Gość budkas Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Witam,od 2 tygodni jestem w posiadaniu yamahy wr250 z 2007r. Motocykl w chwili obecnej jest zarejstrowany jest karta pojazdu, blacha, dowód rejestracyjny a w nim ostni przegląd w 2011. Dzisiaj chciałem ją przerejstrować i pojawił się problem. W motorze po uruchomieniu od razu właczają mi się światła nie zwracałem dotychczas na to uwagi ale gość na przeglądzie przyczepił się że po wciśnieciu hamulca nie pali się światło stopu, że nie ma długich świateł że nie ma kierunkowskazów ale na to by przymknął oko.Pojechałem do domu odkręicłem tylną lampę tą dokręconą do błotnika bo tylko taką mam, z myślą że może żarówka od stopu spalona ale lamka jest ledowa. I teraz pytanie w jaki najszybszy sposób zrobić świtło stopu by przejść przegląd i przerejstrowac motor ? Jeśli chodzi o elektrykę to w tym temacie jestem zupełnie zielony ale mam kumpla co ogarnia elektrykę jestem również początkujacym motocyklistą wiedz proszę o wyrozumiałość i jakieś podpowiedzi jak to ogarnąć jak najszybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 (edytowane) Więc tak odepnij wtyczkę z hamulca nożnego od swiatła stop, teraz sprobuj naciskać klamką przedniego hamulca i sprawdź czy działa stop, nie działa? to spróbuj odwrotnie, wepnij od nożnego rozłącz od przedniego. W ten sposób sprawdzisz automat stopu przód/tył. Mam sposób na przywrócenie życia przedniego automatu, lecz musiałbym dostać fotki całego układu bo nie wiem czy tam siedzi jakaś wydumka czy jest orginał OEM. PozdrawiamPS sprawdz na krótko czy działa wgl ta tylna lampa "led" Edytowane 11 Września 2013 przez Lidkus Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 nic nie dziala bo to moto nie ma homologacji i zostalo zarejestrowane tak jak to sie robi u nas :biggrin: to moto nie ma przelacznikow, nie ma wlacznikow stopu, klaksonu i pozostalych elementow - czyli zostalo przez yamaha wypuszczone do uzytku tylko na zamknietych trasach co mozesz zrobic, to uzupelnic instalacje i probowac znow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budkas Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Kris_big , no właśnie i tak będę musiał zrobić po polsku załatwić sprawę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Yamaha miala dziwna polityke. Niektore WR mialy homologacje niektore nie. W zaleznosci od rocznika i rynku wychodzilo roznie.A Polacy jako sprytny narod zawsze jakos sobie radzili :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 hmmm temat jest o wr250 a nie o yzf 250 więc teraz nie wiem co tam masz na pokładzie? Temat totalnie z dupy... Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 hmmm temat jest o wr250 a nie o yzf 250 więc teraz nie wiem co tam masz na pokładzie? Temat totalnie z dupy... yzf250 ?czy ktoś tu mówił o yzf250 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 nic nie dziala bo to moto nie ma homologacji i zostalo zarejestrowane tak jak to sie robi u nas :biggrin: ... czyli garażowy kowal założył byle lampę i po znajomości za flaszkę zrobił przegląd, a po zakupie takiego ulepa niech się naiwny klient martwi następnym przeglądemciekaw jestem, czy cokolwiek rozsądnego można z tym zrobić, poza dorobieniem pełnej instalacji zgodnie z warunkami dopuszczenia do ruchu. bo w oparciu o byle lampę podpiętą na sztywno i światełko rowerowe bez stopu to można tylko taki przegląd "zrobić", którym się powinien prokurator zainteresowaćjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budkas Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 heheh nie no co za typ "JESZUA" pewnie nie ma to jak od razu prokuratura hehhh, ledwo człowiek się zaloguje na forum pyta się o poradę, chłopak "KRIS_BIG" normalnie odpowie na temat bo tak jest w tej WR to co on napisał, a tu "przykładny obywtel RP" od razu by sprawę do prokuratury kierował...brak słów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 heheh nie no co za typ "JESZUA" pewnie nie ma to jak od razu prokuratura hehhh, ledwo człowiek się zaloguje na forum pyta się o poradę, chłopak "KRIS_BIG" normalnie odpowie na temat bo tak jest w tej WR to co on napisał, a tu "przykładny obywtel RP" od razu by sprawę do prokuratury kierował...brak słów Chcesz korzystać z motocykla bez homologacji na drogach publicznych ?Jesteś głupszy niż przewiduje ustawa - nie dość, że robisz przewałkę niezgodną z prawem to jeszcze się tym chwalisz na forum. Jakiś inny dureń zrobi Ci za kasę przegląd i straci pracę a jego dzieci pójdą żebrać pod Biedronkę.Dorośnij bo czasy przewałek już się kończą. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 heheh nie no co za typ "JESZUA" pewnie nie ma to jak od razu prokuratura hehhh, ledwo człowiek się zaloguje na forum pyta się o poradę, chłopak "KRIS_BIG" normalnie odpowie na temat bo tak jest w tej WR to co on napisał, a tu "przykładny obywtel RP" od razu by sprawę do prokuratury kierował...brak słów cóż, formalnie rzecz ujmując przegląd "zrobiony" w tym motocyklu nazywa się wg kodeksu karnego poświadczeniem nieprawdy w dokumentach urzędowych i/ lub wprowadzeniem w błąd w celu wyłudzenia tegoż poświadczenia, oraz - bezwzględnie - posługiwaniem się fałszywymi dokumentami; to ostatnie dotyczy Ciebie, te dwa pierwsze pracowników podpisanych pod wcześniejszymi przeglądami oraz poprzednich właścicieli. póki co mamy w tym kraju taki bajzel organizacyjny i urzędowy, że ewentualne problemy z tego wynikłe mogą się ujawnić dopiero wtedy, jak np. zrobisz komuś na drodze publicznej krzywdę i okaże się, że z braku ubezpieczenia (umowa wyłudzona na podstawie fałszywych dokumentów) będziesz komuś fundował rentę do końca życia lub naprawiał z własnej kieszeni maybachana zastanowienie raczej nie ma co liczyć u takich "kozaków", więc życzę jedynie dużo uwagi na drodze przy każdym opuszczeniu dziadkowego zagonu w takim stanie rzeczyjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 (edytowane) masz przy pompie hamulcowej (przedniej) zamontowany czujnik stopu ? powinny odchodzić jakieś przewody. Jeśli nie to sprawdź czy jest na niego miejsce, od tego powinieneś zacząć. Ważne też czy tylna lampa ma dwie funkcje tj. pozycja i stop ? Edytowane 13 Września 2013 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Yamaha miala dziwna polityke. Niektore WR mialy homologacje niektore nie. W zaleznosci od rocznika i rynku wychodzilo roznie. to jest pewnie taka sama akcja jak z drz400e drz400e wychodził z salonu w wersji z homologacją i bez.... wersja bez homologacji była sporo tańsza , światło miała symetryczne, jednowłóknowe przód, z tyłu czerwona linijka led to świeciło non stop po włączeniu zapłonu (stacyjka była ale bez blokady kierownicy ) i na tym się kończyło wyposażenie :D tańsza była chyba dobre 3 tys, więc polacy kupowali bez homologacji i rejestrowali po układach bo sporo taniej zresztą taka prawda-migaczy i lusterka to najczęsciej nie ma po 1 wypadzie, tylnia lampa z żarówka po paru nieudanych gumach też idzie w kosz więc w sumie szkoda kasy na coś co zaraz ,,zniknie'' :D w sumie w tym kicie homologacyjnym fajna była tylko lampa przód bo ta w wersji bez homologacji to w sumie tylko sygnalizuje że jedziesz ale drogi nie oświetla no i żarówka jest trudna do dostania ... wersja z homologacją miała wszystko co niezbędne żeby przejść normalny przegląd techniczny zgodnie z prawem(przednia lampa homologowana , asymetryczna, tylnia lampa z normalną żarówką i światłem stop, klakson, kierunkowskazy, lusterko opony z homologacją itp ) ale była mówie znacznie droższa...... to samo chyba było z wr-widziałem 426 gdzie światło przód było na stałe na kierze żadnego wyłącznika, a i widziałem takie gdzie był pstryczek zespolony (przełącznik długie krótkie, włącznik migaczy i klaksonu w jednym pudełku ) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 (edytowane) Chcesz korzystać z motocykla bez homologacji na drogach publicznych ?Jesteś głupszy niż przewiduje ustawa - nie dość, że robisz przewałkę niezgodną z prawem to jeszcze się tym chwalisz na forum. Jakiś inny dureń zrobi Ci za kasę przegląd i straci pracę a jego dzieci pójdą żebrać pod Biedronkę.Dorośnij bo czasy przewałek już się kończą.Masz absolutną rację. Wielu nie zdaje sobie sprawy choćby z tego że ubezpieczalnia może nie wypłacić OC w momencie gdy przeglądu nie będziemy mieli lub gdy ktoś stwierdzi że został on wbity bezpodstawnie Prawda jest jednak taka że w temacie offroad praktycznie wszyscy jeżdżą motocyklami nie nadającymi się do ruchu po drogach publicznych i nie jest to żaden temat tabu. U mnie w Krakowie jeszcze nie spotkałem ridera żęby jeździł z tablicą rejestracyjną, drogowymi oponami, migaczami, lusterkami i ze zrobionym przeglądem. A większość dojeżdża z centrum miasta. Spora część też ( w tym i ja) jeździ na crossówkach które już nawet żadnej lampy nie mają. A niestety czasem kawałek ulicą muszę pojechać.Jest zabawa jest ryzyko. Ważne żeby mieć świadomość konsekwencji.Podstawą jest OC wykupione na vin motocykla. Wtedy nie ma aż takiego problemu z wypłatą ponieważ ubezpieczyciel z góry wie że pojazd po drogach poruszać się nie powinien. Jednak nie każdy agent wie gdzie i jak to załatwić. Edytowane 20 Września 2013 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.