Skocz do zawartości

Suzuki Intruder 1800 - szarpanie na III biegu od 3000 obrotów


Piekarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Intrudera 1800 z 2007 roku. Motocykl do czerwca chodził jak szwajcarski zegarek. Zero zastrzeżeń. Niestety od ok. 3-4 tygodni zaobserwowałem, że co jakiś czas (nie zawsze) jadąc na 3 biegu (powyżej 3000 obrotów) motocykl traci przyspiezenie i zaczyna nieregularnie, dosyć mocno podszarpywać. Wrażenie jest takie jakby nie dochodziło dobrze paliwo lub motocykl na ułamek sekundy odcinał zapłon.

Usterka ta nie występuje na innych biegach tylko na trójce. Nie wyskakuje także na zegarze żaden błąd.

Dodam, że świece i filtry powietrza wymieniłem na nowe. Motocykl tak samo zachowywał się przed wymianą.

Myślę, że wyeliminować można złe paliwo ponieważ tankowałem na kilku, różnych, markowych stacjach.

Moja filozofia jest taka, że nie może być to wina braku dopływu paliwa lub problemu związanego z zapłonem ponieważ działoby się tak samo na innych biegach. Może się mylę...

Nie wiem czy ma to powiązanie z usterką ale od pewnego czasu zaobserwowałem także, że motocykl na każdym biegu od 3500-6000 obrotów wpada w pewien dziwny rezonans drgań. Kiedyś chyba tego nie miałem.

Z informacji jakie uzyskałem od kolegi majsterkowicza prawdopodobnie zaczyna szwankować jakieś sprzęgło kłowe 3 biegu lub jest wyłamany ząb w trybie.

Czy jest to możliwe?

Podpowiedźcie proszę co może być przyczyną szaprania.

 

Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedź.

 

Pozdrawiam

 

Piekarz

Edytowane przez Piekarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się zrobić jazdę testową na 3 biegu po jego dokładnym zapięciu, czyli energicznie do oporu ale ni kopać po dźwigni.

Sprawdź także czy szarpanie pojawia się podczas dodawania gazu lub tylko podczas hamowania silnikiem.

A może w obu przypadkach ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Piotrze,

 

Szarpanie jest tylko przy dodawaniu gazu. Przy hamowaniu silnikiem szarpania brak.

Właśnie tak sprawdzałem, że zapiąłem 3 bieg i maneta do oporu. Od ok. 3500 obrotów zaczyna być odczuwalny spadek mocy i nierównomierne podszarpywanie. Zachowanie jest trochę takie jak przy odcięciu na czerwonym polu. Różnica tylko taka, że jest to od dużo niższych obrotów.

Zapina bieg czwarty i motocykl przestaje szarpać i robi się bardziej dynamiczny.

Mam takie odczucie, że szarpanie powstaje wtedy, kiedy jadę spokojnie przez dłuższy czas a później chcę pogonić trochę Intruza. Jak go dziduję przez dłuższy czas to chyba nie ma tego zjawiska.

Mam się martwić, że skrzynka się sypie?

 

Pozdrawiam

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,

 

Czy jesteś w 100% pewny, że to będzie ta usterka? Moje odczucie jest takie, że jeśli byłaby to skrzynia to podszarpywanie powinno być cały czas a nie co jakiś czas. Jaki może być przybliżony koszt takiej naprawy o jakiegoś dobrego garażowca? 1000zł, 2000zł, 4000zł?

 

Pozdrawiam

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Czy szarpanie na 3 biegu może być przyczyną zawieszonego exupu?

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że rozsypuje się skrzynia biegów jeżeli nie wydobywa się z niej głośny hałas.

 

Pozdrawiam

 

Artur



Niestety to nie exup. A może uwalony jest czujnik sterujący przepustnicą???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale dlaczego dzieje sie tylko na trojce ?

Poza tym skrzynia sie nie rozsypuje, zakraglone sa tylko sprzegla klowe, wypustki na czole jednego kola zebategom ktore wchodza w otwory w drugim kole.

Te wypustki sa tak zrobione zeby po zetknieciu z otworami nastapilo przyciagniecie obu kol do siebie i zeby obroty silnika nie oddalaly ich od siebie.

W momencie zaokraglenia krawedzi tych "wypustek" ( sprzegiel klowych ) nastepuje odrywanie die kol od siebie pod wplywem obrotow, co odbierasz jako szarpanie motocyklem w czasie normalnej rownej jazdy na tym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Intrudera 1800 z 2007 roku. Motocykl do czerwca chodził jak szwajcarski zegarek. Zero zastrzeżeń. Niestety od ok. 3-4 tygodni zaobserwowałem, że co jakiś czas (nie zawsze) jadąc na 3 biegu (powyżej 3000 obrotów) motocykl traci przyspiezenie i zaczyna nieregularnie, dosyć mocno podszarpywać. Wrażenie jest takie jakby nie dochodziło dobrze paliwo lub motocykl na ułamek sekundy odcinał zapłon.

Usterka ta nie występuje na innych biegach tylko na trójce. Nie wyskakuje także na zegarze żaden błąd.

Dodam, że świece i filtry powietrza wymieniłem na nowe. Motocykl tak samo zachowywał się przed wymianą.

Myślę, że wyeliminować można złe paliwo ponieważ tankowałem na kilku, różnych, markowych stacjach.

Moja filozofia jest taka, że nie może być to wina braku dopływu paliwa lub problemu związanego z zapłonem ponieważ działoby się tak samo na innych biegach. Może się mylę...

Nie wiem czy ma to powiązanie z usterką ale od pewnego czasu zaobserwowałem także, że motocykl na każdym biegu od 3500-6000 obrotów wpada w pewien dziwny rezonans drgań. Kiedyś chyba tego nie miałem.

Z informacji jakie uzyskałem od kolegi majsterkowicza prawdopodobnie zaczyna szwankować jakieś sprzęgło kłowe 3 biegu lub jest wyłamany ząb w trybie.

Czy jest to możliwe?

Podpowiedźcie proszę co może być przyczyną szaprania.

 

Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedź.

 

Pozdrawiam

 

Piekarz

 

Bardzo podobne objawy miałem u siebie (vtx 1800). Na 4 biegu ja mu w gaz a on tracił moc, ale szarpania u mnie nie było. Na innych biegach było wszystko prawidłowo. Wystarczyła wymiana sprężyn sprzęgła. Koszt niewielki, 55 sprężyny i 100 wymiana.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobne objawy miałem u siebie (vtx 1800). Na 4 biegu ja mu w gaz a on tracił moc, ale szarpania u mnie nie było. Na innych biegach było wszystko prawidłowo. Wystarczyła wymiana sprężyn sprzęgła. Koszt niewielki, 55 sprężyny i 100 wymiana.

 

Również stawiam na konieczność naprawy skrzyni biegów.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Przed chwilą wróciłem od Mechaniora, który pomierzył wszystkie czujniki. Ich pomiary miernikiem nie wykazały nieprawidłowości.

Natomiast jazda próbna po pomiarach wyeliminowała moim skromnym zdaniem usterkę skrzyni biegów.

Zanim ruszyłem na jazdę próbną motocykl stał w warsztacie i był zimny. Temperatura na dworzu była ok. 20 stopni. Przez pierwsze ok. 8 -10 km jazdy motocykl sprawował się idealnie. Kręcił jak szalony na 3 biegu. Zero delikatnych podszarpywań itp. Przez kolejne 3-4 kilometry jazdy (kiedy silnik był już raczej dobrze rozgrzany) Intruz strzelił focha i znów zaczął się mulić i podszarpywać przy odkręconej manecie na maxa (od 3500 obrotów w górę). Jeżeli manetka była delikatnie odkręcana i nie dochodziła do końca to motocykl zachowywał się raczej poprawnie, Ciężko mi to do końca stwierdzić bo delikatny ruch manetką = mniejsze przyspieszenie. Po 3-4 km jazdy podszarpywanie ustało i przez kolejnych 10-15 km wszystko było ok.

W związku z tym, że podszarpywania nie są ciągłe tylko występują co jakiś czas to moim skromnym zdaniem nie może być to skrzynia biegów. Jeżeli krawędzie zębatek są zaokrąglone (starte) to szarpanie musi być non stop a nie związane z rozgrzaniem maszyny. Dodatkowo ponoć takie szarpanie jest bardzo odczuwalne dla kierowcy. Łapy chce urwac. U mnie tak nie ma. Szarpie raczej jak przy odcięciu na czerwonym polu.

Na poprzednich testach jakie robiłem Intruz zachował się tak samo z tym, że podszarpywanie było wcześniej ale i temperatura powietrza była także wyższa o ponad 10 stopni więc moto szybciej się nagrzało.

Koledzy co o tym sądzicie? Może teraz jakaś podpowiedź?

 

Pozdrawiam

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbym się po prostu przejechać:)

przykładowo robiłem taką skrzynię w Fazerze, którą ASO Yamahy uznało za problem ze sprzęgłem i naciągneli klienta na wymianę sprzęgła.

Także ufam tylko sobie. Skrzynie dobry mechanik wyczuje od razu. Jest cień szansy, że satanic_masta ma rację.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, u którego serwisuję motocykle od wielu lat nie jest gościem z pierwszej łapanki. Jest mechanikiem z wieloletnim doświadczeniem. W Łodzi jest bardzo dobrze znany i ma bardzo dobrą opinię.

Od razu powiedział, że według niego nie jest to skrzynia. Skrzynia jak jest uwalona to szarpania są bardzo odczuwalne. Ponoć łapy chce wyrwać. W dodatku jak skrzynia jest uwalona to zachowania są ciągłe, niezależne od temperatury i nie występuje przez jakiś okres a później jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...