zankaa Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Cześć chłopaki, chciałabym się Was poradzić :)Sezon 2013 się zakończył, jeździłam w nim Hondą XR 125 w 4T. Niedaleko swojego miejsca zamieszkania wybudowany został tor motocrossowy. Jeździłam ze znajomymi przez całe wakacje i ze świadomością tego, że w następnym sezonie chciałabym zmienić sprzęt - próbowałam swoich sił na różnych modelachEXC 250 - wszystko wporządku, ale był dość "spokojny"LC 400 - źle sie na nim czułamEXC 525 - za duża moc i zbyt ciężkiEXC 400 i 450 - wydawały się wręcz idealne SX 450 - zbyt agresywny, ale myślę że chodziło tu bardziej o zebatki ustawione pod kolege który jeździ w SM + dość twarde zawieszenieMam 18lat, 171cm wzrostu i ważę 68kgJedni mówią że 400cc to za duża pojemnosć, inni że będzie idealny, bo widzieli, że dobrze sobie radzęMotocykl chcę zakupić w celu weekendowego latania z kumplami dla rozrywki, wypady enduro po lasach/polach(dlatego rozglądam się za exc - posiada homologacje), torze Jest też opcja, że jeśli KTM EXC 400 okaże się dla mnie za mocny - można przykręcić moc. A jeśli kupie o pojemności 250 - może mi sie znudzić i być za słabyCzy będę miała problemy z wagą motocykla? Czy dam sobie radę? Co byście mi doradzili? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 exc 4T 250/400/450/520/525 ważą tyle samo, duża pojemnosc mocniej hamuje silnikiem i to potęguje wrazenie topornosci, 525 potrafi zerwac przyczepnosc gdy się szybko pusci gaz, na torze jak dla mnie trochę męczy to w zakrętach zdajesz sobie sprawę z kosztów jakie trzeba pokrywac przy 4t? ja bym brał exc 125 a jeśli więcej toru to sx 125, po co Ci homologacja jak tam u was tylko dzikie puszcze i bagna? napewno lepiej by ci się jezdziło na 2t niż ciezkim 4t którego mocy i tak nie wykorzystasz, co to za tor i gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 przede wszystkim poczytaj o kosztach żeby nie powtarzać historii kolegi z forum co kupił starą zdezelowaną wr400f po dt 125 a potem zastanawiał się jak ją poskładać silikonem i dosztukować drogie części klamotami od komarka.....przepaść w kosztach utrzymania xr125 a exc 400 jest bardzo kosmiczna...... napewno lepiej by ci się jezdziło na 2t niż ciezkim 4t którego mocy i tak nie wykorzystasz, dużo mocniejszy jest exc 400 od drz400e ?? nigdy nie jechałem ale słyszałem że podobnie a od wr450f jest słabszy........ na torze mx pewnie masz rację , ale poligony, szutry, to 2T jest męczący i 4T się jeździ lepiej... Sezon 2013 się zakończył, na enduro nigdy się nie kończy :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 i najważniejsze! wrzuć jakieś zdjęcia! bez tego ciężko coś podpowiedzieć. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zankaa Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 exc 4T 250/400/450/520/525 ważą tyle samo, duża pojemnosc mocniej hamuje silnikiem i to potęguje wrazenie topornosci, 525 potrafi zerwac przyczepnosc gdy się szybko pusci gaz, na torze jak dla mnie trochę męczy to w zakrętach zdajesz sobie sprawę z kosztów jakie trzeba pokrywac przy 4t? ja bym brał exc 125 a jeśli więcej toru to sx 125, po co Ci homologacja jak tam u was tylko dzikie puszcze i bagna? napewno lepiej by ci się jezdziło na 2t niż ciezkim 4t którego mocy i tak nie wykorzystasz, co to za tor i gdzie?Tor w Dołhobrodach Tak, zdaje sobie sprawe jaki jest koszt utrzymania takiego motocyklaHomologacja potrzebna do tego tego, że często znajomi urzadzają endruro tripy, czasami do późnych godzin nocnych gdzie przydałaby sie jakaś przednia lampa. 2T z tego co widzę po znajomych, dużo częściej występują awarie niż w 4T. Motocykl czasami mam dzielić z moim ojciem, dlatego też skupiam sie na 400c. i najważniejsze! wrzuć jakieś zdjęcia! bez tego ciężko coś podpowiedzieć. zdjęcia czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 A o freeride myślałaś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zankaa Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Myślałam, ale co jeśli jakaś część mi sie zepsuje? Jest mały wybór części do niego, a w samym gronie osób z ktorymi jeżdżę jest 4 lub 5 facetów, którzy mają exc i byliby w stanie mi pomóc. Poza tym jest bez homologacji. Chłopaki, ja nie chce żebyście mi proponowali różne inne motocykle ( na pewno nie żadne 125c ani jakiekolwiek motocykle w 2T :D ) Nie wspominając już o cenie Freeride'a.. Huhuuu musiałabym chyba pracować 24/h w kopalni przez jakieś 2 lata :DJuż wybrałam, pytam się raczej o to, czy jeśli mieliście kiedyś EXC 400 to czy ciężko było w terenie i w sumie jestem ciekawa, czy znacie jakąś kobietę, która jeździ na takim sprzęcie? Cieszyłabym się, jeśli dowiedziałabym sie czy kobiety radzą sobie z takimi pojemnościami w terenie. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez zankaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Myślałam, ale co jeśli jakaś część mi sie zepsuje? Jest mały wybór części do niego, a w samym gronie osób z ktorymi jeżdżę jest 4 lub 5 facetów, którzy mają exc i byliby w stanie mi pomóc. Poza tym jest bez homologacji. Chłopaki, ja nie chce żebyście mi proponowali różne inne motocykle ( na pewno nie żadne 125c ani jakiekolwiek motocykle w 2T :D ) Nie wspominając już o cenie Freeride'a.. Huhuuu musiałabym chyba pracować 24/h w kopalni przez jakieś 2 lata :D Już wybrałam, pytam się raczej o to, czy jeśli mieliście kiedyś EXC 400 to czy ciężko było w terenie i w sumie jestem ciekawa, czy znacie jakąś kobietę, która jeździ na takim sprzęcie? Cieszyłabym się, jeśli dowiedziałabym sie czy kobiety radzą sobie z takimi pojemnościami w terenie.Nie obraź się ale nie widzę cię w terenie na motocyklach które proponujesz. Zapewne rozmawiamy o starej budzie Ktm-a czyli silniku RFS...motocykl fajny, debiloodporny, nie wymagający częstych serwisów. Ale jest ciężki i toporny. Nie ważne czy weźmiesz model 400, 450 czy 525, wszystkie ważą tyle samo czyli około 115kg. Biorąc pod uwagę że jesteś dziewczynom to chyba nie wiesz na co się porywasz, no chyba że twoja jazda w terenie będzie polegała na lataniu po szutrach cały dzień. Nie wiem czemu się tak wzbraniasz przed 2t ale to jest najlepsza opcja dla ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 A nie lepiej na tor mx kupić jakiegokolwiek 250 cm3 w 4T? Przecież to się rewelacyjnie prowadzi, ciągnie już od dołu i jeżeli trafisz coś, co nie jest zajechane, to nie będzie kosztowało góry pieniędzy. Jeżeli to, czym jeździłaś, było "za spokojne", to może kwestia egzemplarza i przełożeń. Moja Kawka wyrywa na gumę z 3-4 biegu i przy mojej masie 75 kg nie odczuwam "spokoju" ;) A koszty? Kurde, jeżeli ktoś nie odwija manety od startu do mety, to przecież na jednym tłoku robi się te 70-120 motogodzin. Wymiany olejów co 7-10 mh. Cała reszta kosztów taka, jak w 2T, przy czym odchodzi temat wlewania mieszanki, spalania kosmicznych ilości paliwa czy częstych remontów, które są tańsze owszem, ale pod warunkiem, że się je robi samemu. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zankaa Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Czyli wszyscy proponujecie mi 250cm3 ?Wiem, że większość dziewczyn jeździ na 125/250 i to w 2T, ale większość dziewczyn jest niższa i ważą też troche mniej..Nie chcę jeździć cały czas po torze, bardziej interesuje mnie enduro Edytowane 9 Grudnia 2013 przez zankaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 A nie lepiej na tor mx kupić jakiegokolwiek 250 cm3 w 4T? Przecież to się rewelacyjnie prowadzi, ciągnie już od dołu i jeżeli trafisz coś, co nie jest zajechane, to nie będzie kosztowało góry pieniędzy. Jeżeli to, czym jeździłaś, było "za spokojne", to może kwestia egzemplarza i przełożeń. Moja Kawka wyrywa na gumę z 3-4 biegu i przy mojej masie 75 kg nie odczuwam "spokoju" ;) A koszty? Kurde, jeżeli ktoś nie odwija manety od startu do mety, to przecież na jednym tłoku robi się te 70-120 motogodzin. Wymiany olejów co 7-10 mh. Cała reszta kosztów taka, jak w 2T, przy czym odchodzi temat wlewania mieszanki, spalania kosmicznych ilości paliwa czy częstych remontów, które są tańsze owszem, ale pod warunkiem, że się je robi samemu. chyba zartujesz, koszt zabawy exc czy wr 125 w skali kilku sezonów bedzie kilkukrotnie nizszy niz crossówki 4t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 to nie będzie kosztowało góry pieniędzy. jest w sporcie motocyklowym offoradowym droższe moto w utrzymaniu niż wysilona 250 4T (czy to hard czy cross ) :D ?? chyba nie ma a już cross 250 4t szczególnie..... Nie wiem czemu się tak wzbraniasz przed 2t ale to jest najlepsza opcja dla ciebie. śmierdzi, pierdzi ma brzydki dźwięk-nie zapominaj że to kobieta :D Cieszyłabym się, jeśli dowiedziałabym sie czy kobiety radzą sobie z takimi pojemnościami w terenie. sporo dziewuch lata na xr400 i to z niezłym skutkiem ale xr400 jest duuuużo słabsza (waga podobnie ) i chyba niższa.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek85 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Tutaj jest fajny artykuł porównujący dwa motocykle. Na jednym jeździ kobitka.http://grupy.scigacz.pl/Porownanie,KTM,EXC,400,4T,i,EXC,200,2T,2,477936,2008_05.htmlZgadzam się ze wszystkim co tam wypisane oprócz kosztów utrzymania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) to i ja dam jakis link :biggrin: Edytowane 9 Grudnia 2013 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zankaa Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) śmierdzi, pierdzi ma brzydki dźwięk-nie zapominaj że to kobieta :D taki urok :laugh: Edytowane 9 Grudnia 2013 przez zankaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.