Shavo Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 (edytowane) Witam, potrzebuje odpowiedzi od jakiegoś mechanika albo kogoś kto robił już tego typu operacje... Mianowicie jestem w trakcie wymiany wału (wszystkie panewki się posypały więc kupiłem nowy wał z nowymi panewkami oraz korbami przy okazji). Wszystko szło pięknie i elegancko... oczywiście do czasu :/ Tłoków nie da się wyjąć dołem tak jak zaplanowałem aby założyć je na nowe korby. W tym przypadku jedyne opcje jakie widzę to ściąganie głowicy (niespecjalnie podoba mi się ten pomysł) lub zostawienie starych korb i po prostu założenie nowych panewek w odpowiednie miejsca i wymiana wału. Druga opcja troche mnie niepokoi bo nie jestem pewien czy można tak to zrobić. Pozatym przy wyciąganiu wału wszystkie pokrywy stóp korbowodów (nie wiem jak się to fachowo nazywa ;p ) trafiły do jednego pojemnika (Nie sądziłem, że choćby przez myśl mi przejdzie użycie starych korb skoro kupiłem nowy komplet z wałem w 3x lepszym stanie :/) i teraz raczej kiepska szansa iż uda mi się odpowiednie pokrywy do odpowiednich korb dopasować. Edytowane 19 Lipca 2013 przez Shavo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 zrzucaj głowicę - tu nie ma drogi na skróty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shavo Opublikowano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 W takim razie może jakaś porada gdzie szukać uszczelki pod głowice ? Allegro puste, jedyne co zostaje to salon Suzuki chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Albo cały topend z larssona albo aso, kosmosu nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Witam, potrzebuje odpowiedzi od jakiegoś mechanika albo kogoś kto robił już tego typu operacje... Mianowicie jestem w trakcie wymiany wału (wszystkie panewki się posypały więc kupiłem nowy wał z nowymi panewkami oraz korbami przy okazji). Wszystko szło pięknie i elegancko... oczywiście do czasu :/ Tłoków nie da się wyjąć dołem tak jak zaplanowałem aby założyć je na nowe korby. W tym przypadku jedyne opcje jakie widzę to ściąganie głowicy (niespecjalnie podoba mi się ten pomysł) lub zostawienie starych korb i po prostu założenie nowych panewek w odpowiednie miejsca i wymiana wału. Druga opcja troche mnie niepokoi bo nie jestem pewien czy można tak to zrobić. Pozatym przy wyciąganiu wału wszystkie pokrywy stóp korbowodów (nie wiem jak się to fachowo nazywa ;p ) trafiły do jednego pojemnika (Nie sądziłem, że choćby przez myśl mi przejdzie użycie starych korb skoro kupiłem nowy komplet z wałem w 3x lepszym stanie :/) i teraz raczej kiepska szansa iż uda mi się odpowiednie pokrywy do odpowiednich korb dopasować. Na Twoim miejscu bardziej martwiłbym się o cenę nowej pompy oleju a nie o cenę uszczelki pod głowicę.Chociaż z tekstu wynika, że masz nikłe pojęcie o prawidłowym złożeniu takiego silnika jeżeli kupiłeś używany wał wraz z panewkami ichcesz do wkładać do swojego karteru. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shavo Opublikowano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 (edytowane) Skąd wniosek, że jest mi potrzebna nowa pompa ? Ciśnienie oleju na pewno za niskie nie jest... Pytam, ponieważ mam drugą pompę w kartonie :D Ja być może i pojęcie o silnikach 4T mam nikłe (pierwsze moje moto z takim silnikiem) ale mechanik od którego kupiłem ten wał myślę, że zna się juz na rzeczy i nie oferowałby mi tego wału jeśli nie miało by to racji bytu... Pewnie ktoś zaraz wyskoczy z tekstem, że koleś mnie naciągnął itp. ale jego serwis ma sporo pozytywnych opinii a facet naprawdę jest rzetelny. Nie jestem typem człowieka który zawsze wie najlepiej i będzie się wykłócać aby postawić na swoim ale pisząc takie rzeczy chyba wiadome, że założyciel tematu liczyłby na jakieś konkrety a nie "kup pan nowy silnik bo tego się naprawić nie da" Edytowane 19 Lipca 2013 przez Shavo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Zacznijmy od końca:-jeżeli nie obróciło panewki w bloku to naprawić się da-używane wały można montować w kolejnych blokach silnika czego nie można powiedzieć o używanych panewkach-pompa po zatarciu panewek nie powinna być ponownie używana ponieważ przed zatrzymaniem silnika pracowała jako młynek wiórów z panewek i straciła swoją wydajność Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shavo Opublikowano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Czyli wyrzuciłem pieniądze w błoto albo conajmniej dorzuciłem do niepewnej inwestycji :/ Zapytam jeszcze może jakiegoś mechanika innego co mi poradzi. Szkoda tylko, że nie dowiedziałem się o tych faktach przed podjęciem decyzji bo zapewne jutro jechałbym już po nowy silnik i modlił się żeby panewki były w nim dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Żaden hobbysta nie mówi w ten sposób.Silnik Twojego motocykla składa się z wielu precyzyjnie wykonanych i dokładnie spasowanych części.Wał używany w dobrym stanie jest wielokrotnie tańszy od fabrycznie nowego ale potrzebuje nowych panewek dobranych zgodnie z tabelą pasowań w/g oznaczeń na bloku i wale. Taka operacja jest nieznana zawodowym mechanikom samochodowym nie tylko w naszym kraju a ogólnie dostępne narzędzia pomiarowe nie pomogą w weryfikacji tolerancji pasowań.Masz pełne prawo pytać innych mechaników o ile będą to ludzie z dużą praktyką w silnikach motocyklowych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 No i kolejna osoba która podjeła się ryzyka, bo jeśli coś nie wypali to wyjdzie najwyzej na zero... A wyszło/wyjdzie jak zwykle dużo drożej... A ile nerwów zjedzonych przy tym zamiast delektować się bezawaryjną jazdą... Temat wcale nie jest prosty jak to się już nie jednemu wydawało. Jedyna opcja to dać złożyć ten motocykl Piotrowi lub mechanikowi o podobnej wiedzy i umiejętnościach. Tylko wtedy jest gwarancja na to, że motocykl po dokładnym zweryfikowaniu zużytych części i złożeniu będzie długo cieszył bezawaryjną jazdą... Nie jeden mechanik się tego podejmie, skasuje Cię odpowiednio a jak Ci się po 100-200km rozleci to wypnie się na Ciebie, także zanim komuś oddasz ten motocykl na ładne oczy i dobry bajer zastanów się dwa razy, czy naprawdę podoła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Ja właśnie skończyłem składać taki silnik w B400 i moja rada. Zrzuć głowicę. Nowa uszczelka w ASO 150zł. Zamiennika nie kupuj, bo to pieniądze wyrzucone w błoto. Huk roboty z tym silnikiem no ale samo nie zrobi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 wszystkie panewki się posypały?Co to ma znaczyć? Określ się to, pewnie dostaniesz właściwą informację jak to dalej naprawić. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 wszystkie panewki się posypały?Co to ma znaczyć? Określ się to, pewnie dostaniesz właściwą informację jak to dalej naprawić. nawet gdyby tylko jedna to doradzasz jej wymianę pozostawiając resztę starych ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 nie, ja nie wiem co to znaczy panewki się posypały, obróciły się? Jeśli tak to które? Bo jak wszystkie to ten silnik jest do przetopu tylko. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Weasel777 Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 (edytowane) Witam, Mam pytanie o mechanika, którego możecie polecić w Krakowie, do wykonania takiego zadania? Problem mam podobny tylko moto inne, Street Triple, miał zatarte panewki, robiony w ASO na Wielickiej, nigdy nie odzyskał formy po tej naprawie.... PozdrawiamRafał Edytowane 23 Lipca 2013 przez Weasel777 Cytuj Łasica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.