Mitshi Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 (edytowane) Witam. Opiszę wszystko po kolei. 2 tygodnie temu kupiłem F4i przerobioną do stuntu. Silnik nie palił, ponieważ świece były do wymiany, ale udało się wyczyścić i odratować. Po odpaleniu motocykl pochodził chwilę i przejechałem się kawałek (1-1,5km) nagle w silniku podczas zawracania zaczęło coś stukać. Dzisiaj chciałem zobaczyć co to, odpaliłem, posłuchałem i wydaje mi się że dźwięk dochodzi z głowicy lub napinacza (przerobiony na manualny przez poprzedniego właściciela), dźwięk jest podobny do tego na filmiku (to nie mój filmik i może nieco ciszej stuka): Zdjąłem bak, airbox'a i próbowałem regulować napinacz ale raczej z marnym efektem. Po przytkaniu ręką przepustnic 2-gi cylinder słabiej "ssie". Wydech był poluzowany przy kolektorach, po dokręceniu stukot trochę ucichnął, gdy silnik się zagrzał na wolnych obrotach było całkiem cicho, po dodaniu gazu czar pryskał. Dodatkowo w miejscu łączenia się kolektora z głowicą z drugiego cylindra wydmuchało trochę oleju. Wydaje mi się że to właśnie w okolicy tego cylindra, po głębszym wsłuchaniu się dochodzi stukot. Wiem jedynie że poprzedni właściciel coś grzebał przy głowicy, ale co dokładnie to nie mam pojęcia i że motocykl stał prawie rok tylko przepalany z powodu kontuzji właściciela. Po nowym roku chcę się umówić do mechanika, ale chciałbym wiedzieć co to może być i na co się mniej więcej przygotować. Zastanawia mnie jedynie fakt, że ten stukot nie narastał po woli, tylko nagle zaczęło stukać. :huh: Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. Edytowane 16 Grudnia 2013 przez Mitshi Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kisYZF Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 nie ma sensu bawic sie w naprawe ,jesli okaże sie sworzeń, czy panewka. Zmierz kompresje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 (edytowane) Nie mam czym zmierzyć kompresji aktualnie, ale postaram się w najbliższym czasie. Wydaje mi się, że to nie panewka bo dźwięk nie dochodzi z dołu silnika, tylko jakby z głowicy. A oleju ma wlany nadmiar więc smarowanie nawet przy długiej jeździe na jednym kole miał. Edit:Jakie mogą być koszty naprawy? I za ile dorwę w miarę zdrowy piec do F4i? Edytowane 16 Grudnia 2013 przez Mitshi Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Nie wiem po co w tym momencie mierzyć kompresję...Wypada wziąć śrubokręt lub stetoskop techniczny, namierzyć miejsce a później rozebrać i obejrzeć.Pokrywa zaworów do zdjęcia itp. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Kilka razy już pisałem, że wycieranie dupy szkłem jest ryzykowne. :biggrin:Padła świeca na drugim cylindrze i tłok stuka.Wykręć świece i posmaruj je szmalcem a potem rzuć psu sąsiada. :biggrin:Przedmuchaj silnik krótko bez świec i zamontuj nowe świece odpowiednie dla tego silnika ( są drogie ).Odpal silnik i sprawdź czy stuka nadal ?Gwarantuję, że przestanie. :banghead: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uczciwy Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 dokładnie, świece odratowywać to słaby pomysł, kup nowe a powinno pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 iles dal za to cudo ? flaszke ? z opisu wynika ze zostal zakatowany i sprzedany ..oby to tylko swieca ... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Świece są na pewno do wymiany bo miały przebicie, nie kupiłem jeszcze nowych świec, ale chciałem się przejechać i próbowałem je odratować, zamówię nowe świece i zdam relację. Jak nie to będę próbował dalej. Apropo, jak czyściłem to potem iskry były ok na wszystkich. iles dal za to cudo ? flaszke ? z opisu wynika ze zostal zakatowany i sprzedany ..oby to tylko swieca ...Dwie. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Dźwięk jeszcze przypomina pękniętą sprężynę w napinaczu. Można sprawdzić przy okazji. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Dźwięk jeszcze przypomina pękniętą sprężynę w napinaczu. Można sprawdzić przy okazji.Ja przeoczyłem reanimowane świece a Ty, ze napinacz przerobiony na manualny ;-) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Cholera, fakt, dzięki Monter :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Napinacz jest manualny, ale próbowałem go regulować tą śrubą, odkręcałem i dokręcałem i jakoś żadnego efektu to nie dawało... Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Piotr już Ci napisał co trzeba zrobić więc zacznij od tego a nie kombinujesz wszystko byle świec nie zmieniać. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Napinacz jest manualny, ale próbowałem go regulować tą śrubą, odkręcałem i dokręcałem i jakoś żadnego efektu to nie dawało... Sprzedający powinien Cię poinstruować jaj obsługiwać taki napinacz.Bezmyślne kręcenie może doprowadzić do poważnej awarii. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Nie robiłem nim jakiś dużych obrotów max o pół obrotu w jedną i drugą. Świece zamówię niebawem, wymienię i zobaczę jak będzie. I nie chodzi o to, że nie chce ich wymieniać, tylko o to że chciałem go w ogóle odpalić. A co do napinacza, to chcę kupić seryjny, automatyczny. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.