Skocz do zawartości

Audi A4 B6 1.9tdi 130KM z 2004 roku


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co wy macie z tymi zawieszeniami w Passatach i A4? Mój Pasek ma 200 000 przebiegu i tylko dwa wahacze wymienione, a żonka jeździ do pracy na prawdę po kiepskiej drodze. Co do silnika, to też jeszcze nic nie zrobiłem poza wymianą rozrządu i regularnie płynów. Sam przejechałem nim 70 000 km, i nie zamieniłbym tego auta na nic innego (no może Alfa 159 - przepiękne auto, ale utrata wartości powala). Dwumas też jeszcze się trzyma, a jak się skończy, to wymienię kompletne sprzęgło i będę jeździł dalej.

 

Jedyne, co mi naprawdę przeszkadza, to trzeszczące wnętrze. Plastiki zaczynają żyć własnym życiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica miedzy fiatem a np. audi jest taka że audi check zapali jak się urwie wtryskiwacz :P Polityka marki jest taka żeby raczej kontrolki silnika nie zapalać. Dla tego właściciele są mocno zdziwieni tym że ich audi "ma błędy". Co do 1.3 nie rozmawiajmy o śmiesznych pojemnościach bo tu jednak koncern VW ma najgorsze silniki. Co do wyglądu wewnątrz to już kwestia gustu i dla mnie nowe audi to choinka. 159 to bardzo dobre auto tylko osobiście wolał bym ją z 2.4jtd lub 2.2 w benzolu. Generalnie to można jeszcze popatrzeć na accorda i BMW weź upatrz sobie kilka egzemplarzy blisko i obejrzyj wsiądź przejedz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nico w innym temacie pisał że całe zycie jeździł benzynami, miałeś okazje po obcować dłużej z dieslem ? i o ile wolnossące dla mnie są spoko to te doładowane mają fatalny przebieg mocy i momentu, w trase jeszcze ujdzie bo zapina się ostatni bieg i zapomina ale w jeździe wokoło komina dla mnie tdi są męczące. niby kopie momentem po plecach ale na prędkościomierzu bez szału i kolejny bieg, turbo dziura nagle kop momentu i koniec biegu :D i do setki trzeba 3 razy bieg zmieniać :D Ciekawe jak by wypadł start z 2 biegu z pełnej pyty i ze strzału ze sprzęgła bo jedynka krótka że aż boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile nico robisz rocznie przebiegu? myślałeś może nad 1.8t i ewentualnie lpg ?

Srednio to wychodzi ok.16 000-18 000

Owszem myslalem, o 1.8T lpg i caly czas waham sie miedzy tdi a benz+lpg

Myslalem tez o audi 2.0+lpg, ale jest duzo opinii ze ten silnik jest po prostu do dupy.

 

Różnica miedzy fiatem a np. audi jest taka że audi check zapali jak się urwie wtryskiwacz :P Polityka marki jest taka żeby raczej kontrolki silnika nie zapalać. Dla tego właściciele są mocno zdziwieni tym że ich audi "ma błędy". Co do 1.3 nie rozmawiajmy o śmiesznych pojemnościach bo tu jednak koncern VW ma najgorsze silniki. Co do wyglądu wewnątrz to już kwestia gustu i dla mnie nowe audi to choinka. 159 to bardzo dobre auto tylko osobiście wolał bym ją z 2.4jtd lub 2.2 w benzolu. Generalnie to można jeszcze popatrzeć na accorda i BMW weź upatrz sobie kilka egzemplarzy blisko i obejrzyj wsiądź przejedz się.

Accordy tez niezle,do 20k mozna fajne egzemplarze wyhaczyc (chyba), choc nie wiem jak z silnikami i skrzyniami w automacie sprawa wyglada, gdyz nigdy nie drazylem tego tematu.

Bmw nie biore w ogole pod uwage

Myslalem jeszcze o vectrze po lifcie z silnikiem fiata 1.9 120KM, podobno calkiem przyjemny silniczek.

 

To co zwraca uwaga trafia sie czesto na poludniu pl,a u mnie w kuj-pom cos slabo, a jezdzil nie bede kilkaset km zeby szroty ogladac, bo sprzedawca czegos tam "nie zauwazyl"

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nico w innym temacie pisał że całe zycie jeździł benzynami, miałeś okazje po obcować dłużej z dieslem ? i o ile wolnossące dla mnie są spoko to te doładowane mają fatalny przebieg mocy i momentu, w trase jeszcze ujdzie bo zapina się ostatni bieg i zapomina ale w jeździe wokoło komina dla mnie tdi są męczące. niby kopie momentem po plecach ale na prędkościomierzu bez szału i kolejny bieg, turbo dziura nagle kop momentu i koniec biegu :D i do setki trzeba 3 razy bieg zmieniać :D Ciekawe jak by wypadł start z 2 biegu z pełnej pyty i ze strzału ze sprzęgła bo jedynka krótka że aż boli.

Efekt turbodziury - nie , to trzeba poprzedzić przygotowaniem do startu :D But lekko w podłoge aż sie turbo rozpędzi i urywa dupe razem z zawieszeniem :D

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a Superb na full wypasie? Ino slyszalem ze blachy cosik slabe w porownaniu z audi/WV

Tutaj cos na szybko:

http://olx.pl/oferta/skoda-superb-1-9-tdi-131-km-elegance-CID5-ID5VFLR.html#1a53f8db13

 

Ostatnio mysle tez nad passatem B6 ale tylko z 1.9tdi 105KM, za 25k daloby rade chyba wyrwac cos w miare?

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

myślałeś może nad 1.8t i ewentualnie lpg ?

 

kwestia gdzie jeździ, chyba że koszty przejazdu się nie liczą....

Nawet ja zwolennik gazu przyznaje że duży silnik z sekwencją, zimą w mieście to morderstwo dla portfela , pół dnia jeździsz na benzynie , diesel by wyszedł milion razy taniej....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wątek, sam przymierzam sie od dłuższego czasu do zakupu autka w przedziale 20-30 tys i wychodze z ząłożenia ze im więcej mam kasy przeznaczone na auto, tym cieżej cos konkretnego wybrać.
Audi b6 1.9 tdi 130ps jak juz zostało napomniane to w 95 % liczniki przekręcone i najechane mają mase kkm. I jak na swoj rocznik strasznie trzymają cene...
Audi b7 1.9td 105ps w kwocie do mniej wiecej 30tys idzie kupic, tylko jak dla mnie z moca troche słabo i brak mi przekonania do tego auta
passat b6 1.9 105ps ...jak wyżej(b7) jedynie cenowo lepiej wygląda niż audi.
Staram sie unikac silników 2.0 tdi a to dlatego, że mialem do czynienia w firmie i nie przekonały mnie trwałością...

Obecnie moje ukierunkowanie na auto przesło na strone takich modeli jak:
Saab 93 II po lifcie( czyli roczniki 2008+) i tutaj w kwocie 30 tys na prawde mozna wyrwac fajne autko z fiatoskim 1.9 JTD (120 lub 150ps) i co najważniejsze samo auto ma w sobie to coś...

Volvo s60 z wspomnianym juz 2.4 d5, który to jest chwalony za dynamike i wytrzymałośc silnik, ale samo auto jakos nie przekonuje mnie w 100% i w kwocie wyzej opisanej mozna nabyc aytko w roczniku 2006+

Toyota avensis z silnikiem ( najchętniej) 2.2 d-cat ( 150-177ps) roczniki 2005-2007

i to by było na tyle jeżeli chodzi o zakres poszukiwan i problem co tu wybrac, na co zwracac uwage...
Swego czasu rozgladałem sie tez nad accordem z silnikiem 2.2 ictd 140 ps który tez jest bardzo dobra jednostka napedowa a sama honda nie jest głupim autem jednak ma najgorsze wlaściwości jezdne na tle konkurencji...

Alfa 159?? Nie przekonuje mnie jakościa wykonania, przede wszystkim wnetrza, widzialem wiele egzemplarzy i albo mialy najechane mase kkmów albo jakosc uzytych materiałów pozostawia sobie wiele do zyczenia...( chociaż fajną opcja jest alfa 166 która z rocznika 2004 mozna za niecale 20 tys wyrwac z silnikiem 2.4 jtd)

Jak na razie szukam saaba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt turbodziury - nie , to trzeba poprzedzić przygotowaniem do startu :D But lekko w podłoge aż sie turbo rozpędzi i urywa dupe razem z zawieszeniem :D

Jeździłem kiedyś takim gównem jak fiat fiorino 1.3jtd z mega turbo dziurą i w nim żeby nie było zmuły po zmianie biegu stosowało się flat shifty tzn. zmiana biegu bez zdejmowania nogi z gazu :D

 

 

kwestia gdzie jeździ, chyba że koszty przejazdu się nie liczą....

Nawet ja zwolennik gazu przyznaje że duży silnik z sekwencją, zimą w mieście to morderstwo dla portfela , pół dnia jeździsz na benzynie , diesel by wyszedł milion razy taniej....

 

No zgadza się ale 1.8 to nie taki duży silnik pozatym na takie przebiegi to nie opłaca się zakładać ani gazu ani kupować diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kiedyś takim gównem jak fiat fiorino 1.3jtd z mega turbo dziurą i w nim żeby nie było zmuły po zmianie biegu stosowało się flat shifty tzn. zmiana biegu bez zdejmowania nogi z gazu :D

W 1,6HDi (FAP i turbo ze zmienną geometrią ok 110KM )nie ma tego efektu w ogóle , jest tylko przy starcie od zera . Piec ciągnie jak 16-letnia bułgarka od 1500 aż do 3500obr i nie da się wyczuć przerw między biegami. Znajdż jakieś niewyruchane 1,6HDi i pozycz se na jazdę próbną .

A jecze jedno - nienawidzę smrodu spalin diesla a u mnie prawie ich nie czuć tylko taki ledwo wyczuwalny ostrawy "przypalany plastik" czy coś .. No i prawdziwe pistoletowe 5L/100km w kombiaku załadowanym 150kg gratów .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kwestia gdzie jeździ, chyba że koszty przejazdu się nie liczą....

Nawet ja zwolennik gazu przyznaje że duży silnik z sekwencją, zimą w mieście to morderstwo dla portfela , pół dnia jeździsz na benzynie , diesel by wyszedł milion razy taniej....

gówno prawda

3L zagazowany wychodzi taniej od dyszla, najgorsze pierwsze 2min po nocy, potem już jedzie na gazie , w 8godzin taki silnik nie wystygnie

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...