Skocz do zawartości

[F4i]Stukanie w silniku.


Mitshi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Opiszę wszystko po kolei. 2 tygodnie temu kupiłem F4i przerobioną do stuntu. Silnik nie palił, ponieważ świece były do wymiany, ale udało się wyczyścić i odratować. Po odpaleniu motocykl pochodził chwilę i przejechałem się kawałek (1-1,5km) nagle w silniku podczas zawracania zaczęło coś stukać. Dzisiaj chciałem zobaczyć co to, odpaliłem, posłuchałem i wydaje mi się że dźwięk dochodzi z głowicy lub napinacza (przerobiony na manualny przez poprzedniego właściciela), dźwięk jest podobny do tego na filmiku (to nie mój filmik i może nieco ciszej stuka):

Zdjąłem bak, airbox'a i próbowałem regulować napinacz ale raczej z marnym efektem. Po przytkaniu ręką przepustnic 2-gi cylinder słabiej "ssie". Wydech był poluzowany przy kolektorach, po dokręceniu stukot trochę ucichnął, gdy silnik się zagrzał na wolnych obrotach było całkiem cicho, po dodaniu gazu czar pryskał. Dodatkowo w miejscu łączenia się kolektora z głowicą z drugiego cylindra wydmuchało trochę oleju. Wydaje mi się że to właśnie w okolicy tego cylindra, po głębszym wsłuchaniu się dochodzi stukot. Wiem jedynie że poprzedni właściciel coś grzebał przy głowicy, ale co dokładnie to nie mam pojęcia i że motocykl stał prawie rok tylko przepalany z powodu kontuzji właściciela. Po nowym roku chcę się umówić do mechanika, ale chciałbym wiedzieć co to może być i na co się mniej więcej przygotować. Zastanawia mnie jedynie fakt, że ten stukot nie narastał po woli, tylko nagle zaczęło stukać. :huh:

 

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Edytowane przez Mitshi

SUPERMOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czym zmierzyć kompresji aktualnie, ale postaram się w najbliższym czasie. Wydaje mi się, że to nie panewka bo dźwięk nie dochodzi z dołu silnika, tylko jakby z głowicy. A oleju ma wlany nadmiar więc smarowanie nawet przy długiej jeździe na jednym kole miał.

 

 

Edit:

Jakie mogą być koszty naprawy? I za ile dorwę w miarę zdrowy piec do F4i?

Edytowane przez Mitshi

SUPERMOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co w tym momencie mierzyć kompresję...Wypada wziąć śrubokręt lub stetoskop techniczny, namierzyć miejsce a później rozebrać i obejrzeć.

Pokrywa zaworów do zdjęcia itp.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy już pisałem, że wycieranie dupy szkłem jest ryzykowne. :biggrin:

Padła świeca na drugim cylindrze i tłok stuka.

Wykręć świece i posmaruj je szmalcem a potem rzuć psu sąsiada. :biggrin:

Przedmuchaj silnik krótko bez świec i zamontuj nowe świece odpowiednie dla tego silnika ( są drogie ).

Odpal silnik i sprawdź czy stuka nadal ?

Gwarantuję, że przestanie. :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iles dal za to cudo ? flaszke ? z opisu wynika ze zostal zakatowany i sprzedany ..oby to tylko swieca ...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są na pewno do wymiany bo miały przebicie, nie kupiłem jeszcze nowych świec, ale chciałem się przejechać i próbowałem je odratować, zamówię nowe świece i zdam relację. Jak nie to będę próbował dalej. Apropo, jak czyściłem to potem iskry były ok na wszystkich.



iles dal za to cudo ? flaszke ? z opisu wynika ze zostal zakatowany i sprzedany ..oby to tylko swieca ...

Dwie.

SUPERMOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk jeszcze przypomina pękniętą sprężynę w napinaczu. Można sprawdzić przy okazji.

Ja przeoczyłem reanimowane świece a Ty, ze napinacz przerobiony na manualny ;-)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr już Ci napisał co trzeba zrobić więc zacznij od tego a nie kombinujesz wszystko byle świec nie zmieniać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz jest manualny, ale próbowałem go regulować tą śrubą, odkręcałem i dokręcałem i jakoś żadnego efektu to nie dawało...

 

Sprzedający powinien Cię poinstruować jaj obsługiwać taki napinacz.

Bezmyślne kręcenie może doprowadzić do poważnej awarii.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem nim jakiś dużych obrotów max o pół obrotu w jedną i drugą. Świece zamówię niebawem, wymienię i zobaczę jak będzie. I nie chodzi o to, że nie chce ich wymieniać, tylko o to że chciałem go w ogóle odpalić. A co do napinacza, to chcę kupić seryjny, automatyczny.

SUPERMOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...