Skocz do zawartości

Czyszczenie i regulacja gaźników


Panasonic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

eh. Nie wiem jak w twoim moto,ale pewnie podobnie jak w moim przy gaźnikach są śruby do regulacji składu mieszanki. Te śruby sie wykreca o daną ilość obrotów tyle ile pisze serwisówka. Jednak moto ma już troche lat to ustawienia fabryczne często nie są już odpowiednie i trzeba szukać swoich własnych. Najlepiej byś zrobił jakbyś oddał na serwis moto z gaźnikami. Tam wszystko poustawiają itd,bo po tym jak piszesz to niezbyt widze szanse,że ogarniesz ten temat tak jak trzeba.

Poszukaj, czy są i gdzie są śruby od składu mieszanki. (u mnie są 4 - po 1 na gar.). Sprawdz też poziom pływaków. One powinny byc ustawione tak jak fabryka i najlepiej potem nie ruszać. Wypadałoby sprawdzic stan dyszy,zaworków iglicowych itd. 2 miesiące straciłem na grzebaniu w swoich gaźnikach,ale oczywiscie moge sie gdzieś mylić. ;)

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JezusMaria na pomoc.

Jednak chyba trzeba bylo wydac te 2 stowki i miec zrobione jak trzeba.

Gazniki ze starego motocykla trzeba rozebrac i czyscic myjka chemiczna czy ultradzwiekowa zeby byl jakis skutek.

Potem trzeba wiedziec jak je skrecic w kupe i ustawic.

Tak to mozna sobie duby smalone pisac w tym temacie a i tak dobrze nie bedzie.

Nie kazdy musi miec zdolnosci mechaniczne i warto o tym pamietac.

Czasem takie oszczednosci pozniej bokiem ci wyjda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce się czegoś nauczyć. Wydaje mi się że to dobry pomysł żeby zacząć od gaźników. Teraz szukam jakiejś książki na ten temat.Motoru sobie nie popsułem bo jak napisałem w pierwszym poście hodowco chomików mam tone żelastwa do mojego motocykla miedzy innymi 2 komplety gaźników i pomyślałem sobie że wyczyszczę jeden komplet i go potem zamontuje do motocykla. Ale już wiem że to zły pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma odpowiedniego sładu mieszanki to lepiej oddać komuś co na tym się zna bo znam takie przypadki jak twój że mieszanka była nie odpowiednia to wziął jeden czy drugi śrubokręt i kręcił sobie śrubkami co chwile gazując i sprawdzając czy jest poprawa. Otóż nie na tym to polega bo jeśli gaxniki zostały by wyregulowane to trzeba potem je z synchronizować co w domowych warunkcach i tak nie zrobisz. Są osmole może masz przedmuchy na cylindrach i zużywa olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko....

Dobra, od początku. Jak to jest katana 650 to ma 4 gaźniki a nie jakiś "jeden i drugi". Pod żadnym pretekstem ich nie rozdzielaj jak je już wyjąłeś.

Czyszczenie - szmatką i szprejem to sobie je możesz wyczyścić - ale z zewnątrz. W twoim wypadku masz 2 drogi - wstawić CAŁE gaźniki do wanienki z płynem do czyszczenia gaźników - czujan operacja to taka chemia bywa agresywna i nie wszystkie gumy to dobrze znoszą, druga wersja - znaleźć warsztat z myjką ultradźwiękową i tam gaźniki wyczyścić. Aha, i jak dla ciebie dwie stówki to za dużo za dobre czyszczenie gaźnika, to może sprzedaj tą katanę i kup rower. takei stare moto MUSI być obsługiwane/naprawiane i jak nie masz o tym za dużego pojęcia (a z Twoich postów wnoszę że nie jesteś zbyt zaawansowanym mechanikiem) to musisz mieć kasę. Na naprawy.

 

Najlepsze rozwiązanie - zgłoś się do jakiegoś warsztatu że za sprzątanie czy coś tam, będziesz przychodził i sie patrzył jak robią sprzęty.

 

Twoje moto powinno palić ok 6 na sto bez pałowania. Śruba mieszanki w gaźnikach odpowiada za bieg jałowy i niskie obroty, więc to nie tej śrubki wina. Masz prawdopodobnie - za wysoki poziom paliwa w komorach pływakowych, słabą iskrę, świece do wymiany, przytkany filtr powietrza a może i jeszcze iglice za wysoko podniesione. generalnie - słaby zapłon i/lub za bogatą mieszankę.

 

Poza tym wujek google naprawdę ci pomoże jak wpiszesz hasło "czyszczenie gaźników motocyklowych".....

 

Powodzenia.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Dziś rano dzwoniłem do mechanika i się już z nim wstępnie umówiłem na piątek, Może pójdzie na taki dil. Sytuacja moja jest taka że myślałem że to gaźniki a okazało się że motor jedził na 3 garach... więc może to że dymi na niebiesko jest tym spowodowane że olej się wymieszał z benzyną oby. A jak nie to remont silnika .... ale to już nie na moją kieszeń.



dodam że wcześniej praktycznie wcale nie brał oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ale dlaczego? Nie raz, nie dwa spotkałem się z tym twierdzeniem i tego się trzymam, ale nie wiem dlaczego.

 

przypomnij sobie swój tekst pod ogłoszeniem sprzedaży motocykla o gaźnikach i pomyśl :biggrin: co zrobiłeś źle, że trzeba to poprawiać.

Zanim zrobisz to ponownie to postaraj się zrozumieć jak pracuje taki gaźnik i po co jest tam tyle części :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przypomnij sobie swój tekst pod ogłoszeniem sprzedaży motocykla o gaźnikach i pomyśl :biggrin: co zrobiłeś źle, że trzeba to poprawiać.

Zanim zrobisz to ponownie to postaraj się zrozumieć jak pracuje taki gaźnik i po co jest tam tyle części :banghead:

 

Właśnie ostatnio grzebał w nich mechanik, z tego względu iż ja sam nie dałem sobie z tym rady

(teoretycznie miał to poprawić :) ). I nadal jest jak było...

 

Ale nie będę na nikogo zwalał, na pewno robię coś nieprawidłowo.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoich pozaznaczałem który był który. Ale też jestem ciekaw czemu nie można ich inaczej zamontować. Przecież niczym się nie różnią przynajmniej w moim przypadku



Mam jeszcze jedno pytanie. Jak motocykl wcześniej brał bardzo mało oleju to to że pojeździłem trochę na 3 garach może być przyczyną tego że teraz bierze dużo oleju ?

Edytowane przez Panasonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko po raz drugi!!!

Ludzie, jak rozdzielicie gaźniki to nie chodzi o to kóry pierwszy a który drugi tylko o synchronizację! Wygląda na to że nie słyszeliście o czymś takim. O to jest BARDZO ważne dla dobrej, płynnej pracy silnika. Do tego dochodzi szansa niedokładnego połączenia paliwa, odpowietrzenia komór pływakowych, etc. Ale - możecie nie wierzyć. Piotrowi się to spodoba, bo wtedy wcześniej czy później go odwiedzicie (albo innego mechanika).

 

Poważnie, poczytajcie najpierw w temacie, to nie jest fizyka jądrowa, masa poradników jest.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...