Skocz do zawartości

Temperatura silnika GSX-R 600 1997 SRAD


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

Mam takie pytanie, mianowicie dzisiaj jechałem motocyklem dość długo w korku i temperatura silnika osiągnęła mi 111 stopni C.

Zatrzymałem się, wentylator działał - chłodził silnik i zamiast temperatura spadać to się podniosła do 120 stopni.

Po jakimś czasie działania wentylatora temperatura spadła.

 

Wszystko jest w porządku czy mam coś sprawdzić?

Nie chcę przegrzać silnika.

 

Czy to prawda że GSX-R mają wysoką temperaturę?

 

Dzięki bardzo za pomocne rady!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

 

No ja takiej temperatury to aż nie mam ale przy ładnej, słoneczniej pogodzie i w korkach potrafi mi podejść do 105 stopni C. Wentylator u mnie włącza się przy mniej więcej 102-105 stopniach.

 

Ale też jestem ciekawy czy powinna być taka temperatura ponieważ gdzieś w necie wyczytałem że co u niektórych nie przekracza 80 stopni... prawda czy mit??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proponuje zamontowac włącznik wentylatora, ja taki mam i jak tylko temperatura przekracza 90 stopni to go uruchamiam. W wiekszosci motocykli zwłaszcza japonskich wetylator włacza sie tak jak kolega RED321 napisał okolo 102 stopni. Zeby nie przegrzac silnika mozna zalac układ płynem chłodniczym uzywanym w łodziach motorowych ma o wiele wyzszą temp parowania ale jest o wiele drozszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem które rozwiązanie lepsze, na początek poszukam płynu który ma te temperaturę wyższa i zobaczę jak będzie. O tym wlaczniku wentylatora pomyśle, dzięki za rady:-)

Drugie pytanie, predkosciomierz w tym modelu działa na linke? I ile jest paliwa jak święci się rezerwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze co mogłeś zrobić to zatrzymać się i nie wyłączyć silnika. Gratuluję bezmyślności.

Układy chłodzenia w motocyklach sportowych są tak zaprojektowane by nie przegrzewał się na torze i jednocześnie nie przechładzał kiedy jedziesz spokojnie na trasie. Jazda w korku miejskim, latem naturalnie nie jest tym do czego został ten motocykl stworzony. Ok 80 stC to będziesz miał na trasie przy 90km/h przy 20 stC temperatury otoczenia, a nie w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzisiaj było mega gorąco (tablice na autostradzie pokazywały ok 37,8 stopnia) i w trasie, jadąc ok 140 km/h temperatura utrzymywała się na ok 100 stopni.

 

Drugie pytanie - nie wiecie może przy ilu litrach w baku zaświeci się rezerwa? Dzisiaj jechałem i zaczęła mi migać (chyba tak mam migać, a nie świecić się?)

to podjechałem na stację i weszło ok 11,8 litra.

 

Dzięki za informacje!



Najgorsze co mogłeś zrobić to zatrzymać się i nie wyłączyć silnika. Gratuluję bezmyślności.

Układy chłodzenia w motocyklach sportowych są tak zaprojektowane by nie przegrzewał się na torze i jednocześnie nie przechładzał kiedy jedziesz spokojnie na trasie. Jazda w korku miejskim, latem naturalnie nie jest tym do czego został ten motocykl stworzony. Ok 80 stC to będziesz miał na trasie przy 90km/h przy 20 stC temperatury otoczenia, a nie w mieście.

BTW. Zatrzymałem się i wyłączyłem silnik - zaś wentylator był właczony - chłodził silnik, a nie chodził silnik.:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W środę zamontowałem włącznik wentylatora chłodnicy tak jak wspominał kolega orlikfrance.

W czwartek przy temperaturze 35o w cieniu podczas przejażdżki przy włączonym wentylatorze w korkach temperatura płynu nie przekroczyła 90o więc włącznik spełnia swoją funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze co mogłeś zrobić to zatrzymać się i nie wyłączyć silnika. Gratuluję bezmyślności.

Układy chłodzenia w motocyklach sportowych są tak zaprojektowane by nie przegrzewał się na torze i jednocześnie nie przechładzał kiedy jedziesz spokojnie na trasie. Jazda w korku miejskim, latem naturalnie nie jest tym do czego został ten motocykl stworzony. Ok 80 stC to będziesz miał na trasie przy 90km/h przy 20 stC temperatury otoczenia, a nie w mieście.

Motocykle sportowe to chyba na zawodach można spotkać, na ulicy to są raczej ich "cywilne" wersje. Uważasz, że japońscy inżynierowie nie przemyśleli wysokich temperatur w jakich owe silniki będą pracować?

9794.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Saladin - Na zawodach to masz maszyny wyczynowe/wyścigowe a nie sportowe. Gaszenie zagotowanego silnika nawet w samochodzie szkodzi i czasami kończy się ugotowaniem uszczelki pod głowicą a są bardziej skrajne przypadki.

Prawidłowo to trzeba ostudzić silnik jazdą w średnim albo niskim zakresie obrotów vel małe obciążenie albo zaczekać aż wentylator obniży temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Saladin - Na zawodach to masz maszyny wyczynowe/wyścigowe a nie sportowe. Gaszenie zagotowanego silnika nawet w samochodzie szkodzi i czasami kończy się ugotowaniem uszczelki pod głowicą a są bardziej skrajne przypadki.

Prawidłowo to trzeba ostudzić silnik jazdą w średnim albo niskim zakresie obrotów vel małe obciążenie albo zaczekać aż wentylator obniży temperaturę.

Zgadzam się s Tobą całkowicie ale nie przesadzajmy, że motocykle sportowe-cywilne, a nie wyczynowe nie zniosą temperatur wymienionych w postach powyżej i są zaprojektowane wyłącznie do jazdy na torze. Ich przeznaczenie to raczej zwykłe drogi, przynajmniej po to robią dla nich homologacje.

9794.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...