Skocz do zawartości

kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

witam

jak w temacie problem dotyczy palacej sie kontrolki oleju na wolnych obrotach ale tylko po dluzszej przejazdzce, w przypadku krotkich raczej sie nie zdarza. Przymierzam sie do zregenerowania pompy oleju, ale chcialbym poradzic sie najpierw na forum. Moj wieprz to H-D Electra Glide 1996r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jak w temacie problem dotyczy palacej sie kontrolki oleju na wolnych obrotach ale tylko po dluzszej przejazdzce, w przypadku krotkich raczej sie nie zdarza. Przymierzam sie do zregenerowania pompy oleju, ale chcialbym poradzic sie najpierw na forum. Moj wieprz to H-D Electra Glide 1996r.

A jakiego rodzaju poradę chciałbyś uzyskać?

 

To, że kontrolka oleju świeci na niskich obrotach to nie wróży nic dobrego - ciśnienie, przy którym zaczyna świecić jest naprawdę mizerne więc nie ma raczej na co czekać z tą regeneracją pompy.

 

Koszt regeneracji pompy nie powala na kolana więc od tego trzeba by zacząć, a jeśli nadal będzie świecić, to wtedy grzebać dalej.

 

 

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz EG to powinieneś też mieć wskaźnik ciśnienia oleju... Napisz jakie masz wolne obroty, jakie przy nich ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku, i jakie masz ciśnienie na gorącym silniku przy obrotach powyżej 2500 RPM... To, że kontrolka się zapala może być po prostu usterką czujnika lub jakimś problemem elektryką....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki oleju lubią sie sypać i dziwne rzeczy pokazywać. U mnie wariował raz 40psi, potem prawie nic. Chociaż kontrolka tylko raz się zaświeciła przez 5 lat, ale wtedy na prawdę nie było oleju w zbiorniku. Odłączyłem ten czujnik bo mnie denerwował.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zamontowanego wskaznika cisnienia oleju, co do oleju to teraz zalalem go Motulem 10w40, wczesniej jezdzilem na Revtechu. jesli chodzi o przebieg to ok 120 tys mph. wolne obroty ok 900. jesli chodzi o cisnienie to musze sprawdzic ale to jak zjade z delegacji. zamowilem u Malego zestaw do regeneracji pompy oleju, wiec tak czy siak i tak ja zdejme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motulem 10W40 ??? :ohmy: :blink: Masakra !

Jeśli masz Electre z 96 to masz silnik EVO taki jak mój, a to ma jeździć TYLKO na 20W50 ! i z tym przebiegiem najlepiej na mineralnym (też może być Motul ale z serii 3000 lub nawet ten Revtech czy też HD oryginał [ja mam właśnie nim EVO zalane] ) !

Zmień go jak najszybciej !

Sorry za wykrzykniki ale uwierz mi że oddają powagę sytuacji i mojej wypowiedzi ;)

 

A dzieje Ci się to dlatego że po dłuższych trasach, szczególnie w upalne dni olej po nagrzaniu rzednie przez coi nie ma odpowiedniej lepkości i spada ciśnienie i przez to zapewne sie zaświeca kontrolka.

Wymień olej JAK NAJSZYBCIEJ na jakiś minerał 20W50 dedykowany do HD, bo zajebiesz silnik !

I wtedy napisz czy się poprawiło, a pompę zregeneruj swoją drogą.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego olej ma być najlepiej mineralny? Myślę, że równie dobrze może to być olej syntetyczny a lepkość nie koniecznie musi być SAE 20W50. Może być SAE 50 lub 60 , może być 10W60 (chociaż to chyba przerost formy nad treścią w EVO ;) ), może też być 10W40 w pewnych okolicznościach przyrody. Ale w Sochaczewie o tej porze roku 10W40 to hmm... taki typowy motocykl który właściciel "sam serwisuje".

 

 

P.S. Prawidłowe wolne obroty w Evo 1991- 1996 rok to 1000-1050 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POMPKA, Ty żyjesz :biggrin: :biggrin: :biggrin: już myślałem że przepadłeś całkiem bo nie było Cie tu dłuuugo na forum :biggrin:

Oczywiście zasadniczo masz jak najbardziej rację co do lepkości, niemniej 20W50 jest takim najbardziej uniwersalnym i wielosezonowym olejem do EVO i HD ogólnie, bo 50 lub 60 to już oleje letnie na stricte gorące klimaty :)

10W40 to tylko wczesną wiosną i jesienią, bodajże jak sie jeździ poniżej 5 stopni temperatury otoczenia.

 

Co do mineralnego, sam nie jestem jego zwolennikiem, i miałem wlać syntetyk RedLine'a lub AMSOIL'a do swojego EVO, ale czytałem na zagranicznych forach sporo o tym i opinie są podzielone, jedni pisali że na syntetyku ok (wszystko się tyczy tylko EVO), drudzy że w silniku wszystko bardziej słychać niż na mineralu i że mieli problemy z ciśnieniem na wolnych :huh:

 

Zatem zalałem do siebie HD minerał, dla świętego spokoju.

 

Pozdrowionka i witaj znowu na forum :notworthy: :lalag: :flesje: :crossy:

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arek, motul jak najbardziej może być, ale nie 10W40.

Nie na darmo te silniki mają jeździć na 20W50, i na takim jeździ zdecydowana większość, na 10W40 to możesz co najwyżej w zimie latać ;) jest za rzadki na lato do tego silnika.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać czy Motul czy co innego ma mieć odpowiednią lepkośc tj. jak Nathan pisze 20W50. Ja do starego zjeżdzonego Evo (1993 przebeg nie ustalony) po zlaniu czarnego gluta na którym jeździli murzyni wlałem syntetyk Motula. Nic nie wyciekło, nic nie dzwoniło. Teraz mam ostatni model H-D z Evo (przebieg coś około 27 tys mil) i też wlałem syntetyk, po czym w tym roku z powodu znikomych przebiegów, umowy lojalnościowej itp. wlałem mineralny Castrol 20W50. Jak mi się odmieni to znowu będę lał syntetyk. Negatywnych zjawisk nie zaobserwowalem. Jedyny znany mi osobiści przypadek zgonu silnika po zmianie oleju to moja najnowsza zabawka a mianowicie PF 125p - po wlaniu nowego oleju (15W40) silnik stracił moc, kontrolka od oleju blyskała na wolnych obrotach itp. Okazało się, że w silniku na kazdym elemencie było pełno czarnego nagaru - efek jazdy na bylejakich olejach lat 70-tych i 80-tych oraz bardzo dużego przebiegu bez remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, dokładnie, przecież w tych latach lało się Selektol i Superol, które lepkości miały rzędu 20W30 lub 20W40, i ZERO właściwości myjących, a uszczelniały silnik i zwiększały komprechę właśnie szlamem, i nagarem.

Co do EVO, to ja jednak jakoś nie zaryzykowałem syntetyka, mimo że przebieg mam nieduży bo 19 tys. mil (DWG 98 rok silnik seria), a ciśnienie sprężania zdaje się go potwierdzać (równo po 8 na każdym garze).

Mimo że jestem zwolennikiem jednak syntetyków ze względu na stabilność termiczną a co za tym idzie lepszy film olejowy zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach, i większą odporność na przegrzanie, i sam w moim 1.9 TDI AFN jeżdzę na full syntetyku Motula, to jednak do EVO dla świętego spokoju zalałem jednak mineral H-D (a już do sprzęgła i skrzynii syntetyki RedLine ;) )

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...