniem koła bez problemu i z przyjemnością zajmę się sam. Nie pamiętam tylko czy do wymiany opony konieczne jest odkręcenie tarczy hamulcowej od felgi i zdjęcie zębatki z zabierakiem. Przy montażu osi koła trzeba ją posmarować smarem stałym (np. ŁT43) dobrze pamiętam?

Co do podnoszenia tyłu motocykla na stojaku też mam jedno pytanie. Na obu końcach wahacza mam wkręcone po obu stronach dwa bolce do podnośnika. Podnośnik natomiast mam taki który ma końcówki gumowane w kształcie litery L. Tymi końcówkami trzeba się ustawić przed tymi wkręconymi bolcami patrząc od tyłu motocykla czy za tymi bolcami (bliżej silnika)?

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 zeta płacisz za fachową obsługę motocykla podczas wymiany opony.

Możesz to zrobić sam na własną odpowiedzialność tylko czy dysponujesz kluczem dynamometrycznym ? nie mówiąc o podnośniku pasującym do szpulek w wahaczu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysponuje dobrej jakości kluczem dynamometrycznym, a nawet dwoma :biggrin: Właśnie o to chodzi, że nie mam zaufania do owej "fachowej" obsługi w serwisie motocyklowym. Właśnie w takich serwisach nie wiedzą co to klucz dynamometryczny lub nie chcą go używać, a poluzowany łańcuch rzucają bezpośrednio na wahacz :banghead: .

Na dużej wulkanizacji na której kiedyś byłem jest specjalna maszyna do kół motocyklowych zatem nie ma obawy o porysowanie felgi. A jak by nawet porysowali to nie wyszedłbym od nich dopóki nie dostałbym zadośćuczynienia.

Szpulki na wahaczu mam, ale podnośnik mam taki, który ze szpulkami nie współpracuje.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpulki na wahaczu mam, ale podnośnik mam taki, który ze szpulkami nie współpracuje.

1. Podwieś sobie motur do jakieś belki dachowej w garażu, albo w dowolny inny sposób

2. Wywal zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę mocującą koło

3. Odkręć nakrętkę mocującą koło

4. Wyjmij ośkę (możesz puknąć gumowym młotkiem) i kwadratowe elementy dystansowe do regulacji luzu łańcucha

5. Przesuń koło do przodu, zdejmij łańcuch z zębatki

6. Wyjmij koło, przesuwają je w tył wahacza

 

Tipsy dotyczące montażu:

1. żeby nie kląć przy wkładaniu tarczy hamulcowej między klocki zacisku, rozszerz najpierw klocki hamulcowe (cofnij tłoczek)

2. Jeżeli nakrętka, którą dokręcasz ośkę jest z lewej strony motocykla, przy dokręcaniu będziesz mimowolnie zwiększał naciąg łańcucha. Dlatego lepiej ośkę wkładać z lewej strony, żeby nakrętka była z prawej strony motocykla - wtedy dokręcając oś dociskasz ją do elementów dystansowych i masz taki luz łańcucha, jaki ustawisz na pomocą tych elementów

3. Pamiętaj o założeniu tulejki dystansowej (jeżeli taką masz i ją wyjąłeś) w felgę przed włożeniem ośki, bo dokręcenie ośki bez niej spowoduje rozwalenie wybieraka albo łożysk.

4. Last but not least: klucz dynamometryczny precyzyjnie pokazuje ustawiony na skali moment dokręcania TYLKO pod warunkiem, że po każdym użyciu zostanie rozkręcony do położenia spoczynkowego. Także jeżeli Twój klucz leżał pół roku ustawiony na 130 Nm, to cóż... :icon_mrgreen:

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest proste i jasne. Pozostaje tylko pytanie dotyczące użycia stojaka. Posiadam taki http://allegro.pl/podnosnik-motocyklowy-przod-tyl-stojak-combo-6-i4067448022.html. Końcówki stojaka tylnego w kształcie litery L mają podpierać wahacz. Rozsunąłem maksymalnie szeroko końcówki ale i tak mam szerszy wahacz. Czy muszę wywiercić dodatkowe otwory w osiach tych końcówek czy wkładać podnośnik na sile pod wahacz tak aby sprężynki na osiach się ugięły i podnośnik jakoś przypasował pod wahacz? Po co osie końcówek mają wkręt blokującą ich obrót? Myślałem że końcówki muszą być wahliwe, żeby sprawnie i gładko szło unoszenie tyłu motocykla.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...