samolot Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 (edytowane) U mnie w mieście jak zajadę do serwisu motocyklowego to tam wymiana opony z wyjęciem koła i regulacją luzu łańcucha kosztuje około 60zł. Na wulkanizacji jak zajadę z wyjętym kołem to założą mi nową oponę i wyważą za 15zł :biggrin: Regulacją luzu łańcucha i wymontowaniem koła bez problemu i z przyjemnością zajmę się sam. Nie pamiętam tylko czy do wymiany opony konieczne jest odkręcenie tarczy hamulcowej od felgi i zdjęcie zębatki z zabierakiem. Przy montażu osi koła trzeba ją posmarować smarem stałym (np. ŁT43) dobrze pamiętam?Co do podnoszenia tyłu motocykla na stojaku też mam jedno pytanie. Na obu końcach wahacza mam wkręcone po obu stronach dwa bolce do podnośnika. Podnośnik natomiast mam taki który ma końcówki gumowane w kształcie litery L. Tymi końcówkami trzeba się ustawić przed tymi wkręconymi bolcami patrząc od tyłu motocykla czy za tymi bolcami (bliżej silnika)? Edytowane 25 Marca 2014 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 60 zeta płacisz za fachową obsługę motocykla podczas wymiany opony.Możesz to zrobić sam na własną odpowiedzialność tylko czy dysponujesz kluczem dynamometrycznym ? nie mówiąc o podnośniku pasującym do szpulek w wahaczu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Hehehe, pojedziesz na zwykłą wulkanizacje i zaraz będzie lament że Ci felgę porysowali :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 (edytowane) Dysponuje dobrej jakości kluczem dynamometrycznym, a nawet dwoma :biggrin: Właśnie o to chodzi, że nie mam zaufania do owej "fachowej" obsługi w serwisie motocyklowym. Właśnie w takich serwisach nie wiedzą co to klucz dynamometryczny lub nie chcą go używać, a poluzowany łańcuch rzucają bezpośrednio na wahacz :banghead: .Na dużej wulkanizacji na której kiedyś byłem jest specjalna maszyna do kół motocyklowych zatem nie ma obawy o porysowanie felgi. A jak by nawet porysowali to nie wyszedłbym od nich dopóki nie dostałbym zadośćuczynienia.Szpulki na wahaczu mam, ale podnośnik mam taki, który ze szpulkami nie współpracuje. Edytowane 25 Marca 2014 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Tarcza może zostać, zębatka właściwie też ale do wyważania możesz ściągnąć, przecież po ściągnięciu koła i tak na niczym się nie trzyma. Jak podniesiesz motocykl to już nieistotne byle się koło dało zdjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 (edytowane) Szpulki na wahaczu mam, ale podnośnik mam taki, który ze szpulkami nie współpracuje.1. Podwieś sobie motur do jakieś belki dachowej w garażu, albo w dowolny inny sposób2. Wywal zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę mocującą koło3. Odkręć nakrętkę mocującą koło4. Wyjmij ośkę (możesz puknąć gumowym młotkiem) i kwadratowe elementy dystansowe do regulacji luzu łańcucha5. Przesuń koło do przodu, zdejmij łańcuch z zębatki6. Wyjmij koło, przesuwają je w tył wahacza Tipsy dotyczące montażu:1. żeby nie kląć przy wkładaniu tarczy hamulcowej między klocki zacisku, rozszerz najpierw klocki hamulcowe (cofnij tłoczek)2. Jeżeli nakrętka, którą dokręcasz ośkę jest z lewej strony motocykla, przy dokręcaniu będziesz mimowolnie zwiększał naciąg łańcucha. Dlatego lepiej ośkę wkładać z lewej strony, żeby nakrętka była z prawej strony motocykla - wtedy dokręcając oś dociskasz ją do elementów dystansowych i masz taki luz łańcucha, jaki ustawisz na pomocą tych elementów3. Pamiętaj o założeniu tulejki dystansowej (jeżeli taką masz i ją wyjąłeś) w felgę przed włożeniem ośki, bo dokręcenie ośki bez niej spowoduje rozwalenie wybieraka albo łożysk.4. Last but not least: klucz dynamometryczny precyzyjnie pokazuje ustawiony na skali moment dokręcania TYLKO pod warunkiem, że po każdym użyciu zostanie rozkręcony do położenia spoczynkowego. Także jeżeli Twój klucz leżał pół roku ustawiony na 130 Nm, to cóż... :icon_mrgreen: Edytowane 25 Marca 2014 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Wszystko jest proste i jasne. Pozostaje tylko pytanie dotyczące użycia stojaka. Posiadam taki http://allegro.pl/podnosnik-motocyklowy-przod-tyl-stojak-combo-6-i4067448022.html. Końcówki stojaka tylnego w kształcie litery L mają podpierać wahacz. Rozsunąłem maksymalnie szeroko końcówki ale i tak mam szerszy wahacz. Czy muszę wywiercić dodatkowe otwory w osiach tych końcówek czy wkładać podnośnik na sile pod wahacz tak aby sprężynki na osiach się ugięły i podnośnik jakoś przypasował pod wahacz? Po co osie końcówek mają wkręt blokującą ich obrót? Myślałem że końcówki muszą być wahliwe, żeby sprawnie i gładko szło unoszenie tyłu motocykla. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.