Skocz do zawartości

Yamaha r6 słabe ciśnienie na cylindrach co dalej ?


Stany89x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam yamahę r6 zrobiliśy próbe olejowa na zimnym silniku od lewej na cylindrach ciśnienie od 6 do 7.5atm po próbie olejowej skoczyło po 1-1,5atm czy jest sens dalszego rozbierenia silnika i sprawdzania czy to pierścienie czy może nicasil czy może zawory nie trzymaja?
Jeśli chodzi o naprawę warto robić ten np zrobić tulejowanie w przypadku pęknietych gładzi czy szukac innego pieca z dobrym ciśnieniem ?

Silnik na zapiętej odmie faluje oraz skaczą obroty , po zdjęciu odmy pracuje równo i nie przerywa z odmy wali dymem.

W filtrze powietrza ślady oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło bardzo niskie ciśnienie, nawet po próbie olejowej. Manometr był wciskany czy wkręcany? Niewykluczone że oprócz przedmuchów na pierścieniach masz też zużyte uszczelniacze zaworowe. Koszt zrobienia tego silnika porządnie pewnie przewyższy koszt zakupu używki, ale znaleźć używany silnik do R6 w porządnym stanie to też jest sztuka. Może lepiej zapłacić trochę więcej i mieć pewność że silnik posłuży jeszcze długie lata.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ciężko znaleść ale się da. Jeśli to kwestia nicasilu to albo na złom albo tuleja chociaz sam, nie wiem .

jesli to pierscienie to może i warto zrobić chociaż gdyby pierscienie były słabe to na próbie olejowej skoczyłoby ciśnienie więcej.

Mam rozbierać ten motor czy po prostu wsadzić kamerkę w cylindy i jeśli to nicasil to szukac innej jednostki.

Zawory były robione przed sezonem miała 9 atm na 1 cyli a na pozostyałych po 12 atm.

nie wiem jaki to był miernik jutro będę w stanie to powiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnego nicasilu. Cylindry i tłoki trzeba pomierzyć czy nie są owalne. Jak nie trzymają wymiarów to wymiana. Przedmuchy do skrzyni korbowej są na 100% o czym świadczy dym z odmy. Z tym że przy takiej rozbiórce warto byłoby od razu przyjrzeć się panewkom i drugiemu biegowi, i w razie potrzeby wymienić żeby mieć spokój na lata. Dlatego nie nastawiaj się że to będą same pierścienie, albo szukaj drugiego pieca.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też pewien mechanik wystraszył ciśnieniem, pojechałem do Niego, przy mnie pokazywało ok 6 atm (tylko on miał manometr z gumą na końcu, taki co się przytrzymuje). Nie dawało mi to spokoju, że w ciągu roku spadło, aż tak ciśnienie i pożyczyłem inny wkręcany, ciśnienie wróciło do normy. Ale skoro Ty masz przedmuchy to już będzie grubsza robota ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co chyba sprawy robił mi to mechanik który robi motorki więc raczej dobrze zmierzył.

Teraz kwestia czy to pierścienie czy coś innego jak myślicie do dalej z tym robić rozbierac silnik czy wsadzić kamerkę w cylindry i zobaczyć co z cylindrtami się dzieje?

Jeśli by szukać nowego pieca to ile minium ciśnienie powinno bić na dobrym piecu żeby warto było go wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnego nicasilu. Cylindry i tłoki trzeba pomierzyć czy nie są owalne. Jak nie trzymają wymiarów to wymiana. Przedmuchy do skrzyni korbowej są na 100% o czym świadczy dym z odmy. Z tym że przy takiej rozbiórce warto byłoby od razu przyjrzeć się panewkom i drugiemu biegowi, i w razie potrzeby wymienić żeby mieć spokój na lata. Dlatego nie nastawiaj się że to będą same pierścienie, albo szukaj drugiego pieca.

Jednak jest tam warstwa "nikasilu" na "mokrej" aluminiowej tulei. Jeżeli bucha z odmy jak w parowozie to są dwie opcje: 1. złuszczony "nikasil", 2. pęknięta tuleja. Pierwsza opcja występuje częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych silnikach notorycznue pada "dol"- w srod znajomych co maja r6 , r1 i fazery juz kazdy przynajmniej raz wymienial silnik bo korba padla, albo bieg sie posypal . Wiec jak masz zdrowy dol , to ja bym szukal bloku cylindrow z tlokami z wmiare swiezego sprzeta , a dol zostawil stary..aczkolwiek warto tam zagladnac.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rocznik poniżej 2003 to obstawiałbym pękniętą tuleję. Reasumując co by to nie było to koszty będą duże i lepiej sprzedać cały motocykl lub na części albo poszukać innego silnika. Pierwsza opcja jest lepsza bo nawet jak kupisz inny silnik to jak to w starej r6 zaraz coś się może sypać a tak sprzedasz trochę dopłacisz i jakieś k1 wyrwiesz nawet za 6-7tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie nasz kraj, kup nowy silnik, ch*j ze kupisz kota w worku i najebanym wstecz 3x przebiegiem.
Dlaczego nie chcecie remontować silnika który będzie żył dalej? jeśli wymiary wg service manual to potwierdzą ?

Ja w chwili obecnej mam gsxr k1 750
Kupiłem nowe kartery(cylindry), dojda do tego nowe tloki pierscienie wszystko nominał, wal mierzony i ma idealny stan, wiec po pomiarach tylko nowe panewki pod zupelnie inne kartery, do tego odswierzona glowica, nowy rozrzad.
Remont mnie wyniesie co prawda tylko 2000 zl, jako że prowadzę warsztat nie będzie liczona robocizna tylko same części.
Części głównie zamawiane ebay.com ebay.co.uk no i nasze Polskie ASO Suzuki.

Bynajmniej będę wiedział czy mi dzięcioł się nie pojawi w drodze nad morze : )
Oczywiście silnik będę docierał na ostro o czym napiszę w dziale docierania...

A silnik do gsxr 750 kosztuje 2600-3000 i masz kota w worku do r6 bedzie wiekszy problem bo tego jest mniej.

Pozdrawiam

Edytowane przez Lidkus

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ponieważ właśnie żyjemy w Polsce, to typowy użytkownik motocykla mający umiarkowane pojęcie o mechanice nie będzie chciał robić remontu za 2 tysiące, tylko jak najtaniej, wymienić pierścienie i tyle bo po co więcej. Ciężko jest pewne rzeczy przetłumaczyć.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiają się okazje.
nowe kartery zapłaciłem 400 pln nowa powłoka nicasil 72mm
panewki 400 pln
tloki z pierscieniami 800 pln

zabezpieczenia sworzni 30 pln

uszczelka pod glowice 150 pln

lancuszek rozrzadu morse akurat mialem nowke

glowica także moja w idealnym stanie

pewnie dojda jakies pierdoły ale juz nie bedzie to kosmiczna cena.

Jak się chce to sie znajdzie, nie raz wystarczy byc zalogowanym na jakims forum zagranicznym.

Parę gratów dorwałem z wyprzedazy garazowych maniaków tuningu którzy mieli spory zapas do swoich motocykli.

Wystarczy paypal i konto ebay.

 

PS polowanie na części trwa lajtowo bez spiny bo mi się nie śpieszy do nowego sezonu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Lidkus

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...