Skocz do zawartości

Pytanie o różnicę - wydech sportowy a wiercony


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czym się różni profesjonalny sportowy wydech przelotowy od seryjnego ale dłubniętego otwornicą przez wszystkie przegrody?

 

 

 

tym samym co maska przeciwgazowa od mokrej szmaty :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touche Piotrze, touche.

 

Fhiss, zastanów się co ma wspólnego olej rzepakowy i olej full sythnetic - nazwę i czasem kolor. Ale nic więcej. Tyle samo mają wspólnego sportowy tłumik i tłumik potraktowany wiertarką.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w przekroju poprzecznym różnic za dużych nie widać... stad moje pytanie czy opłaca sie przerabiać wydech na przelot w firmie czy przy pomocy rozwietaka... ;)

 

 

na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Rozetnij wzdłuż oryginalny tłumik np. z CBR600 a potem zrób to samo z tłumikiem Yoshimura do tego modelu i porównaj

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zachowa wymiary markowca to niczym oprócz wagi. A jak tylko się przewierci bez wstawienia rury to różnica będzie duża bo spaliny będą wpadały w przegrody których w przelotówce nie ma- jest tylko prosta okrągła rura (lub kwadratowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshimura nie ma przegród w tłumiku. Jest tylko perforowana rurka a dookoła niej wytłumienie. Fabryczny wydech ma przegrody i przewiercenie ich spowoduje trudny do przewidzenia wpływ na osiągi i hałaśliwość motocykla.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshimura nie ma przegród w tłumiku. Jest tylko perforowana rurka a dookoła niej wytłumienie. Fabryczny wydech ma przegrody i przewiercenie ich spowoduje trudny do przewidzenia wpływ na osiągi i hałaśliwość motocykla.

 

A zaglądałeś do środka jak jest zbudowana ? liczyłeś dziurki w wewnętrznej rurce ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o samą średnicę rury. Ok, w czterosuwie może kształt i długość rur nie jest tak ważna, jak w 2T, ale jednak różnica tkwi właśnie w budowie wewnętrznej i np. efektywniejszym wysysaniu spalin z komór spalania. Jak to jest złożony temat? Dobrym przykładem może być stosowanie popularnych Db-killerów, które w jakimś tam stopniu jednak zawsze zmniejszają średnicę rury wydechowej. Ale właśnie ciekawe jest to, że w niektórych wydechach montaż db-killera nie odbija się na osiągach silnika w znaczący sposób, w innych jest dramat. A to wszystko ma miejsce na samym końcu układu wydechowego, który jest tak naprawdę najmniej ważną jego częścią...

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk dźwiękiem, na to sklada sie wiele czynników. tak samo nasuwa sie pytanie czy sportowy wydech jest zdrowy dla silnika skoro spaliny praktycznie nie maja żadnych oporów, równie "zdrowo" jest przewiercic wydech na wylot? jak to sie ma do silnika zasilanego wtryskiem?
sprawę doznań dźwiękowych pozostawiam... słyszałem wydechy wiercone pierdzące i naprawde zacnie buczące więc jest loteria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk dźwiękiem, na to sklada sie wiele czynników. tak samo nasuwa sie pytanie czy sportowy wydech jest zdrowy dla silnika skoro spaliny praktycznie nie maja żadnych oporów, równie "zdrowo" jest przewiercic wydech na wylot? jak to sie ma do silnika zasilanego wtryskiem?

sprawę doznań dźwiękowych pozostawiam... słyszałem wydechy wiercone pierdzące i naprawde zacnie buczące więc jest loteria...

 

 

Na jakiej podstawie twierdzisz, że spaliny nie mają żadnych oporów ?

Radziłem Ci abyś rozciął taki tłumik i zobaczył jak to wygląda w środku a dopiero potem podyskutujemy bo na razie to nie ma o czym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FhissT, tylko po co kombinować? Wielu profesjonalnych tunerów udowadniało, że zamiana seryjnego tłumika na "tuningowy" albo nie daje nic (bez zestrojenia na hamowni), albo powoduje wzrost osiągów tylko dlatego, że tłumik seryjny był stary i zanieczyszczony osadem, a tuningowy jest nowy i czysty.

Natomiast jeżeli chcesz zmienić głośność, to starym patentem wystarczy wywiercić mały otwór w rurze wydechowej między kolektorem a tłumikiem końcowym, gdzieś od spodu. Im większy otwór, tym będziesz miał głośniejsze brzmienie - przy czym kontrola głośności wykonywana w książkowej odległości od końcówki rury wydechowej nie wykaże tego. Generalnie osiągniesz to samo, co montując wydech "tuningowy", a w kieszeni zostanie Ci sporo kasy.

 

Oczywiście to wszystko maksymalna druciarnia, ale domyślam się, że skoro myślisz na rozwiercaniem seryjnego wydechu, to właśnie w takie rozwiązania celujesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...