jane_doe Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Witam forumowiczów :) Od kilku dni obserwuję w swoim motocyklu niepokojące mnie zjawisko- podczas zatrzymania się nie jestem w stanie wrzucić luzu ani biegu wyżej niż 1, skrzynia biegów jakby się zacięła, podczas jazdy za to biegi zmieniają się bez problemów. Od momentu kupna luz nie wchodził zbyt płynnie, ale wystarczyło puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz, i wskakiwał. Teraz coś się zablokowało i współpracować ze mną nie chce. Czy kojarzy ktoś z Was w czym może leżeć problem? Czy jestem w stanie sama sobie z tym poradzić (moja wiedza na temat mechaniki jest uboga jak stan konta przed wypłatą) czy oddać do mechanika? Dziękuję z góry za wszelkie uwagi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Nawet jak się na postoju lekko ruszy motocyklem przód/tył jest problem z wbiciem luzu? Cytuj "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Linka mogła się przetrzeć i nie wysprzęgla do końca. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jane_doe Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Ruszanie lekko w tył i w przód nie pomaga niestety. Za to jak wyłączę silnik i trochę mocniej próbuję wbić to przeskakuje na luz. Przy włączonym silniku stosowanie tej samej siły lub nawet nieco mocniejszej nie przynosi żadnych rezultatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 A gdy stoisz np. na światłach z zapiętym pierwszym biegiem, i z wciśniętym sprzęgłem(silnik pracuje), motocykl próbuje ruszać ? Sam nie mogę się uporać ze swoją skrzynią i sprzęgłem. Sprzęgło nie ciągnie(nie muszę trzymać motocykla żeby nie ruszał sam), nie ślizga się a gdy zredukuje biegi np. do 2 i stoję na światłach, po czym chcę wbić luz to wskakuje 1 i nie wyjmę jej bez gaszenia silnika. A jeśli zatrzymam sie na biegu 3 albo 4 to koniec, nie zredukuje do 1 za diabła. Trzeba ruszać zwykle z 2 albo 3 jak nie ma czasu na zgaszenie. Czasem skrzynia zablokuje się między biegami. Czasem też jedynka nie wskakuje nawet gdy trzymam dźwignie i lekko popuszczam sprzęgło jakby wodzik chwytał ale ześlizgiwał się... Coś mi sie wydaje że skrzynia mi sie kończy. W czasie jazdy biegi wchodzą ok, bez sprzęgła również żadnych zgrzytów stuków nic niepokojącego, nie wypadają. A z trafieniem luzu jest masakra, z 1 na luz jest nie możliwe z 2 na luz czasem sie uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 sprzęgło ciągnie? w którym momencie motocykl próbuje ruszać gdy puszczasz klamkę sprzęgła, pod koniec czy od samego początku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jane_doe Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Żurek- kiedy stoję z włączonym 1 biegiem i mam wciśnięte sprzęgło to nie rusza. Biegi w dół podczas szybszej jazdy lub zwalniania wchodzą bez problemu. Tak samo jak w górę. Kilant- moto zaczyna ruszać bardziej pod koniec puszczania sprzęgła. Zeszłam właśnie do garażu, żeby go odpalić i, co dziwne, teraz luz wrzuca się bez najmniejszego trudu. Czy to możliwe, że dłuższa jazda powoduje takie problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 W takim razie jaki olej jest w silniku i czy jego stan (poziom) jest odpowiedni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jane_doe Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Używam oleju Castrol Power w 4T 10w 40. Wlewam taki od momentu kupna, poprzedni właściciel też go używał. Poziom oleju uzupełniałam 2 dni temu. Problem zaczął się wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 To ze uzupelnialas poziom 2 dni temu niewiele mowi, pytanie kiedy olej zmienialas ? Poza tym do obojga : - Nauczcie sie zmieniac biegi podczas jazdy, to samo z wrzucaniem na luz.Nie stajesz na skrzyzowaniu i dopiero starasz sie zrzucic na luz tylko zrzucasz go dojezdzajac do skrzyzowania, albo stajesz najedynce i sprzegle.Skrzynie Suzuki maja to do siebie ze wodziki wykonane z kawalkow zwyklej blachy szybko sie wycieraja i potem sa tego typutrudnosci. Specjalnie ma to znaczenie w o wiele starszej skrzyni Zurka, ale nie jest objawem zadnego powaznego uszkodzenia.Rowniez nauczcie sie zmieniac biegi na polsprzegle z preloadingiem czyli lekkim naciskiem stopy na dzwignie zmiany biegow jeszcze przed jegowrzuceniem.Wszystko opisane w watkach Tomka Kulika o nauce jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jane_doe Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Adam, cały olej wymieniałam w marcu tego roku. Dzięki za wskazówki, poczytam i wdrożę podczas jazdy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Poza tym do obojga : - Nauczcie sie zmieniac biegi podczas jazdy, to samo z wrzucaniem na luz.Nie stajesz na skrzyzowaniu i dopiero starasz sie zrzucic na luz tylko zrzucasz go dojezdzajac do skrzyzowania, albo stajesz najedynce i sprzegle. Ostatnio tak robię bo się po prostu nie da inaczej. :) dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Z luzem tak po prostu jest, naprawdę ciężko jest wbić luz na postoju, trzeba wbijać go podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jane_doe Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Dzięki za Wasze odpowiedzi, uspokoiłam się nieco w tym temacie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.