a_rtu_r Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam Wszystkich, Mam takie pytanie, mianowicie dzisiaj jechałem motocyklem dość długo w korku i temperatura silnika osiągnęła mi 111 stopni C.Zatrzymałem się, wentylator działał - chłodził silnik i zamiast temperatura spadać to się podniosła do 120 stopni.Po jakimś czasie działania wentylatora temperatura spadła. Wszystko jest w porządku czy mam coś sprawdzić?Nie chcę przegrzać silnika. Czy to prawda że GSX-R mają wysoką temperaturę? Dzięki bardzo za pomocne rady!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RED321 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Siemka. No ja takiej temperatury to aż nie mam ale przy ładnej, słoneczniej pogodzie i w korkach potrafi mi podejść do 105 stopni C. Wentylator u mnie włącza się przy mniej więcej 102-105 stopniach. Ale też jestem ciekawy czy powinna być taka temperatura ponieważ gdzieś w necie wyczytałem że co u niektórych nie przekracza 80 stopni... prawda czy mit?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlikfrance Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 WitamProponuje zamontowac włącznik wentylatora, ja taki mam i jak tylko temperatura przekracza 90 stopni to go uruchamiam. W wiekszosci motocykli zwłaszcza japonskich wetylator włacza sie tak jak kolega RED321 napisał okolo 102 stopni. Zeby nie przegrzac silnika mozna zalac układ płynem chłodniczym uzywanym w łodziach motorowych ma o wiele wyzszą temp parowania ale jest o wiele drozszy.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 To nie wiem które rozwiązanie lepsze, na początek poszukam płynu który ma te temperaturę wyższa i zobaczę jak będzie. O tym wlaczniku wentylatora pomyśle, dzięki za rady:-)Drugie pytanie, predkosciomierz w tym modelu działa na linke? I ile jest paliwa jak święci się rezerwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Najgorsze co mogłeś zrobić to zatrzymać się i nie wyłączyć silnika. Gratuluję bezmyślności.Układy chłodzenia w motocyklach sportowych są tak zaprojektowane by nie przegrzewał się na torze i jednocześnie nie przechładzał kiedy jedziesz spokojnie na trasie. Jazda w korku miejskim, latem naturalnie nie jest tym do czego został ten motocykl stworzony. Ok 80 stC to będziesz miał na trasie przy 90km/h przy 20 stC temperatury otoczenia, a nie w mieście. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 No dzisiaj było mega gorąco (tablice na autostradzie pokazywały ok 37,8 stopnia) i w trasie, jadąc ok 140 km/h temperatura utrzymywała się na ok 100 stopni. Drugie pytanie - nie wiecie może przy ilu litrach w baku zaświeci się rezerwa? Dzisiaj jechałem i zaczęła mi migać (chyba tak mam migać, a nie świecić się?)to podjechałem na stację i weszło ok 11,8 litra. Dzięki za informacje!Najgorsze co mogłeś zrobić to zatrzymać się i nie wyłączyć silnika. Gratuluję bezmyślności.Układy chłodzenia w motocyklach sportowych są tak zaprojektowane by nie przegrzewał się na torze i jednocześnie nie przechładzał kiedy jedziesz spokojnie na trasie. Jazda w korku miejskim, latem naturalnie nie jest tym do czego został ten motocykl stworzony. Ok 80 stC to będziesz miał na trasie przy 90km/h przy 20 stC temperatury otoczenia, a nie w mieście.BTW. Zatrzymałem się i wyłączyłem silnik - zaś wentylator był właczony - chłodził silnik, a nie chodził silnik.:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Jak mógł wentylator chłodzić silnik gdy ten był wyłączony i nie było obiegu płynu? Co najwyżej schłodził płyn w chłodnicy :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 No jest w tym logika:) A co do innych moich pytań?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RED321 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 W środę zamontowałem włącznik wentylatora chłodnicy tak jak wspominał kolega orlikfrance.W czwartek przy temperaturze 35o w cieniu podczas przejażdżki przy włączonym wentylatorze w korkach temperatura płynu nie przekroczyła 90o więc włącznik spełnia swoją funkcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Najgorsze co mogłeś zrobić to zatrzymać się i nie wyłączyć silnika. Gratuluję bezmyślności.Układy chłodzenia w motocyklach sportowych są tak zaprojektowane by nie przegrzewał się na torze i jednocześnie nie przechładzał kiedy jedziesz spokojnie na trasie. Jazda w korku miejskim, latem naturalnie nie jest tym do czego został ten motocykl stworzony. Ok 80 stC to będziesz miał na trasie przy 90km/h przy 20 stC temperatury otoczenia, a nie w mieście.Motocykle sportowe to chyba na zawodach można spotkać, na ulicy to są raczej ich "cywilne" wersje. Uważasz, że japońscy inżynierowie nie przemyśleli wysokich temperatur w jakich owe silniki będą pracować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 ...... A co do innych moich pytań? :)Mi się rezerwa zapala przy około 4L, zbiornik ma 17L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 zawsze mozesz zapodać termostat od 750 anglika, jest troche zimniejszy, poznasz go po tym, że ma w srodku zaworka 4 otwory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 @ Saladin - Na zawodach to masz maszyny wyczynowe/wyścigowe a nie sportowe. Gaszenie zagotowanego silnika nawet w samochodzie szkodzi i czasami kończy się ugotowaniem uszczelki pod głowicą a są bardziej skrajne przypadki.Prawidłowo to trzeba ostudzić silnik jazdą w średnim albo niskim zakresie obrotów vel małe obciążenie albo zaczekać aż wentylator obniży temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 @ Saladin - Na zawodach to masz maszyny wyczynowe/wyścigowe a nie sportowe. Gaszenie zagotowanego silnika nawet w samochodzie szkodzi i czasami kończy się ugotowaniem uszczelki pod głowicą a są bardziej skrajne przypadki.Prawidłowo to trzeba ostudzić silnik jazdą w średnim albo niskim zakresie obrotów vel małe obciążenie albo zaczekać aż wentylator obniży temperaturę.Zgadzam się s Tobą całkowicie ale nie przesadzajmy, że motocykle sportowe-cywilne, a nie wyczynowe nie zniosą temperatur wymienionych w postach powyżej i są zaprojektowane wyłącznie do jazdy na torze. Ich przeznaczenie to raczej zwykłe drogi, przynajmniej po to robią dla nich homologacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.