lady68 Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 witam mam problem z tarczą hamulcową w road kingu , prawa strona grzeje się nawet bez używania hamulca.Zacisk był rozbierany czyszczony nic nie dało,miał ktoś taki problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotorcycleManiac Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Wg mnie problem tkwi w krzywej tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lady68 Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 tak było tarcza wymieniona ,płyn nowy odpowietrzony układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 lady68 - klocki też wymienione? Czy nowe, czy stare klocki muszą dotrzeć się do tarczy - stare są gorsze ze względu na nierówną powierzchnię cierną. A więc na początek : przód w górę, sprawdź, czy koło obraca się swobodnie, czy trze o tarczę. Jeśli lewa strona jest OK, to nawet zdejmij lewy zacisk, żeby nie wprowadzał zakłóceń. Jeżeli trze o zacisk na całym obwodzie tarczy, to mogą być klocki, jeśli na części to może być krzywa tarcza lub niewłaściwy montaż. Żeby to sprawdzić to najprościej zrzucić zacisk i sprawdź na całym obwodzie tarczy dystans między mocowaniem zacisku i krawędzią tarczy - prawidłowo powinno się to zrobić czujnikiem zegarowym. jeśli będzie źle, tarcza do zdjęcia i badania, czy prosta; jeżeli tarcza prosta to może być coś z kołem. Koła masz szprychowane czy alu? Moto miało jakąś przygodę? Od czego zwichrowała się stara tarcza? Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Grzeje się od tarcia (chyba że od słońca :) ).Trzeba podnieść moto, pokręcić kołem i zobaczyć co obciera. Czy wiesz od czego poprzednia tarcza się skrzywiła?Przystaw coś blisko do tarczy i pokręć kołem to sprawdzisz czy idzie prosto - najlepiej czujnik zegarowy, ale może nawet coś metalowego, gwóźdź albo coś co będzie słychać.Tarcza może być prosta, a krzywo przykręcona albo powierzchnia mocowania jest krzywa - piasta. Na szprychowym kole możesz nie wyczuć małego zwichrowania. Jeśli tarcza idzie prosto, to klocek trze o tarczę. Kto ci "czyścił" zacisk? Masz zaufanie?Może być tłoczek ciasno w zacisku, albo kanalik w zacisku zapchany, albo klocek ciasno w zacisku w prowadzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Co to znaczy ze zacisk byl rozbierany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Znaczy, że był zdemontowany na części składowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Samo zdemontowanie automatycznie go nie naprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek hd Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 (edytowane) prawdopodovnie nie cofa, sie tloczek.......jesli grzebane bylo tylko w zacisku..... Edytowane 15 Marca 2014 przez marek hd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Tloczek kolego, ale mysle ze trzeba poczekac na autorke tematu, zeby temat prowadzic dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 (edytowane) Spotkałem się kiedyś z następującym zjawiskiem: uszkodzony był wężyk hamulcowy, ale w taki sposób, że spuchł wewnątrz, co skutkowało tym, że hamulec hamował, bo pompa dawała radę przepchnąć płyn przez to zwężenie, ale tłoczek się nie cofał, bo wężyk faktycznie był zapchany, i hamulec wiecznie się grzał. Czyli w wężyku zrobiło się coś w rodzaju zaworka jednostronnego działania. Sprawę załatwiła wtedy wymiana wężyka na nowy. Z zewnątrz na przewodzie hamulcowym uszkodzenia widać nie było, żadnego zgrubienia czy też spuchnięcia. Edytowane 15 Marca 2014 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lady68 Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 (edytowane) Witam z zacisku były wyjęte tłoczki i zacisk był myty jeden i drugi.Moto miało jakąś przygodę ale ja nic nie wiem.Zdemontowałem jeden potem drugi zacisk no i podczas kręcenia kołem na obu coś tam obcierało.W czasie jazdy grzeje się prawa strona.Ręką można złapać ale jest mocno ciepła lewa prawie wcale.Mowa oczywiście bez używania hamulca w czasie jazdy .Nie wiem czy to zostawić czy coś tam pogrzebać.Odpowietrzałem sam może to trzeba poprawić,na tamtej tarczy było bicie przy hamowaniu teraz jest ok Edytowane 15 Marca 2014 przez lady68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 To dziwne.A może wymieniałeś gumki na tłoczkach? Jeśli tak to nie były jakieś ciasne i może trzymają tak mocno tłoczki?Ale to mało prawdodobne. Bo chyba musiałyby być tak ciasne że nieszłoby ich włożyć.Ta sprawa z "zastawką" w przewodzie jest ciekawa co grizzli napisał wyżej.Kręcić może kołem i obserwować który klocek obciera. Może szczelinomierz wsunąć i tak sprawdzić która strona, czy obie?To coś może będzie bliżej lokalizacji problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Jak skladales ten zacisk ?Czy oczysciles dokladnie zarowno srodek cylinderka jak tloczek ?Obie czesci maja wygladac po czyszczeniu jak nowe, zadnych zadrapan czy nalotow.Czy czysciles prowadnice na ktorych zacisk sie przesuwa, oraz prowdnice po ktorych chodza klocki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lady68 Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Szczerze mówiąc to robił to mechanik który w tym siedzi.Jeśli chodzi o przytkany przewód miałem coś takiego w fordzie po lekkim naciśnięciu na hamulec koło blokowało,ale jak to sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.